Z pewnością zainteresuje Cię również:
- Rise of Ziggs – Dla mnie bomba
- Rise of Gragas – Czas wielkiej popijawy
- Rise of Nunu – Dlaczego stał się OP?
- Rise of Evelynn – Wdowa wraca na salony
Dlaczego OP?
Kog’maw jako AP Carry był stosowany przede wszystkim w sezonie trzecim. Po kilku zmianach [R] przestano nim grać na środkowej alei. W obecnym sezonie zabójcy na mid lane mniej mają do powiedzenia – dlatego też Kog’Maw ma większą szansę rozkręcić się po fazie laningu. Bohater ten idealnie sobie radzi z postaciami posiadającymi dużo odporności (redukcja pancerza i odporności magicznej z [Q]) oraz dużą pulą HP (zżeranie % na [W]). Niektórzy z Was zdziwią się – Jaki sens ma AP Kog? Każda jego umiejętność posiada obrażenia magiczne i takowe przeliczniki. W arsenale ma niesamowity “poke”, którym może nękać wrogów. Odpowiednio grany powinien być niemalże nieuchwytny dla przeciwnika – wszystko dzięki niesamowitemu zasięgowi umiejętności:
- [Q] – 1000
- [W] – 630-710
- [E] – 1280
- [R] – 1200-1800
Nie jest to standardowy pick, ale do odważnych świat należy!
Win i Pick Ratio
Na Patch 5.9 posiada on:
- Win Ratio 51.55 %
- Pick Ratio 1.42 %
Runy, Specjalizacje, Skille?
Runy, Specjalizacje i Skille na podstawie zawodowych graczy (w tym przypadku Fenix, Pepinero i Bjergsen)
- Runy
- Mark: Przebicie odporności
- Seals: HP na poziom lub mix HP i Pancerza
- Glyphy: AP na poziom
- Quinty: AP
- Specjalizacje
- 21/0/9 tutaj panuje jednomyślność – może według preferencji w ofensywnie przenieść jeden punkcik w obusieczny miecz lub ujawnienie słabości
- Umiejętności
- [R] -> [E] -> [Q] -> [W]
- Czary przywoływacza
- Flash – obowiązkowo
- Ghost/Heal/Cleanse – tutaj w zależności pod potrzeb
Build?
Buldy na podstawie zawodowych graczy (w tym przypadku Feniks, Bjergsen oraz Pepinero)
Start:
- Flaszka oraz ciasteczka – Kog’Maw nie jest typowym zabójcą podczas fazy laningu, jego głównym zadanie jest przeżyć i łapać jak najwięcej CS. Regeneracja HP oraz many wynikająca z tych przedmiotów powinna zapewnić Kogowi bezpieczne early game
Mana
- Tear of Goddness zmieniony w Seraph’s Embrace – Kog’Maw nie tyle potrzebuje regeneracji many co jej dużej puli. Każde następne wyczarowanie [R] zwiększa jego koszt. Pamiętajcie, ze budując jako pierwszy przedmiot kropelkę nie zyskujecie jakichkolwiek właściwości pomagających w pojedynku 1vs1. Dlatego, gdy wrócisz na linię nadal graj ostrożnie w starciu z przeciwnikiem, który w tym czasie mógł kupić AD/AP/Defensywę
AP
- Rabadon, Void, Maska – te przedmioty pojawiają się w każdy z buildów zawodowców. Rabadon oczywiście służy do zwiększenia obrażeń, a Void i Maska do polepszenia przebicia odpornosci płaskiej jak i procentowej. Warto zauważyć, że cele, które stoją na naszym [E] są spowolnione, zatem będą otrzymywać dodatkowe obrażenia bazujące na % HP wynikające z maski
Ogumienie:
- Buty Maga – tutaj chyba tłumaczenie jest zbędne
Inne:
- Rylai, Echo i Klepsydra – jak dobrze wiecie ogranicza nas liczba 6 przedmiotów, które możemy posiada. Każdy z w/w wyborów będzie dobry, jednak dam małe wytłumaczenie, kiedy jaki kupić.
- Rylai – jeśli przeciwnicy wykazują się mobilnością i nie możesz ich dogonić dzięki swojemu [R], które posiada nawet poniżej 1 sekundy cooldownu będziesz mógł niemalże bez końća spowalniać przeciwnika, nawet jeśli wcześniej nie trafisz go z [E]
- Echo – najbardziej uniwersalny wybór, bardzo zwiększa poke. Może być budowany jako pierwszy przedmiot dający AP
- Klepsydra – w momencie, gdy przeciwnicy posiadają zabójców oraz możliwość twardej inicjacji na długi zasięg