Paladins r.

Wszystko o nowym systemie kart w Paladins

Wycofanie esencji, wzmacnianie kart za pomocą duplikatów ze skrzyń bohaterów, czwarta Karta Legendarna - to tylko wstęp do zmian w systemie kart w grze. Czy - już wzbudzająca dość spore kontrowersje - aktualizacja będzie lepsza od poprzednich opcji?

Gwoli ścisłości – w patch notesach OB64 mogliście przeczytać o rangach kart (np. Redukcja leczenia zmniejszona z 20% do 15% na rangę). Twórcy używają terminów “rank” (ranga) i “level” (poziom), odnosząc się do kart, zamiennie. My również przetłumaczyliśmy to w ten sposób. W związku z tym ranga karty to to samo co poziom karty.

Nowy system kart w Paladins

  • Esencja  zostaje wycofana z gry. Gracze posiadający esencję dostaną jej zwrot w postaci golda  w wartości 1 do 1. Wszystkie zadania i nagrody w postaci esencji zostaną zmienione.

paladins karty

  • Poziom 1 dla wszystkich kart (zwykłych i Legendarnych) będzie teraz dla wszystkich bohaterów darmowy i odblokowany.
  • Każdy bohater dostanie nową (czwartą) Kartę Legendarną (ich wszystkie opisy są dostępne w opisie patcha: klik). Tak jak wszystkie inne karty, każdy gracz otrzyma nowe Karty Legendarne na poziomie pierwszym za darmo.

  • Karty i Legendarki mogą być teraz wzmacniane od poziomu 1 do poziomu 5 przez kolekcjonowanie duplikatów. Karty i Legendarki (co za tym idzie – ich duplikaty) będzie można zdobywać z Radiant Chest i nowej skrzyni – Champion Chest, która będzie dropić karty i Legendarki dla danego konkretnego bohatera.
  • Karty będą automatycznie się uaktualniać po zebraniu wymaganej ilości duplikatów. Nie ma waluty wymaganej do uaktualniania kart.

  • Champion Chests można odblokować za darmo przez nabijanie Maestrii bohatera oraz za pierwsze wygrane dnia danym bohaterem.
  • Gracze, którzy już mają odblokowane w grze karty (zwykłe i Legendarne), w nowym patchu będą posiadać te karty na poziomie 3.

  • Wszyscy bohaterowie mają teraz 3 domyślne talie, aby były dostosowane do różnych stylów gry. Wciąż będzie można tworzyć własne talie.

paladins karty

  • Quick Play Queue jest nowym trybem zastępującym Casual Queue. W tej kolejce gracz może stworzyć talię bez limitu punktów, używając kart, które nabył. Maksymalnie w talii można użyć 5 kart na poziomie 5.
  • Na rankedach karty i Legendarki w taliach graczy będą automatycznie mieć poziom 3. Jeśli Twoja talia posiada karty o poziomie wyższym lub niższym niż 3, na rankedach zostanie on obniżony lub podwyższony właśnie do tego poziomu.
    • Zdaniem deweloperów: To gwarantuje, że rankedy będą odzwierciedlać umiejętności gracza. Nie będzie więcej grindu na karty na rankedach.
  • Tworzenie meczu niestandardowego ma nowe opcje dotyczące stylu talii. Styl talii dla rankedów będzie powodować, że wszystkie karty i Karty Legendarne będą miały poziom 3. To opcja, która będzie stosowana w meczach e-sportowych.
  • W związku z rozmiarem i zakresem tych zmian serwer testowy PTS będzie działać dłużej niż zazwyczaj. Grajcie proszę w tym czasie na PTS-ie i podzielcie się z nami swoimi opiniami!
  • Po wstępnej premierze tego systemu nie będzie możliwości zakupu Champion Chest za kryształy.
    • Chcemy mieć pewność, że doświadczenia graczy niewydających pieniędzy na grę będą pozytywne przed wprowadzeniem mikrotransakcji.
  • Poniżej możecie znaleźć wymaganą ilość duplikatów potrzebną do ulepszenia (level up) karty:
 Level 1 -> 2Level 2 -> 3Level 3 -> 4Level 4 -> 5
Common691216
Rare46810
Epic2345
Legendary1234

Pozostałe informacje od twórców

TL;DR

  • Nie ma już esencji. Yay!
  • Paladins jest teraz nawet jeszcze bardziej free to play. Wszystkie karty (zwykłe i Legendarne) są teraz darmowe i odblokowane, i mogą być ulepszane przez kolekcjonowanie duplikatów.
  • W nowym trybie Quick Play (zastępującym Casual Queue) możesz grać właśnie tak, jak chcesz. Po prostu zbuduj talię ze swoich 5 ulubionych kart – bez limitu punktów.
  • Ranked jest teraz bardziej zbalansowany i konkurencyjny niż kiedykolwiek wcześniej, gdzie wszystkie karty są odblokowane i ustawione na poziom 3.

