League of Legends r.

Solo Q Twoją szansą, aby ponownie czerpać satysfakcję z League of Legends

Według niektórych graczy dynamiczna kolejka podkopywała indywidualne umiejętności. Nie jest to coś, co Riot mógł tak łatwo rozwiązać. Twórcy chcieli naprawić kilka cech dynamicznej kolejki, wliczając w to skrócenie czasu kolejek, usprawnienie doświadczeń pojedynczych graczy z grupami umówionymi oraz ulepszenie wyboru ról.

W ten sposób powstała kolejka elastyczna, a wraz z nią powraca nasze Solo Q! Dlaczego wszyscy tak to celebrują?

Otóż kolejka dynamiczna posiadała kilka wad, między innymi:

  • Częste (mimo prób interwencji Riotu) dobieranie graczy grających w czwórkę lub piątkę do graczy grających w pojedynkę.
  • Zmniejszenie potrzeby poziomu indywidualnych umiejętności, czyniąc grę trudniejszą bez umówionej drużyny i komunikacji.
  • Dobieranie przeciwników o wyższej dywizji i/lub sojuszników o niższej niż sami posiadamy.

Riot jednak wpadł na świetny pomysł, aby zadowolić zwolenników starszej kolejki oraz niedawno usuniętej kolejki dynamicznej… Przywrócono Solo Q oraz utworzono nową kolejkę nazwaną ,,elastyczną”.

Kolejka elastyczna pozwala na grę w więcej niż dwie osoby (niemożliwa gra we czwórkę), w skrócie: łączy wszystkie cechy dynamicznej kolejki z jej ulepszoną wersją. Natomiast Solo Q pozostaje przy możliwości gry solo lub z przyjacielem. Dzięki temu będzie można grać teraz zarazem Solo/Duo, jak i w pełnych drużynach, jednocześnie zachowując sprawiedliwy dobór przeciwników!

solo-q-praktyka

Wielu z nas tęskniło za starym, kochanym Solo Q! Przypomnijmy sobie jego najlepsze cechy…

Plusy grania Solo Q i jego powrotu:

  • Mamy gwarancję, że nie trafimy na 3/4/5 premade’ów w enemy, co często decydowało o wyniku gry, kiedy we własnej drużynie wymuszano linię, obrażano się, reportowano za nic etc.
  • Jest to Twoja szansa na powrót i ponowne cieszenie się rozgrywką. Granie przeciwko umówionym drużynom jest raczej ”przykre” i łatwo nabawić się tiltu.
  • Możemy pokazać swoje indywidualne umiejętności i poprowadzić drużynę do zwycięstwa.
  • Jesteśmy pewni, że gra jest jak najbardziej możliwie zoptymalizowana pod względem dobierania sojuszników i przeciwników.
  • Według mnie kolejka Solo Q jest mniej toksyczna, nawiązując do tego, że każdy będzie pilnował siebie nawzajem i wytykał błędy drużyny, aby ta się poprawiła. Dotychczas wyglądało to mniej więcej tak, że osoby z premade’ów wyzywały innych, a nie widziały swoich własnych błędów.
  • Możemy poznać nowych, dobrych graczy! Granie w kółko z tymi samymi znajomymi wyłącza nam możliwość poznawania nowych przyjaciół.
  • Grając w Solo Q, mamy satysfakcję, że sami wbiliśmy daną dywizję. Nie musimy się wkurzać, że komuś pomógł znajomy, a ktoś kupił boosting.
  • Gra jest bardziej fair pod względem wspinania się w rankingu, a także gry z ludźmi na swoim poziomie.
  • Mamy większe pole do popisu!
  • Mimo że nadal pozostaje opcja gry we dwójkę, komunikacja drużyny przeciwnej nie jest tak duża jak przy piątce znajomych.
  • Nadal możemy grać ze znajomym…
  • …lub znajomymi, przenosząc się na elastyczną kolejkę.

Ale dlaczego po prostu ktoś nie grał ze znajomymi jak reszta?

Otóż nie każdy posiada zaufanych znajomych z którymi mógłby grać lub po prostu jego przyjaciele mają dla niego za niski poziom.

Co jest takiego uniwersalnego w nowych zmianach? 

W zamian za kolejkę dynamiczną, fanatycy Solo Q odzyskują to, co lubili. Ci, którzy przywiązali się do kolejki dynamicznej, otrzymują kolejkę elastyczną, więc każdy jest zadowolony.

Czy nowe zmiany wywołają zamieszanie, czy może raczej przywrócą do gry mnóstwo starszych graczy?

Według mnie powrót tej kolejki jest bardzo dobrym przedsięwzięciem i rzeczywisty poziom gracza będzie bardziej przejrzysty. Solo Q spowoduje powrót wielu graczy do Ligi, gdyż z własnego doświadczenia wiem, że niemało osób opuściło tę świetną grę tylko z powodu kolejki dynamicznej. Myślę, że każdemu podoba się ten uniwersalny pomysł Riotu.

Podzielcie się swoją opinią na ten temat! Zapraszam do dyskusji!