r.

Wskazówki i porady – Mordekaiser

Mordekaiser świetnie sprawdza się w najnowszym patchu i osiąga niesamowity wynik 56% win ratio. Dowiedz się, jak i Ty możesz opanować go do perfekcji!

To długi post, więc usiądźcie wygodnie. Oto mnóstwo wskazówek dotyczących Mordekaisera, które pozwolą Wam podbić serwery.

  • Na dobry początek: skomentowałabym jego late game, obrażenia i buildy, ale nigdy nie udało mi się tam dotrzeć – przeciwnicy zbyt wcześnie się poddawali… Zakładam w takim razie, że w mid game jest najlepszy!
  • W każdym razie – odkryłam, że startowanie z [W] działa najlepiej. Przy okazji pomożesz junglerowi nie tylko obrażeniami, ale też healowaniem go!
  • Agresywny support jest bardzo ważny we wczesnych fazach gry. Moje [W] i [E] Leony wystarczyły wiele razy do zabicia przeciwników już na 1 lvlu. Na dodatek, obrażenia nowego [W] Mordekaisera stackują się z obrażeniami sojusznika, na którego je nałożyłeś, jeśli oboje jesteście przy celu! To 280 (+120 AP) na 1 lvlu. Ignite pomoże Ci wykończyć oponenta.
  • Najbardziej lubię maxować R>W>Q>E. W [E] możesz mieć tylko jeden punkt, bo levelowanie tego skilla nie dodaje mu wiele obrażeń, ani nie zmniejsza znacząco czasu odnowienia. Jednakże, tarcza 15% za uderzonego bohatera i skalowanie AD zostają takie same. To oznacza, że [E] skaluje się naturalnie razem z Twoim levelowaniem (AD), a nowy Mordekaiser ma jedną z najwyższych bazowych statystyk AD w grze (może Darius ma więcej). [E] nie używa się już do zadawania obrażeń ani poke’owania – teraz to narzędzie, dzięki któremu uzyskujesz ogromną tarczę. Za normalnie uderzonego bohatera dostajesz 3,75% swojego maksymalnego zdrowia jako tymczasową tarczę. Jeśli masz 3500 HP, co przy moich buildach jest normalne, otrzymujeszs około 131 HP za bohatera. To 655, jeśli trafisz pięciu! Masz więc tarczę za 25% swojego HP, a potem 75% (15% x 5 bohaterów) z tego to maksymalna wielkość tarczy z [E].
  • [E]: UŻYWAJ DO PRZEŁADOWANIA TARCZY.
  • Mordekaiser skaluje się teraz z wieloma statystykami: AP, AD, HP, AS, MS, MR/AR. Budowanie Mocy Trójcy było okej, ale obecnie trwa zbyt długo. Zaczynam od Rylai, które daje mi 40% spowolnienia na [Q] i 20% spowolnienia na 10 sekund na ulcie, jednak po Rylai dobrym wyborem będzie Trinity.
  • ZAWSZE BIERZ ULEPSZENIE: FURIA NA BUTACH (zapomnij o obronie terytorialnej!). Z Furią masz 12% dodatkowej prędkości poruszania się za każdym razem, gdy uderzysz kogoś z [Q]. Jeśli połączysz to ze spowolnieniem 40% Rylai i 20 punktami prędkości poruszania się z Mocy Trójcy, to, jak się pewnie domyślasz, bardzo łatwo przylegniesz do wrogów. Na pewno Ci nie uciekną.
  • Kiedy masz w gotowości swoje trzecie [Q], Twoja maca świeci się na czerwono. Większość przeciwników trzyma się wtedy z daleka od Ciebie, więc nigdy nie pozwolą Ci zadać ciosu. Wskazówka: użyj [Q] dwa razy na minionach/potworach/wieży, a potem udaj, że odchodzisz od kogoś, odwróć się od wrogów. Normalną reakcją będzie to, że zaczną iść w Twoją stronę, a wtedy Ty możesz użyć Flasha w tył i [Q] na nich! W mid game to zazwyczaj zabija na miejscu delikatne postacie, jeśli mają około 50% HP, bo zadaje mniej więcej 1200 obrażeń. W późnych fazach gry prawdopodobnie zabijesz delikatne postacie, które miały pełny pasek zdrowia, bo zadajesz wtedy +/- 2000 obrażeń. Poza tym, takie flashowanie doprowadza często do zabawnych sytuacji.
  • Jeśli supportuje Cię Soraka, możecie mieć między sobą nielimitowane HP, nawet jeśli ona nie trafia swoim [Q]. Nałóż na nią i na siebie [W], podejdźcie do grupy minionów, a potem uruchom skill jeszcze raz, żeby Was uleczył. Tak zdobytego HP Soraka może użyć, by healować Ciebie.
  • Budowanie AD na Morde nie jest koniecznie, chociaż się z nim skaluje. Ma niesamowite bazowe AD i AD/lvl, dzięki czemu zadaje mnóstwo obrażeń bez buildu AD. Pamiętaj, nadal wszystkie jego skille zadają też obrażenia magiczne, więc jeśli budujesz AD, to nie skrzywdzisz nikogo z MR! Moc Trójcy i Rewolwer Hextech są dobre, Morde ma z nimi świetną synergię; AD to tylko bonus!
  • Używanie Smoka do splitpushowania nie wychodzi tak dobrze, jak wszyscy mówią, bo aktualnie jest naapraawdę zbugowany. Jeśli wyślesz go na mida, by zdjął wieżę, może on losowo przestać skupiać się na wieży i po prostu atakować miniony lub bohaterów wokół. Jeśli każesz mu atakować bohatera – pewnie przeskoczy na miniony. Najlepiej trzymaj go przy sobie, żeby tankował wieżę. Może je zabić dość szybko, a na dodatek cieszysz się dodatkowym zdrowiem (około 800).
  • Twój smok jest podatny na efekty kontroli tłumu (CC)! Blitz może Ci go zabrać, chociaż nie jestem pewna, czy Tahm Kench potrafi go zjeść. Ktoś musi to przetestować.
  • Przy reworku Mordekaisera zmieniono działanie jego ulta. Wcześniej zabijanie tych przeciwników, którzy mają jakiegoś skilla pośmiertnego (Sion, Kog’Maw, Zyra, Karthus), skutkowało otrzymaniem ducha po ich ostatecznej śmierci, czyli po skończeniu się umiejętności. Teraz dostajesz ducha przed! Świetnie się bawiłam, sprawiając, że dwóch Sionów walczyło ze sobą, gdy byli martwi.
  • Duch z Twojego ulta przeżywa teraz 45/60/75 sekund, co oznacza, że możesz walczyć z jego pierwowzorem po respawnie! Zdarzało się to czasem w czasach revive, ale teraz jest naprawdę łatwe.
  • Wybieranie bohatera do zultowania zmienia się w zależności od sytuacji. Jeśli masz mało HP, zultuj najbliższego tanka, tylko upewnij się, że nie ma dużo MR (jeśli ma, to lepiej, żebyś kupił wcześniej przebicie odporności). Wrócisz szybko do 100% HP, praktycznie od razu. Tankowaty duch da Ci 25% jego bonusowego zdrowia. Ultowanie przeciwnego ADC nie da Ci żadnych statystyk, ale jego autoataki bolą najbardziej ze wszystkich duchów. Ogółem, duchy umierają dość szybko, ponieważ wszyscy się na nich skupiają, ale i tak są bardzo przydatne w team fightach! Na dodatek, jeśli zultujesz przeciwnego APC, dostaniesz 30%  jego AP! Przeciętny mag ma w late około 700 AP, czyli dostaniesz 210, a 283, jeśli posiadasz Kapelusz Rabadona.