Dlaczego wprowadzamy zmiany

  • Słuchamy naszych graczy. I nauczyliśmy się, że różni gracze oczekują różnych rzeczy od Paladins.
  • Niektórzy gracze chcą się dobrze bawić i robić fajne rzeczy. Chcą doświadczyć czegoś pozytywnego, nieskrępowani bardziej kłopotliwymi aspektami budowania talii czy limitu punktów.
  • Osoby grające rankedy oczekują możliwie najbardziej zbalansowanej, hardkorowej gry. I nie podoba im się to, że muszą odblokowywać karty, zanim będą mogli grać nową postacią na rankedzie i budować własne talie.
  • Chcemy sprawić, że Paladins będzie lepszą grą dla obu tych grup.

Wykorzystuj karty (ponieważ teraz wszystkie należą do Ciebie)

  • Esencja dla nowych graczy była dezorientująca… i tak naprawdę nie potrzebowaliśmy czterech walut. Dlatego też usuwamy esencję z gry (zwrócimy niewydaną esencję jako gold w skali 1:1).
  • Wszystkie zwykłe karty i Legendarne będą teraz darmowe i odblokowane, możesz więc zbudować talię swoich marzeń.
  • Masz fobię przed budowaniem talii? Nie martw się: każdy bohater ma teraz trzy domyślne talie, możesz więc łatwo i szybko doświadczyć różnorodnych stylów gry.
  • Będziesz mieć teraz do podjęcia nawet więcej decyzji mogących zmienić rozgrywkę. Jedna nowa Karta Legendarna będzie dodana do każdego bohatera (za darmo).

Otwieranie skrzyń z kartami: Teraz jest to fajne!

  • Możesz ulepszyć (level up) swoje zwykłe i Legendarne karty natychmiastowo, do poziomu 5, po prostu przez granie i otwieranie wielu darmowych skrzynek, które będziemy Ci dawać.
  • Kolekcjonuj duplikaty i patrz, jak Twoje karty stają się coraz lepsze.
  • Masz już wielką kolekcję kart? Nie martw się, będziesz mógł zacząć levelować je, zaczynając od poziomu 3.

Quick Play: Więcej postępów. Więcej dostosowywania. Więcej niezwykłości

  • Zmęczony byciem ograniczonym przez 12-punktowy deck? Kiedykolwiek wybrałeś kartę, która naprawdę Ci się podobała… a potem miałeś tylko jeden punkt na wykorzystanie jej? Znamy to uczucie.
  • Teraz możesz wybrać talie, które mają do 25 punktów w nowej kolejce Quick Play, która zastąpi Casual Queue.
  • Ten darmowy, zręczny tryb gry pozwoli Ci stworzyć swój styl gry z pięcioma ulubionymi kartami, niezależnie od poziomu.

Ranked: Doświadczenie konkurencji, niewymagany grind

  • Bardziej niż kiedykolwiek, teraz rankedy w 100% dotyczą Ciebie.
  • Nie ma teraz potrzeby kolekcjonowania kart, żeby zagrać bohaterem z Twoją ulubioną talią na rankedzie. 1 dnia masz wszystkie karty i Legendarki – i ustawiliśmy je wszystkie na poziom 3 na rankedach.
  • To ostateczny darmowy tryb rozgrywki. Po prostu uczciwa, intensywna walka, nie wymaga grindowania kart.

Będąc fair

  • Rozumiemy to – jest to poważna zmiana, która może być kontrowersyjna, szczególnie biorąc pod uwagę niektóre ostatnio wątpliwe ruchy związane z grami płatnymi.
  • Poruszamy ten system w przód, ponieważ wierzymy, że sprawi to, że nasza gra będzie lepsza dla graczy. Chcemy służyć naszym graczom i jesteśmy pewni, że najlepiej możemy to zrobić dzięki bardziej otwartemu i lepszemu trybowi Quick Play oraz systemem rankingowym, na który wpływają jedynie umiejętności gracza.
  • Ogromna większość naszych graczy nigdy nie wyda na naszą grę ani grosza. Bez względu na to, ile masz pieniędzy w swoim portfelu, chcemy się upewnić, że będziesz się dobrze bawić. Naszym priorytetem i numerem jeden wraz z wprowadzaniem nowego systemu kart jest to, aby granie free-to-play było satysfakcjonujące.
  • Do tych graczy, którzy zdecydowali się wydawać pieniądze na Paladins – nie czujemy się komfortowo, aby naliczać Wam opłaty za Card Chests, dopóki nie znajdziemy czasu na dostrojenie “ekonomii” w grze po zobaczeniu rzeczywistych wyników i wpływu wynikającego z tej zmiany (a zdecydowanie spodziewamy się poprawek).
  • W związku z tym po początkowym udostępnieniu Wam nowego systemu kart nie będzie możliwości kupna Radiant Chests ani Champion Chests za kryształy ; mogą one zostać odblokowane tylko przez golda lub za rozgrywanie meczów. Spodziewamy się wprowadzić możliwość kupna Champion Chests za kryształy w patchu OB65, ale możemy to opóźnić.


