Zobacz również:
Kilka liczb na początek
Jakie zmiany dostała w ostatnim czasie Evelynn?
- Shadow Walk [Bierna]
- Ponowne przejście w niewidzialność zajmuje 6/5/4/3 sekundy na poziomach 1/6/11/16 zamiast 6 sekund na wszystkich poziomach.
- Hare Spike [Q]
- Zwiększono obrażenia do 40/55/70/85/100 z 30/45/60/75/90
- Dark Frenzy [W]
- Pasyw umiejętności został zmieniony. Każda umiejętność użyta na przeciwnika redukuje cooldown ten umiejętności o 1 sekundę. Evelynn atakując wrogów zyskuje 4/8/12/16//20 prędkości ruchu możliwe do skumulowania się 4 razy w okresie 3 sekund.
Jak wzrosło jej win oraz pick Ratio?
- Win Ratio: 46.83% -> 51.33%
- Jest to bardzo dobry wynik dla tak specyficznej i nie łatwej w opanowaniu postaci!
- Pick Ratio: 1.35% -> 2.31%
Obecna Evelynn
Wydawałoby się, że Evelynn nie poradzi sobie w dotychczasowej mecie … Nic bardziej mylnego! Wystarczy, że złoży coś bardziej defensywnego ( np. Omen ), i może spokojnie siać zniszczenie na Summoner’s Rift. Dlaczego obecnie budowanie jej defensywnie ma sens?
- [Q] posiadające duże obrażenia bazowe jeśli rozłożyły je na 3-5 sekund
- Niezwykła mobilność dzięki [W] pozwalająca przylgnąć do przeciwnika
- [E] zapewniające aż 60-120 % darmowego AS
- [R] tak i tak zadaje obrażenia %. Zyskujemy dzięki niemu również tarczę, która idealnie skaluje się a pancerzem i odpornością na magię. Spowolnienie na 2 i 3 poziomie umiejętności jest dość duże (50-70 %) i nadaje się idealnie do zainicjowania walki. % HP natychmiast znacząco osłabi przeciwnych tanków
Evelynn z zabójcy przekształciła się w jednego z najskuteczniejszych bruiserów. Posiada ona zastrzyk darmowego AS i dwa skille z dużymi wartościami bazowych obrażeń – dzięki temu nie jest bardzo zależna od ofensywnych przedmiotów – mimo czysto defensywnego build jest w stanie wyrządzić wrogom wiele szkód. Z nowym TBC może ona sprawować się jeszcze lepiej i być prawdziwym pogromcą tanków!
Runy i specjalizacje, skille?
- Specjalizacje:
- Zdecydowanie 21/9/0 pozwalające na skuteczne ganki w early game
- Runy:
- Marki: +AD
- Seale: +Pancerz
- Glyphy: + Flat AP
- Quinty: + Flat AP
- Takie zestawienie wzmocni naszą początkową fazę gry i szybkość czyszczenia w lesie
- Maksowanie Skilli:
- R->Q->E->W
Build?
Przedmiot do junglowania:
- Z reguły bardziej opłacalny jest toporek, aniżeli szabla. Pomaga on w momentach, gdy gra nie pójdzie po myśli, aby nadrobić poziom bohatera
Ofensywnie (zazwyczaj 1 przedmiot, maksymalnie dwa):
- Oba przedmioty bazują na % HP wroga i pozwalają skuteczniej likwidować cele z dużym poziomem HP. Evelynn może być budowana zarówno z domieszką AP jak i AD będąc równie skuteczna i oferując teamowi potrzebny typ obrazeń
- TF możesz złożyć w momencie, gdy gra pójdzie wyjątkowo dobrze (przykładowo masz 7/0/0), jest to bardzo drogi przedmiot jak na junglera
Defensywnie
- Jeśli zamierzasz budować pancerz będą to idealne wybory. Przedmioty odejmują AS przeciwnika, umożliwiają przylgnięcie do celu oraz ogromną redukcję obrażeń, która pomoże wygrać wiele pojedynków
- Tutaj wszystko w zależności od sytuacji. Solari, gdy przeciwny team jest typową kompozycją AoE. MoW/Abyssal gdy chcemy wzmocnić ofensywę. Banshee powinno być składane przede wszystkim, gdy przeciwny team posiada dużo Hard CC i bazuje na combo
- Idealny przedmiot jeśli brakuje Ci HP i Twój zespół ma problemy z inicjacją. Jest idealny do przedłużenia spowolnienia z [R]
- Po zmianach tego przedmiotu będzie on idealny dla Evelynn. Oto krótkie przypomnienie jego nowych statystyk:
- Recepta: Phage + Kindlegem + 825 złota (3000 złota)
- +400 HP
- +40 AD
- +20 % CDR
- Biernie: Zadawanie ataków fizycznych redukuje pancerz przeciwnika o 5 % na okres 6 sekund (maksymalnie 30 %)
- Biernie: Zadawanie obrażeń fizycznych zapewnia 20 prędkości ruchu na okres 2 sekund. Jeśli zdobędziemy zabójstwo lub asystę otrzymamy dodatkowe 80 prędkości ruchu na okres 4 sekund. Wartości te są zmniejszone o połowę w przypadku bohaterów walczących w zwarciu
A jak wam idzie granie obecną Evelynn? Czy nasza modliszka rośnie w sile? Pochwalcie się swoimi statystykami :)