r.

Rise of AP Kog’Maw – Żywa Artyleria!

Po raz kolejny przedstawiamy Wam artykuł prezentujący bohatera, który jest tak zwanym „FOTM” (Flavour Of The Month) czyli w wolnym tłumaczeniu postacią będącą na fali. Win i Pick Ratio Kog'Mawa jako AP Carry idzie w górę! Dlatego warto mu się przyjrzeć

Z pewnością zainteresuje Cię również:

Dlaczego OP?

Kog’maw jako AP Carry był stosowany przede wszystkim w sezonie trzecim. Po kilku zmianach [R] przestano nim grać na środkowej alei. W obecnym sezonie zabójcy na mid lane mniej mają do powiedzenia – dlatego też Kog’Maw ma większą szansę rozkręcić się po fazie laningu. Bohater ten idealnie sobie radzi z postaciami posiadającymi dużo odporności (redukcja pancerza i odporności magicznej z [Q]) oraz dużą pulą HP (zżeranie % na [W]). Niektórzy z Was zdziwią się – Jaki sens ma AP Kog? Każda jego umiejętność posiada obrażenia magiczne i takowe przeliczniki. W arsenale ma niesamowity “poke”, którym może nękać wrogów. Odpowiednio grany powinien być niemalże nieuchwytny dla przeciwnika – wszystko dzięki niesamowitemu zasięgowi umiejętności:

  • [Q] – 1000
  • [W] – 630-710
  • [E] – 1280
  • [R] – 1200-1800

Nie jest to standardowy pick, ale do odważnych świat należy!

Win i Pick Ratio

 

Na Patch 5.9 posiada on:

  • Win Ratio 51.55 %
  • Pick Ratio 1.42 %

Runy, Specjalizacje, Skille?

Runy, Specjalizacje i Skille na podstawie zawodowych graczy (w tym przypadku Fenix, Pepinero i Bjergsen)

  • Runy
    • Mark: Przebicie odporności
    • Seals: HP na poziom lub mix HP i Pancerza
    • Glyphy: AP na poziom
    • Quinty: AP
  • Specjalizacje 
    • 21/0/9 tutaj panuje jednomyślność – może według preferencji w ofensywnie przenieść jeden punkcik w obusieczny miecz lub ujawnienie słabości

specjalizacjeapkog

  • Umiejętności
    • [R] -> [E] -> [Q] -> [W]
  • Czary przywoływacza
    • Flash – obowiązkowo
    • Ghost/Heal/Cleanse – tutaj w zależności pod potrzeb

Build?

Buldy na podstawie zawodowych graczy (w tym przypadku Feniks, Bjergsen oraz Pepinero)

Start:

Crystalline_Flask_itemTotal_Biscuit_of_Rejuvenation_itemTotal_Biscuit_of_Rejuvenation_itemTotal_Biscuit_of_Rejuvenation_item

  • Flaszka oraz ciasteczka – Kog’Maw nie jest typowym zabójcą podczas fazy laningu, jego głównym zadanie jest przeżyć i łapać jak najwięcej CS. Regeneracja HP oraz many wynikająca z tych przedmiotów powinna zapewnić Kogowi bezpieczne early game

Mana

Tear_of_the_Goddess_itemSeraph's_Embrace_item

  • Tear of Goddness zmieniony w Seraph’s Embrace – Kog’Maw nie tyle potrzebuje regeneracji many co jej dużej puli. Każde następne wyczarowanie [R] zwiększa jego koszt. Pamiętajcie, ze budując jako pierwszy przedmiot kropelkę nie zyskujecie jakichkolwiek właściwości pomagających w pojedynku 1vs1. Dlatego, gdy wrócisz na linię nadal graj ostrożnie w starciu z przeciwnikiem, który w tym czasie mógł kupić AD/AP/Defensywę

AP

Rabadon's_Deathcap_itemVoid_Staff_itemLiandry's_Torment_item

 

  • Rabadon, Void, Maska – te przedmioty pojawiają się w każdy z buildów zawodowców. Rabadon oczywiście służy do zwiększenia obrażeń, a Void i Maska do polepszenia przebicia odpornosci płaskiej jak i procentowej. Warto zauważyć, że cele, które stoją na naszym [E] są spowolnione, zatem będą otrzymywać dodatkowe obrażenia bazujące na % HP wynikające z maski

 

Ogumienie:

Sorcerer's_Shoes_item

 

  • Buty Maga – tutaj chyba tłumaczenie jest zbędne

Inne:

Rylai's_Crystal_Scepter_itemEcho_Luden_przedmiotZhonya's_Hourglass_item

 

  • Rylai, Echo i Klepsydra – jak dobrze wiecie ogranicza nas liczba 6 przedmiotów, które możemy posiada. Każdy z w/w wyborów będzie dobry, jednak dam małe wytłumaczenie, kiedy jaki kupić.
    • Rylai – jeśli przeciwnicy wykazują się mobilnością i nie możesz ich dogonić dzięki swojemu [R], które posiada nawet poniżej 1 sekundy cooldownu będziesz mógł niemalże bez końća spowalniać przeciwnika, nawet jeśli wcześniej nie trafisz go z [E]
    • Echo – najbardziej uniwersalny wybór, bardzo zwiększa poke. Może być budowany jako pierwszy przedmiot dający AP
    • Klepsydra – w momencie, gdy przeciwnicy posiadają zabójców oraz możliwość twardej inicjacji na długi zasięg