Poniższe plany oczywiście mogą jeszcze ulec zmianie wraz z postępem prac.
Blitzcrank
W połowie marca Riot zaczął interesować się Blitcrankiem i zaproponował tej postaci pewne zmiany dotyczące ulta. Zostały one wprowadzone na PBE wraz ze zmianami pasywu, jednak nie trafiły na serwery live z aktualizacją 9.7. Nadal są testowane na PBE i jak się okazuje, nadal nie zostaną wydane na serwery live. Stanie się to w kolejnych aktualizacjach.
Celem zmian jest uczynienie tarczy z pasywu Blitza bardziej konsekwentną, usunięcie przypadkowości z pasywu ulta i zapewnienie bohaterowi większych korzyści z autoatakowania.
Tahm Kench
Pierwszą propozycję zmian Tahm Kencha również poznaliśmy w marcu:
- Zmiany pasywu E: 70% otrzymanych obrażeń (gdy Tahm Kench nie ma żadnej tarczy) oraz 50% wydanych punktów many zamienia się w szare zdrowie. Gdy jest to możliwe, 15% szarego zdrowia przemieni się w zwykłe zdrowie.
- Zmiana W: Otrzymywanie obrażeń (gdy Tahm Kench nie ma żadnej tarczy) sprawia, że Tahm wypluwa pożartego stwora lub bohatera.
Ostatecznie zmiany tej postaci zobaczymy jednak dopiero w kolejnych cyklach PBE.
W przypadku Tahma celem zmian jest zmniejszenie jego wpływu na zatrzymywanie akcji w rozgrywkach na najwyższym poziomie (i profesjonalnych) oraz uczynienie go wartościowym wyborem na supporta dla przeciętnego gracza.
Jakich modyfikacji możemy się spodziewać?
- Tahm będzie spowolniony, gdy połknie sojusznika lub wroga (aby nieco osłabić koordynowane ocalenia).
- Spowolnienie na Q będzie silniejsze.
- Połykanie i wypluwanie minionów będzie mniej kosztowne, aby Tahm mógł robić to częściej.
Zac
Riot testuje przywróconą wersję dawnego ulta Zaca z pewnymi poprawkami, aby miał on wyraźniejszy gameplay i bardziej racjonalny wpływ na grę.
Dawny ult Zaca brzmiał następująco:
Zac wyskakuje w powietrze, by podbić, spowolnić i zadać obrażenia pobliskim wrogom. W trakcie lotu odbija się trzy razy, za każdym z nich zadając obrażenia.
Aatrox
Aatrox to postać, która zaczyna przypominać Ryze’a w kwestii problemów z jego zbalansowaniem. Ostatnio Riot przedstawił kolejną propozycję jego zmian:
E – Umbral Dash
- [Cofnięte] Teraz ma 2 ładunki zamiast 1.
- [Cofnięte] Cooldown pomiędzy castami: 3/2,5/2/1,5/1 sekundy.
- [Cofnięte] Czas pomiędzy otrzymywaniem ładunków: 22/19/16/13/10.
- Czas castowania: 0,5 ⇒ 0,25 sekundy.
- Spowolnienie Aatroxa przy wskrzeszeniu: 25% ⇒ 99%.
- Uzdrowienie przy wskrzeszeniu: 10-50% maksymalnego HP ⇒ 30% maksymalnego HP.
- [Nowość] Teraz także nakłada na wrogich bohaterów efekt przestraszenia na 1 sekundę.
- [Nowość] Aatrox wskrzesza się teraz tylko wtedy, kiedy zdobędzie zabójstwo lub asystę podczas R – Wold Ender.
- [Nowość] Zabójstwa i asysty wydłużają czas trwania R – World Ender o 5 sekund, resetują cooldown Q – The Darkin Blade i dodają 1 ładunek E – Umbral Dash.