r.

Rework Volibeara – co o nim wiemy? Nowe informacje

Czas na podsumowanie informacji, które posiadamy na temat reworku Volibeara (również z wypowiedzi rioterów na Twitterze i Reddicie).

Publikacja artykułu: 26.07.2019, godz. 13.42.
Aktualizacja o nowe informacje: 9.10.2019, godz. 15.11.

Kiedy się pojawi?

Rework został zaplanowany na rok 2020 – razem z reworkiem Fiddlesticksa. Przed nim – jeszcze w roku 2019 – pojawi się rework Pantheona (zobacz też: Rework Pantheona – co o nim wiemy? oraz  Zobacz, które skórki Pantheona zostaną zmienione z jego reworkiem) oraz nowa postać: “niestandardowy strzelec” (Co o nim wiemy?).

Dlaczego Volibear otrzyma rework?

  • Został wybrany w głosowaniu na rework w 2020 roku (wraz z Fiddlesticksem).
  • Jego zestaw umiejętności się nie sprawdza, a rozgrywka jest niezadowalająca. Był najrzadziej wybieranym bohaterem z tych, na których można było głosować (Fiddlesticks, Shyvana, Nocturne, Dr Mundo, Volibear).
  • Od momentu jego publikacji wyewoluowała jego rola w Runeterrze.

Źródło

Kto pracuje nad reworkiem Volibeara?

  • Nathan “Riot Lutzburg” Lutz – projektant rozgrywki
    • Odpowiadał za minirework Malphite’a.
  • Justin “RiotEarp” Albers – grafik koncepcyjny
    • Odpowiadał za grafiki koncepcyjne skórek: Academy Ahri, Silverfang Akali, PROJECT: Ekko, Explorer Ezreal, Jayce Brighthammer, Elementalist Lux, podstawowa Nunu & Willumpa, Cosmic Dawn Rakan, Sejuani Dawnchaser, podstawowa Swaina, Bilgewater Swain, Northern Front Swain, Tyrant Swain, Freljord Taliyah, podstawowa Volibeara, Radiant Wukong, podstawowa Yuumi.
  • Rayla “Jellbug” Heide – scenarzystka
    • Odpowiadała za historie: Kayle, Morgany, Yuumi, Amumu, color story Cassiopei, color story Ezreala, biografię i color story Rammusa, Sivir, biografię i color story Skarnera, biografię i color story Orianny, biografię i color story Blitzcranka, color story Viktora, biografię i color story Maokaia, biografię i color story Thresha, biografię i color story Jarvana IV, biografię i color story Shyvany, biografię, color story i “Ogród Zapomnienia” Ahri, biografię, color story i komiks “W otchłań” Nami, Syndry, color story Fiddlesticksa.

Jaki jest cel reworku? Co się zmieni, a co zostanie?

Rozgrywka i umiejętności

  • Ma pozostać “imponującym, zasilanym błyskawicami półbogiem Freljordu”.
  • Ma mieć mniej skrajny zestaw umiejętności.
  • Nowy zestaw ma bardziej pasować do jego lore (i “legendarnego statusu we Freljordzie”).
  • Nowy kit ma zapewniać Volibearowi unikalną, wyróżniającą się tożsamość w rozgrywce.
  • Rozgrywka nim ma “sprawiać wrażenie kierowania niepowstrzymaną siłą, która naciera na wrogów z impetem rozwścieczonego niedźwiedzia”.
  • Riot Lutzburg, projektant rozgrywki, zamierza zachować “ducha aktualnego Volibeara, pozwalając mu robić fajne, misiowe rzeczy, takie jak ściganie i tłuczenie wrogów”. Zamierza też szukać nowych sposobów na wykorzystanie roli osiłka.
  • Ma dawać “poczucie bycia niepowstrzymanym”.
  • Po reworku nadal będzie można grać nim na jungli. Być może sprawdzi się na topie – to jednak nie jest jego główna linia w zamyśle Riotu. Twórcy na pewno nie zajmują się nim jako supportem – jeśli jednak będzie się sprawdzał w tej roli, nie zamierzają ingerować.
  • Ma pozostać misiem. Będzie robił misiowe rzeczy!
  • Riot Lutzburg zrobił wszystko, co w jego mocy, by zachować istniejący zestaw umiejętności i mechanikę.
  • Rozmiar reworku będzie większy niż w przypadku Mordekaisera czy Pantheona, ale mniejszy niż w przypadku Galio.
  • W tym momencie Volibear jest częściowo juggernautą, a częściowo diverem (zobacz klasy i podklasy bohaterów). Riot jeszcze nie jest pewny, w jakim kierunku pójdzie jego rework, jako że trudno zachować siły i słabości obu tych klas – jednak raczej nie będzie on mieszanką zbyt dużej liczby klas.
  • Prawdopodobnie model Volibeara będzie większy niż obecnie.

