Paladins r.

Lore wszystkich bohaterów w Paladins cz. 3 + podsumowanie

Trzecia i zarazem ostatnia część historii wszystkich championów z Paladins. Przeczytajcie i poznajcie swoich ulubionych bohaterów jeszcze lepiej. Czyje lore okaże się najbardziej zaskakujące?

Czas na ostatnią część historii wszystkich bohaterów z Paladins. Dziś poznacie lore 12 pozostałych postaci oraz będziecie mogli sprawdzić niektóre informacje w ogólnym podsumowaniu serii (na końcu artykułu). Przyjrzymy się m.in. przeszłości Tyry, Viktora, Skye czy Strixa. Nie zabraknie również niedawno wydanej Vivian. Kto tym razem okaże się najciekawszy? Zapraszamy do czytania.

Pozostałe artykuły z historiami championów:

Lore wszystkich bohaterów w Paladins cz. 3

 Sha Lin

Opowieści na temat legendarnego podróżnika Sha Lina rozprzestrzeniły się po całym Królestwie. Mówiły o jego bohaterskich wyczynach – również tych, w których cudem uniknął śmierci. Podczas swojego krótkiego jak dotąd życia zdążył już pomóc obalić dygnitarzy wojskowych, odzyskać dawno zaginione artefakty czy zdradzić niesławną gildię Tysiąca Rąk (Thousand Hands). Złamał wiele serc zarówno za pomocą swojego magicznego łuku, jak i swoją elokwencją. Jednak nawet on ma swój udział w obecnym konflikcie między Magistratem a Ruchem Oporu, stojąc w obliczu opresyjnego Magistratu w imieniu zwykłego ludu.

 Skye

Szlachetna z urodzenia, Skye porzuciła życie pełne luksusu i bogactwa, by realizować swoje marzenia o ekscytujących przygodach. Podczas spędzania czasu na ulicach, obcując z kryminalnym podziemnym światem Królestwa, odkryła w sobie naturalny talent i bezgraniczną pasję do zabijania. Kiedy kariera kontraktowego zabójcy przyniosła jej sławę i fortunę, zwróciła uwagę Magistratu i obecnie służy jednemu z najbliższych doradców Wielkiego Magistera Karne’a (Grand Magister Karne). Dla niej wojna w Królestwie jest tylko jak długoterminowy kontrakt, który nie zakończy się, póki ostatni z Paladynów nie zostanie zgładzony.

 Strix

Spędziwszy większość swojego życia w wojsku, Strix był nieocenionym członkiem Sentineli, którego zadaniem było szkolenie elitarnych strzelców wyborowych. Został ponownie przydzielony do armii po rozpadzie jednostki i wysłany z nią na linię frontu, kiedy ta była przygotowana do zgładzenia Ruchu Oporu. Zawsze opanowany i profesjonalny, jest mistrzem kamuflażu i podstępu; zdolny do wybierania wartościowych celów, zanim jeszcze wróg zda sobie sprawę z jego obecności lub z tego, że w ogóle jest atakowany.

 Talus

Talus może wciąż być młody i nadmiernie optymistyczny, ale posiada duże plany. Po tym, jak prawie stracił swoją rodzinę z powodu gniewnego tłumu, który odmówił przyjęcia rasy Ska’drin jako sąsiadów, wyruszył w podróż w poszukiwaniu wiedzy – od wybrzeży opuszczonego raju na wyspach do ciemnych korytarzy Deepwerks. Odkrył zapomniane prawdy i uwolnił swoje wrodzone zdolności. Kiedy by sprzeciwić się Magistratowi powstali Paladyni, dołączył do nich, chcąc wykorzystać swoje nowo odkryte umiejętności, żeby pracować i udowodnić, że Ska’drin zasługują na swoje miejsce w Królestwie.

