W jednym z tematów na Reddicie o potencjalnych zmianach w systemie rankingowym i o tym, jak wygląda spadek z dywizji i re-promocja, Riot Mirros skomentował:
“Wielu graczy twierdzi, że najgorszym doświadczeniem w grze jest rozgrywanie promocji do następnej ligi. Wszyscy znamy historie osób, które non stop walczą o to, aby wejść wyżej.
Jednak ten post nie jest o usuwaniu serii promocji, a o tym, jak ją poprawić. Aktualnie przez parę pierwszych gier w nowej lidze jesteś chroniony przed spadkiem. Jednakże bardzo łatwo wrócić do punktu wyjścia, jeżeli wpadniesz w krótki losing streak (około dwóch gier), a nie masz LP.
Osobiście nie mam problemów z taką mechaniką i wydaje mi się, że niewiele osób zwraca na to uwagę. Jednakże kolejny scenariusz przedstawia się zgoła inaczej: wyobraź sobie, że masz około 75 LP w swojej dywizji – potrzebujesz więc dwóch gier, aby dojść do promocji, a następnie musisz wygrać dwa z trzech meczy, żeby przejść dalej. Jest to bardzo stresująca sytuacja, ponieważ wiesz, że powinieneś wygrać cztery z następnych pięciu gier, aby powrócić do dywizji, z której przed chwilą spadłeś.
Sugeruję usunięcie serii promocyjnych dla dywizji, w których już byłeś. Ten pomysł jest całkiem dobry, czekamy jednak z wprowadzeniem rozmaitych zmian do końca sezonu.”
Dla osób, które zastanawiają się nad starym pomysłem jednej wygranej w przewadze, kiedy ponownie rozgrywacie promocje, Mirrors odpowiada:
“Tak. Zadecydowaliśmy, aby nie wprowadzać tych zmian w środku sezonu, jednak jest to coś, czym zamierzamy się zająć.”
Do całości odpowiedzi Riot Socrates dodał:
“Jest to dobry pomysł. Wprowadzimy zmiany jeżeli chodzi o promocje na początku przyszłego sezonu lub w przedsezonie. Zrobienie tego w środku sezonu stworzyłoby nieznośną sytuację dla graczy, którzy grali ze starym systemem na barkach – byłoby to zwyczajnie niesprawiedliwe.”
Jak myślicie – czy zmiany tego typu dodadzą czegoś do rozgrywki? Osobiście nie jestem w stanie tego obecnie ocenić, ponieważ na razie znajdujemy się w fazie planów. Społeczność jest ogromna, a każda najmniejsza zmiana może diametralnie wpłynąć na rozgrywkę.