Zobacz też:
- TFT – Festiwal Bestii: cechy i postacie, które znikną z gry
- TFT – Festiwal Bestii: nowe i zmienione postacie
- TFT – Festiwal Bestii: nowy system – Szczęśliwa Latarnia (nowa zawartość: m.in. wymieniacz sklepowy!)
Czym jest Festiwal Bestii?
Festiwal Bestii to druga część czwartej rotacji Teamfight Tactics (pierwszą częścią były Losy). Rozpocznie się ona w patchu 11.2, tj. w czwartek, 21 stycznia 2021 r. (zobacz Harmonogram patchów w 2021 roku).
Nowe cechy
Baśniowi
Próg: 3.
Wzmocnienie: każdy baśniowy uzyskuje dodatkowy, unikalny efekt, który wzmacnia ich umiejętności, gdy cecha jest aktywna. Nautilus zyskuje redukcję obrażeń po ogłuszeniu przeciwnika, Neeko – zwiększenie obrażeń w finalnym wybuchu, a Cho’Gath podrzuca całą planszę.
Bohaterowie: Cho’Gath, Nautilus, Neeko.
Chojrak
Próg: 1.
Wzmocnienie: Samira nie ma many, polega na swoim systemie kombinacji. Po każdym ataku podstawowym obraca się w kierunku nowego celu, zyskuje krótkotrwałą tarczę i strzela dwa razy, zwiększając w trakcie tego procesu wartość kombinacji. Gdy osiągnie rangę S, odpala grad kul, ścinając każdego pechowca, który znalazł się w zasięgu jej celowników.
Bohater: Samira (cecha unikalna).
Kat
Progi: 2/3/4.
Wzmocnienie: zwiększają ilość zadawanych obrażeń na późnym etapie gry; podobne do dawnych walkirii (kat dysponuje jednak pogłębionymi i bardziej elastycznymi punktami krytycznymi).
Bohaterowie: Kayle, Kindred, Xayah.
Kowal
Próg: 1.
Wzmocnienie: po udziale w walce Ornn zaczyna tworzyć Artefakty. Im wyższy jest jego poziom gwiazdek, tym szybciej tworzy te nowe przedmioty. Po ukończeniu przedmiot pojawi się i będzie można wyposażyć w niego dowolnego sojusznika, który ma wolne miejsce i nie został jeszcze wyposażony w Artefakt. Artefakty to całkowicie nowe, wyjątkowe przedmioty, które można uzyskać tylko od Ornna.
Przykładowe Artefakty:
- Rakietowa Pięść (+15 pkt. many, +25 pkt. pancerza, +200 pkt. zdrowia): na początku walki właściciel przyciąga najdalszego wroga na dystans walki wręcz, ogłuszając go na 1,5 sekundy. Sojusznicy w zasięgu będą priorytetować atakowanie tego wroga.
- Muramana (+20 pkt. obrażeń od ataku, +20 pkt. prędkości ataku, +15 pkt. many): gdy właściciel rzuci swoje zaklęcie po raz pierwszy w walce (każdej), odzyskuje 100 punktów many.
- Moc Trójcy (+33 pkt. do każdej statystyki poza zdrowiem, +333 pkt. zdrowia).
Bohater: Ornn (cecha unikalna).
Pogromca
Progi: 2/4/6.
Wzmocnienie: im niższy jest poziom zdrowia pogromcy, tym większą kradzieżą życia dysponuje. Im niższy poziom zdrowia ma cel atakowany przez pogromcę, tym więcej obrażeń pogromca mu zadaje.
Bohaterowie: Darius, Olaf, Samira, Tryndamere, Zed.
Smocza Dusza
Progi: 3/6/9.
Przedmiot: Duch Smoka (Różdżka + Szpatułka).
Wzmocnienie: cecha zapewnia bohaterom potężne smocze wzmocnienie, które podnosi statystyki i umożliwia potężny atak smoczym tchnieniem.
Bohaterowie: Aurelion Sol, Brand, Braum, Olaf, Shyvana, Swain, Tristana.
Wysysacze
Progi: 2/4.
Wzmocnienie: zapewnienie przetrwania drużynie poprzez tworzenie wyjątkowych osiłków wysysaczy, którzy mogą leczyć się z odniesionych obrażeń. Gdy cecha jest aktywna, cała drużyna otrzyma pewien poziom leczenia poprzez zadawane obrażenia, jednak w przypadku wysysaczy ten poziom jest o wiele wyższy.
Bohaterowie: Morgana, Nasus, Swain, Vladimir.