League of Legends r.

Riot chce przywrócić stary ult Zaca?! Zmiany postaci w patchach 9.9 i 9.10: Blitzcrank, Tahm Kench, Zac i Aatrox

RiotScruffy poinformował o planach dotyczących postaci na patche po MSI (tj. po patchu 9.8).

Poniższe plany oczywiście mogą jeszcze ulec zmianie wraz z postępem prac.

Blitzcrank

W połowie marca Riot zaczął interesować się Blitcrankiem i zaproponował tej postaci pewne zmiany dotyczące ulta. Zostały one wprowadzone na PBE wraz ze zmianami pasywu, jednak nie trafiły na serwery live z aktualizacją 9.7. Nadal są testowane na PBE i jak się okazuje, nadal nie zostaną wydane na serwery live. Stanie się to w kolejnych aktualizacjach.

Celem zmian jest uczynienie tarczy z pasywu Blitza bardziej konsekwentną, usunięcie przypadkowości z pasywu ulta i zapewnienie bohaterowi większych korzyści z autoatakowania.

Tahm Kench

Pierwszą propozycję zmian Tahm Kencha również poznaliśmy w marcu:

  • Zmiany pasywu E: 70% otrzymanych obrażeń (gdy Tahm Kench nie ma żadnej tarczy) oraz 50% wydanych punktów many zamienia się w szare zdrowie. Gdy jest to możliwe, 15% szarego zdrowia przemieni się w zwykłe zdrowie.
  • Zmiana W: Otrzymywanie obrażeń (gdy Tahm Kench nie ma żadnej tarczy) sprawia, że Tahm wypluwa pożartego stwora lub bohatera.

Ostatecznie zmiany tej postaci zobaczymy jednak dopiero w kolejnych cyklach PBE.

W przypadku Tahma celem zmian jest zmniejszenie jego wpływu na zatrzymywanie akcji w rozgrywkach na najwyższym poziomie (i profesjonalnych) oraz uczynienie go wartościowym wyborem na supporta dla przeciętnego gracza.

Jakich modyfikacji możemy się spodziewać?

  • Tahm będzie spowolniony, gdy połknie sojusznika lub wroga (aby nieco osłabić koordynowane ocalenia).
  • Spowolnienie na Q będzie silniejsze.
  • Połykanie i wypluwanie minionów będzie mniej kosztowne, aby Tahm mógł robić to częściej.

Zac

Riot testuje przywróconą wersję dawnego ulta Zaca z pewnymi poprawkami, aby miał on wyraźniejszy gameplay i bardziej racjonalny wpływ na grę.

Dawny ult Zaca brzmiał następująco:

Zac wyskakuje w powietrze, by podbić, spowolnić i zadać obrażenia pobliskim wrogom. W trakcie lotu odbija się trzy razy, za każdym z nich zadając obrażenia.

Aatrox

Aatrox to postać, która zaczyna przypominać Ryze’a w kwestii problemów z jego zbalansowaniem. Ostatnio Riot przedstawił kolejną propozycję jego zmian:

E – Umbral Dash

  • [Cofnięte] Teraz ma 2 ładunki zamiast 1.
  • [Cofnięte] Cooldown pomiędzy castami: 3/2,5/2/1,5/1 sekundy.
  • [Cofnięte] Czas pomiędzy otrzymywaniem ładunków: 22/19/16/13/10.

R – World Ender

  • Czas castowania: 0,5 ⇒ 0,25 sekundy.
  • Spowolnienie Aatroxa przy wskrzeszeniu: 25% ⇒ 99%.
  • Uzdrowienie przy wskrzeszeniu: 10-50% maksymalnego HP ⇒ 30% maksymalnego HP.
  • [Nowość] Teraz także nakłada na wrogich bohaterów efekt przestraszenia na 1 sekundę.
  • [Nowość] Aatrox wskrzesza się teraz tylko wtedy, kiedy zdobędzie zabójstwo lub asystę podczas R – Wold Ender.
  • [Nowość] Zabójstwa i asysty wydłużają czas trwania R – World Ender o 5 sekund, resetują cooldown Q – The Darkin Blade i dodają 1 ładunek E – Umbral Dash.
Celem tych zmian jest usunięcie niezadowodności Aatroxa opartej na jego własnej śmierci. W ramach rekompensaty Riot zbuffuje jego podstawowe statystyki i rozważa inne ciekawe dodatki.