 Terminus

Czymkolwiek dawniej był Terminus, stał się narzędziem, które prowadzi walkę wojenną w imieniu Magistratu. Jego umysł i wspomnienia już dawno zniknęły, zniszczone ciało zostało związane mrocznymi czarami i nietrwałymi magicznymi kryształami. Ten pozbawiony życia, choć nieśmiertelny stan może być jedynie cieniem jego dawnej jaźni, ale jednocześnie pozbawia go wahania i strachu w działaniu. Posłusznie szarżuje na bitwę z lekkomyślną rezygnacją, dzierżąc przerażający topór, który niewielu śmiertelników byłoby w stanie unieść, a jeszcze mniej w kontakcie z nim mogłoby mieć nadzieję na przetrwanie.

 Torvald

Jako uczony oraz wybitny autorytet w dziedzinie wiedzy o runach w Deepwerks Torvald jest jednym z architektów technologii związanej z zasilaniem kryształami, która rozprzestrzenia się po Królestwie. Chociaż wolałby raczej siedzieć z nosem w zakurzonych tomach ksiąg o historii lub dotrzeć do kłębiącego się wiru magicznej energii, używając swojej ulepszonej kamiennej rękawicy, rozumie, że Magistrat jest siłą napędową wszystkich jego badań i dołączył on do ich wysiłków dotyczących zgładzenia Ruchu Oporu. Kiedy wojna dobiegnie końca, będzie mógł ponownie wrócić do swojej pracy.

 Tyra

Wychowana, aby posługiwać się bronią i przetrwać surowe zimy na pograniczu, Tyra podpisała kontrakt z armią Magistratu w młodym wieku. Po ostatecznej, katastrofalnej misji Sentineli wróciła do swojej ojczyzny, zarabiając dzięki tropieniu – z polecenia zwykłych ludzi – potwornych zagrożeń, które czaiły się poza granicami Królestwa. Jej niezłomna wytrzymałość i precyzja w posługiwaniu się karabinem dobrze służą jej nowej roli: pomocy Ruchowi Oporu w walce przeciwko Magistratowi i w zakończeniu wojny toczącej się w Królestwie.

 Viktor

Były dowódca Sentineli, elitarnej jednostki wojskowej Magistratu, Viktor żyje w cieniu swojej dawnej świetności. Wziął na siebie winę za to, co wydarzyło się podczas ich ostatecznej misji. Został pozbawiony swojej rangi i ponownie przydzielony do armii – na niższy stopień – przez Wielkiego Magistera Karne’a. Jego trening i żołnierskie umiejętności pozostają jednak niezrównane, podobnie jak niezachwiana lojalność wobec Magistratu. Zdeterminowany, by odzyskać swoją pozycję, wciąż przekracza własne granice w walce z Ruchem Oporu, usiłując zakończyć bunt, zanim ten osiągnie większy rozmach.

 Vivian

Szybko wznosząc się w kolejnych stopniach szeregów Magistratu, sprytne i wytrwałe intrygi Vivian doprowadziły ją do Deepwerks, gdzie jako pierwsza rozpoznawała potencjał militarny podczas prowadzonych poszukiwań. W wirującym chaosie wojny z Paladynami widzi jedynie szansę na osobisty awans własnej pozycji. Wyposażona w najbardziej zaawansowane uzbrojenie zasilane kryształami, jakie kiedykolwiek zostało stworzone, dołączyła do bitwy nie po to, by sobie coś udowodnić lub wypełniać rozkazy, ale by uciszyć samotnego świadka jej prawdziwych planów.

 Willo

Choć krótkożyjące i spokojne, Faerie z Letniego Dworu (faeries of the Summer Court) toczą niekończącą się wojnę przeciwko wtargnięciu współczesnej cywilizacji. Willo może mieć ukończone jedynie trzy lata, ale jej agresywna postawa więcej niż nadrabia jej brak doświadczenia. Dołącza do walki z zapałem i wytrwałością, która niepokoi pozostałe kilka szlachetnych wróżek. W czasie, gdy Faerie powinny się przegrupowywać, by wzmocnić swoją malejącą liczbę, Willo wzięła na siebie to, by zaatakować zarówno Magistrat, jak i Ruch Oporu.

