League of Legends r.

SuperData: League of Legends w 2020 roku z zarobkiem 1,75 miliarda dolarów

Rok 2020 okazał się dla League of Legends lepszy niż poprzedni pod względem zarobków. Czy w 2021 roku tendencja wzrostowa zostanie utrzymana?

10 najlepiej zarabiajacych gier free-to-play w 2020 roku

Dane według raportu SuperData.

  1. Honor of Kings (Tencent; MOBA) – 2,45 miliarda dolarów
  2. Peacekeeper Elite (Tencent, strzelanka) – 2,32 miliarda dolarów
  3. Roblox (Roblox Corporation, symulacja) – 2,29 miliarda dolarów
  4. Free Fire (Garena, strzelanka) – 2,13 miliarda dolarów
  5. Pokémon GO (Niantic, Inc., akcja, przygodowa) – 1,92 miliarda dolarów
  6. League of Legends (Riot Games, Tencent, MOBA) – 1,75 miliarda dolarów
  7. Candy Crush Saga (King, Activision Blizzard, puzzle) – 1,66 miliarda dolarów
  8. AFK Arena (Lilith Games, strategia) – 1,45 miliarda dolarów
  9. Gardenscapes – New Acres (Playrix Games, puzzle) – 1,43 miliarda dolarów
  10. Dungeon Fighter Online (Nexon, RPG) – 1,41 miliarda dolarów

2020 rok lepszy dla LoL-a niż poprzedni

W 2020 roku League of Legends zarobiło 1,75 miliarda dolarów (ok. 6,4 miliarda złotych), co oznacza wzrost o 0,25 miliarda dolarów w porównaniu z rokiem poprzednim. Niestety wciąż nie udało się pobić rekordu z 2017 roku, kiedy tytuł zarobił 2,1 miliarda dolarów.

Oto zarobki League of Legends w poszczególnych latach:

  • 2020 r.: 1,75 miliarda dolarów,
  • 2019 r.: 1,5 miliarda dolarów,
  • 2018 r.: 1,4 miliarda dolarów,
  • 2017 r.: 2,1 miliarda dolarów,
  • 2016 r.: 1,7 miliarda dolarów,
  • 2015 r.: 1,6 miliarda dolarów,
  • 2014 r.: 1,3 miliarda dolarów,
  • 2013 r.: 624 miliony dolarów,
  • 2012 r.: [brak danych],
  • 2011 r.: 85,3 miliona dolarów,
  • 2010 r.: 17,25 miliona dolarów,
  • 2009 r.: 1,29 miliona dolarów.

League of Legends – nie jedyne osiągnięcie Riot Games

LoL od dekady cieszy się sukcesami w zakresie popularności i finansów. Nie jest to jednak jedyna gra Riotu, która może pochwalić się dobrym wynikiem w 2020 roku. Na wspomnienie zasługuje też Valorant – pod względem zarobków jest to dziewiąta niemobilna gra free-to-play.

Imponujący jest także wynik Wild Rift (nieujawniony w raporcie SuperData), o którym wspominaliśmy pod koniec grudnia: trzy miesiące od wydania gry w becie tytuł zarobił 10 milionów dolarów (ponad 36 milionów złotych).

Ogólne zarobki gier w 2020 roku

Według SuperData gry i media interaktywne zarobiły w 2020 roku łącznie 139,9 miliarda dolarów (ok. 514,5 miliarda złotych). Dla poszczególnych platform zarobki te rozkładają się następująco:

  • gry mobilne – 73,8 miliarda dolarów,
  • gry na PC – 33,1 miliarda dolarów,
  • gry na konsole – 19,7 miliarda dolarów.

Większość zarobków – bo aż 78% – pochodzi z gier free-to-play. Jeśli chodzi o pozycje premium, największym zarobkiem może się pochwalić Call of Duty: Modern Warfare (1,913 miliona dolarów).

Warto też wspomnieć, że zaobserwowano wzrost liczby graczy wynikający z pandemii COVID-19 – aż 55% rezydentów USA przyznało, że sięgnęło po gry w wyniku koronawirusa. Przyczynę najczęściej stanowiło znudzenie i chęć wypełnienia czasu. W dalszej kolejności wynikało to z chęci ucieczki od świata realnego, chęci zastąpienia niedostępnej w danym momencie rozrywki, chęci pozostania w kontakcie z rodziny i znajomymi oraz chęci spełnienia potrzeb społecznych przez kontakty z nieznajomymi.