Szczegóły na temat umiejętności

  • Riot próbował dodać do jego umiejętności uzdrowienie: niewielkie, ale częste (przy atakach). Niestety się to nie sprawdziło i wydawało się zbyt podobne do Warwicka, dlatego odrzucono ten pomysł.
  • Riot Lutzburg rozważał wprowadzenie większego skalowania prędkości ataku i bonusowego HP. Nie wiemy, czy twórcy rozwijają ten pomysł, czy z niego zrezygnowali.
  • Jeden z pomysłów: odporność na CC.
    • Volibear miałby przekształcać nakładane na niego CC w spowolnienie. Skalowałoby się z siłą rzucanego na niego CC.
  • R – Szpony Gromu
    • Po reworku ciskanie łańcuchem piorunów będzie umiejętnością pasywną [!]. Volibear zdobywa prędkość ataku przy każdym ataku bazowym, aż zacznie atakować wszystkich dookoła. Tak długo, jak Volibear atakuje, aktywne są Szpony Gromu.
  • Volibear ma skupiać się na zadawaniu obrażeń dzięki atakom podstawowym.
  • Trwają prace nad modernizacją mechanik regeneracji zdrowia (obecny pasyw) i E – Donośnego Ryku.
  • “Mój plan na kolejny miesiąc to zbadanie, czy umiejętność bezlitosnego ścigania wrogów przez Volibeara może stanowić wyjątkowy element jego rozgrywki”.
    • Cytat być może odnosi się do umiejętności Q – Pędzący Grom.
  • Volibear otrzyma przynajmniej jedną nową dla gry mechanikę, która będzie na swój sposób szokująca.
  • Riot nie planuje mu dodać skalowania AP.
  • Będzie posiadał rodzaj narzędzia defensywnego. Nie wiemy jednak, jakie to będzie narzędzie.

Lore

  • Scenarzystka Jellbug stwierdziła: “We Freljordzie dzika przyroda może być równie niebezpieczna jak magia, a Volibear reprezentuje oba te żywioły w przerażającym stopniu”.
  • “Przerażająca istota o wielu oczach”.
  • “Potwór, którego grzbiet wygarbowany jest razami mieczy stworzeń słabszych od niego”.
  • Volibear to typ wojownika, który nieustraszenie wychodzi wrogom naprzeciw.
  • Riot analizuje związek Volibeara z naturą i ludzkością. Niszczyciel ludzkości czy sędzia, który pragnie, by ponieśli karę za swoje błędy?
  • Jako bóstwo Volibear angażuje się w sprawy ludzi (w przeciwieństwie do Ornna).
  • Riot chce połączyć przeciwstawne aspekty jego osobowości: mądrości i dzikości, dostojeństwa i brutalności, spokoju i agresji.

Źródła: 1, 2, 3, 4, 5, 6

Wygląd i grafiki koncepcyjne

  • Mroczny i “demoniczny niedźwiedź”.
  • Prymitywna zbroja: coś osłaniającego głowę (hełm w kształcie czaszki) i tors (resztki poszarpanej odzieży) Volibeara. Ma to symbolizować jego pierwotny, starożytny wygląd i wyswobodzenie się z Freljordu.
    • Na plecach Volibeara znajdowałyby się “piętna w kształcie błyskawic”.
  • Na obrazku poniżej przedstawiono trzy różne strony osobowości Volibeara: doświadczony, posiwiały, potężny niedźwiedź (koncept A), pierwotny i zwierzęcy (B) oraz Volibear jako jedno z bóstw Freljordu (C).

Źródła: 1, 2

Nowa skórka przy reworku?

Odpowiedział na to Riot Lutzburg:

Nie zaczęliśmy nawet rozmawiać o takiej możliwości, więc tak naprawdę jeszcze nie wiem, czy tak się stanie. Z punktu widzenia logistyki nie jest to raczej prawdopodobne, ale tak jak wspomniałem: jeszcze nie mam w to żadnego wglądu.

Źródło

Co z Volibearem w Teamfight Tactics?

  • Jeżeli Volibear po wydaniu reworku nadal będzie dostępny w Teamfight Tactics, jego gameplay zostanie zachowany, ale Riot zaktualizuje jego model i animacje (choć już są nieco inne od tych w standardowej rozgrywce).
  • Może się jednak okazać, że w momencie wydania reworku Volibear nie będzie dostępny w zestawie bohaterów TFT – Riot w końcu zamierza zmieniać te zestawy. Jeżeli Volibear zostanie ponownie wydany w TFT w przyszłości, wtedy zobaczymy jego zaktualizowaną wersję.

Źródło