 Ying

Utalentowana młoda czarodziejka Ying jest mistrzynią iluzji i sztuczek, które są zdolne do zamroczenia i oszołomienia przeciwników. Ten sam typ magii może również koić umysły jej sprzymierzeńców – łagodzi ich cierpienia i leczy ich rany. Zrobiła dobry użytek z tych umiejętności, uciekając uwięzieniu przez bandyckiego króla, a także później, jako poszukiwacz przygód. Kiedy Magistrat rozpoczął swoją kampanię podboju, podporządkowując sobie Królestwo próbą ograniczania używania magii przez zwykłych ludzi, poczuła, że w jej obowiązku jest przyłączenie się do walki przeciwko tej tyranii.

 Zhin

Pozbawiony swojego szlachetnego rodu, Zhin w bezlitosny sposób wyrzeźbił swój własny tron na szycie przestępczego podziemnego świata. Zdobył lojalność wystarczającej ilości złodziei, zabójców i skorumpowanych biurokratów, aby zbudować swoje tajemnicze imperium: gildię Tysiąca Rąk. Każdy, kto knuł przeciwko niemu, mógł zniknąć w samym środku nocy, podczas gdy ci, którzy stawiali czoło Zhinowi, spotykali zgubę na ostrzu jego nikczemnego, płonącego miecza. Odmówił wybierania jednej strony w wojnie, ponieważ to przynosi mu więcej osobistych korzyści.

Podsumowanie

(Podsumowanie autorstwa Hellhounda i częściowo wzorowane na tym poście).

Rasy

  • Wyryni (ang. Wyrins) – Drogoz,
  • krasnoludy (Dwarves) – Barik,
  • orkowie (orcs) – Grohk,
  • Vulpini (Vulpins) – Pip,
  • Faerie – Willo,
  • gobliny – Ruckus,
  • Ska’drin – Talus,
  • Stagalla – Inara, Terminus,
  • półhybryda lwa i tygrysa* (Half-Tigron) – Maeve,
  • ludzie.

* w sposób dosłowny niespecjalnie da się przetłumaczyć wyrażenie Half-Tigron. “Tigron” po francusku oznacza zwierzę, które jest krzyżówką lwicy i tygrysa, po polsku: tyglew. W polskiej wersji nazwy tej rasy z Paladins można by się było pokusić o neologizm w rodzaju “półtyglew”, uznaliśmy jednak, że wyrażenie “półtyglewia Maeve” będzie brzmieć nieco dziwnie, dlatego zdecydowaliśmy się na “półhybrydę lwa i tygrysa”.

Podfrakcje

  • Zewnętrzny Trybunał (Outer Tribunal)
    • należy do niego Lex, dawniej również Androxus.
  • Sentinele (Sentinels)
    • elitarna jednostka wojskowa Magistratu,
    • należeli do niej Strix, Kinessa, Tyra i Viktor (były dowódca).
  • orkowie Czerwonej Rzeki (Red River Orcs)
    • ich wodzem jest Grohk.
  • Letni Dwór (Summer Court)
    • dom Willo i pozostałych wróżek.
  • Dom Aico (House Aico)
    • pochodzi z niego Lian.
  • gildia Tysiąca Rąk (Thousand Hands Guild)
    • zbudowana przez Zhina, zdradził ją Sha Lin.

Lokacje

  • Crosswind Hold,
  • Brightmarsh,
  • Greenwood,
  • Splitstone Quarry,
  • Deepwerks,
  • miasto Seris,
  • mroźne granice (nienazwane),
  • tropikalne wyspy (nienazwane).

Magistrat

  • Na jego czele stoi Wielki Magister Karne.
  • W jego imieniu walczą: Skye, Ash, Fernando, Lex, Lian, Strix, Terminus, Torvald, Viktor, Vivian.

Paladyni/Ruch Oporu (Resistance)

  • Na ich czele najprawdopodobniej stoi Valera.
  • Należą: Barik, Buck, Cassie, Evie, Inara, Makoa, Pip, Sha Lin, Talus, Tyra, Ying.

Pozostałe postacie są wobec konfliktu neutralne lub półneutralne.