 

45353453


 

Duchy bohaterów zachowują swoje pasywki i pasywy z przedmiotów, które posiadają. Dzięki temu niektóre są lepsze od innych. Najlepsze, jakie miałem to:

  • Rengar: duch może wyskakiwać na ludzi z krzaków, to prawie niemożliwe, żeby uciec przed nim w jungli
  • Vayne: dzięki pasywce szybciej biegnie w stronę przeciwników
  • Ashe: permanentne spowolnienie
  • Jax: prędkość ataku rośnie u niego dość szybko
  • Darius: Bleed z każdego auto-ataku!
  • Jinx: napraawdę szybko biega, kiedy coś zabijesz
  • Janna: daje całej Twojej drużynie prędkość ruchu!
  • Malphite: robi się bardzo tankowaty
  • Olaf: jeśli ma mało HP, jest naprawdę przerażający, zyskuje ogromną ilość prędkości ataku
  • Nautilus: unieruchamia przeciwników z każdym auto-atakiem
  • Master Yi: jeszcze więcej Double-Strike
  • Orianna: w przeciwieństwie do większości APC, jej auto-ataki nawet bolą
  • Poppy: otrzymuje redukcję obrażeń tym większą, im mniej ma zdrowia
  • Quinn: może oznaczać ludzi i zadaje im wtedy więcej obrażeń
  • Twitch: nakłada stacki swojej trucizny i zadaje dodatkowe nieuchronne obrażenia
  • Tryndamere: mnóstwo critów!
  • Zed: zadaje dodatkowe obrażenia, jeśli cel ma mało HP
  • Ziggs: sprawia, że niszczenie wież staje się dużo łatwiejsze
  • Garen: bardzo szybko wraca do pełnego zdrowia, gdy jest sam

mordekaiser


  • Pasyw Hydry działa dobrze z duchami.
  • Duchy używają lifesteala i critów.
  • Duchy posiadające Aegis obejmą aurą Twoich sojuszników, a Abyssal – przeciwników. 
  • Słoneczna Peleryna i Cinderhulk wciąż dobrze działają z duchami.
  • Duchy z obroną terytorialną biegną szybciej, gdy wychodzą z bazy. Wygląda to śmiesznie, gdy Ty nadal nie masz ulepszenia, a duch próbuje iść za Tobą, ale jest za szybki.
  • Lodowy Młot/ Mroźne Serce też działają, ale Lodowy Młot jest dużo bardziej użyteczny.
  • Efekty on-hit duchów także działają.
  • Jeśli masz ducha z Kolczastą Kolczugą, to daj go na sam początek, niech osłoni Twoją drużynę, a przy okazji porani przeciwników.
  • Twój duch też może uzyskać tarczę z Krwiopijca!

 

Artykuł jest oparty na poradach jednego z użytkowników Reddita.