Dane pochodzą z raportu SuperData.
Dochód LoL-a w poszczególnych latach
W 2019 roku League of Legends przyniosło dochód w wysokości 1,5 miliarda dolarów. Oznacza to, że został on zwiększony w porównaniu z rokiem 2018 – wtedy bowiem gra zarobiła 1,4 miliarda dolarów. Nie udało się jednak wrócić do dochodu z 2017 roku, w którym LoL przyniósł aż 2,1 miliarda dolarów.
Oto dochody League of Legends w poszczególnych latach:
- 2019 r.: 1,5 miliarda dolarów,
- 2018 r.: 1,4 miliarda dolarów,
- 2017 r.: 2,1 miliarda dolarów,
- 2016 r.: 1,7 miliarda dolarów,
- 2015 r.: 1,6 miliarda dolarów,
- 2014 r.: 1,3 miliarda dolarów,
- 2013 r.: 624 miliony dolarów,
- 2012 r.: [brak danych],
- 2011 r.: 85,3 miliona dolarów,
- 2010 r.: 17,25 miliona dolarów,
- 2009 r.: 1,29 miliona dolarów.
Jak LoL wypada na tle innych gier?
Ogólnie dochód gier osiągnął 109,4 miliardy dolarów, zgodnie z doniesieniami SuperData (64,4 miliarda dolarów zarobiły gry mobilne, 21,1 miliarda – gry free to play na PC, 5,2 miliarda – gry pay to play na PC, 13,8 miliarda – gry premium na konsole, 1,6 miliarda – darmowe gry na konsole).
Oto dochody poszczególnych gier w 2019 roku:
- Fortnite (Epic Games): 1,8 miliarda dolarów (spadek z 2,4 miliarda dolarów z 2018 roku),
- Dungeon Fighter Online (Nexon): 1,6 miliarda dolarów,
- Honour of Kings (Tencent): 1,6 miliarda dolarów,
- League of Legends (Riot Games): 1,5 miliarda dolarów,
- Candy Crush Saga (King Digital): 1,5 miliarda dolarów,
- Pokémon Go (Niantic): 1,4 miliarda dolarów,
- Crossfire (SmileGate): 1,4 miliarda dolarów,
- Fate/Grand Order (Aniplex): 1,2 miliarda dolarów,
- Game for Peace (Tencent): 1,2 miliarda dolarów,
- Last Shelter: Survival (Long Tech/im30.net): 1,1 miliarda dolarów.
Największe zarobki odnotowano w Europie, w drugiej kolejności – w Północnej Ameryce, dalej – w Azji.