Czy to znaczy, że przed wejściem patcha powinniśmy kupić wszystkie karty w grze?

Pierwsza rzecz, jaka przychodzi do głowy po przeczytaniu, że posiadane już karty będziemy mieli w nowym patchu na poziomie 3, to pytanie, czy w takim razie powinniśmy kupić wszystkie (lub interesujące nas) karty przed wejściem patcha, by po aktualizacji mieć je na wyższym poziomie niż domyślnie 1.

Uwaga, to moja subiektywna opinia: teoretycznie rzecz biorąc – najprawdopodobniej tak. Praktycznie – właściwie nie wiadomo.

Pamiętajcie, że wiele rzeczy może jeszcze ulec zmianie!

Przed nami cały tydzień nowego patcha na serwerze PTSSpołeczność nie zareagowała na nowy system z entuzjazmem. Dzień po ujawnieniu patcha Reddit został zalany falą negatywnych opinii na temat tych zmian. Oto niektóre z nich:

Kiedy system z esencją był zły, ten system jest prawdopodobnie 10 razy gorszy. Przed zmianą była możliwość kupna kart, które chciało się mieć, bezpośrednio i można było stworzyć wyraziste talie za ich pomocą, które pasowały do Twojego stylu gry dzięki systemowi 12 punktów. Po tej zmianie wszystko to można wyrzucić przez okno, wszystkie te karty są teraz zamknięte w skrzyniach, które działają losowo. Chcesz upgrade’ować konkretne karty? Powodzenia w kupowaniu skrzynek.

(…)

Jeśli chcesz kartę, która wpływa na rozgrywkę, teraz nie masz wyboru, ale musisz otwierać tonę skrzyń z nadzieją, że dostaniesz jedną konkretną ponad 20 razy. To samo dotyczy Legendarek. Miały one ogromny wpływ na rozgrywkę i decydowały o Twoim stylu gry i reszcie talii, ale teraz nie robią one właściwie nic, dopóki nie dostaniesz konkretnej Karty Legendarnej 10 razy, a wszyscy wiemy, jak rzadkie one są.

Źródło: klik.

Casuale staną się grind2win. Nie ma drogi, żeby temu zapobiec. Gracz, który otwiera najwięcej skrzynek itp., będzie wygrywać 10/10 meczów, ponieważ jego talia będzie PO PROSTU lepsza. To nie tak jak wcześniej, gdzie talia była w dużej mierze preferencją i niczyją inną winą, ale tylko Twoją było stworzenie słabej talii. Nie możesz zrobić niczego, grając przeciwko komuś, który ma dokładnie taki sam build jak Ty, jeśli wszystkie jego karty są na poziomie 5.

Źródło: klik.

Odnośnie rankedów, które mają dotyczyć wyłącznie naszych umiejętności:
Czytanie patch notesów wykręciło mi żołądek. Jako pro player, widząc, że będziemy ograniczeni do talii 3-3-3-3-3, jestem przerażony.
Jeśli chcecie, żeby wszyscy grali na takim samym polu, po prostu wyrzućcie wszystkie talie i zbuffujcie odpowiednio każdego bohatera. Naprawdę mam nadzieję, że te zmiany nie przejdą tak, jak zostały ogłoszone… a jeśli tak się stanie… możecie zmienić nazwę gry z Paladins na Paladins: Tyra vs Lex, ponieważ po OB64 to pewne, że to nie będzie ta sama gra.
Dodawanie nowych Legendarek? Jestem za. Rany – nawet zwiększcie decki do 15 punktów, ale zmuszanie nas do używania dobrych one-pointerów na poziomie 3 i niemożność używania innych kart na poziomie 5 całkowicie zniszczy grę.

Źródło: klik.

Wiele osób wskazuje też na wspominanie Hi-Rezu o tym, że możliwie w przyszłości skrzynie bohaterów będą dostępne do kupienia za kryształy. Oczywiście dajcie znać, czy zgadzacie się z takimi opiniami jak powyższe.

Nie bardzo wiadomo, jak ostatecznie odniosą się do tego deweloperzy. Podkreślają zawsze, że opinia społeczności jest dla nich bardzo ważna (i to nie ulega wątpliwości). Jakie (i czy) wprowadzą zmiany – nie wiemy. Może się okazać, że kupienie wszystkich kart przed wejściem patcha wcale nie będzie takie konieczne ze względu na możliwe aktualizacje, które jeszcze mogą zostać wprowadzone.

Jakie są Wasze odczucia odnośnie zmian w kartach?