Nie wszyscy ludzie mają świadomość że AD Carry możemy podzielić na różne kategorie. Kiedy już zdamy sobie sprawę z tych kategorii należy posiadać kilku bohaterów tak, aby ich styl gry się nie pokrywał.Specjalnie dla Was podział na kategorie znajduję się poniżej:
Poke:
Ashe, Caitlyn, Corki, Jinx, Kog’Maw, Varus, Ezreal
- Mocne Strony: Bohaterowie, którzy są bardzo efektywni jeżeli chodzi o zadawanie obrażeń i nie otrzymywanie żadnych w zamian. Do takiego bohatera ciężko doskoczyć ze względu na jego daleki zasięg ataku bądź umiejętności, bardzo trudni bohaterowie do zwalczenia dla assasynów jeżeli dobrze się pozycjonują.
- Słabości: Zazwyczaj ich mechanika jest tak skonstruowana że czegoś im brakuje. Jeżeli chodzi o Jinx lub o Kog’Mawa te postacie mają duże obrażenia jednak nie mają mechanizmu ucieczki, gdy ktoś postanowi ich focusować. Z drugiej strony inni tacy jak Corki i Ezreal mają wbudowaną uciekcze, jednak w późniejszych fazach gry brakuje im obrażeń. Bohaterowie z kategorii “Poke” nigdy nie mają w tym samym momencie dobrych obrażeń połączonych z mobilnością.
- Kiedy Wybierać: Takie postacie są przydatne kiedy Wasza drużyna nie ma dobrego AP Carry na środkowej linii który jest w stanie dobrze farmić. Dobrze komponują się także z drużynami opartymi na taktyce oblężenia wież przeciwnika. Takie postacie są w większości dobre jeżeli chodzi o radzenie sobie z dużym ciśnieniem na linii które może spowodować Lee Sin lub Rek’Sai.
Caster:
Corki, Ezreal, Graves, Lucian, Miss Fortune
- Mocne Strony: Dobrzy, jeżeli chodzi o wczesną i środkową część gry. Ten rodzaj bohaterów skupia się na korzystaniu z umiejętności i o ile przeciwnik nie ma tanków lub postaci, które mogą wytrzymać ataki takiego AD Carry to są bardzo skuteczni i są w stanie nawet stawać naprzeciw większości AP Carry.
- Słabości: Nie dają rady w grze po przekroczeniu magicznej linii 35 minut. Dlaczego? W takim momencie gry dużo lepiej prezentują się bohaterowie, którzy mają obrażenia krytyczne. Skalowanie umiejętności w pewnym momencie przestaje być tak efektywne jak na początku i mogą pojawić się problemy. Oprócz tego assasyni są w stanie bardzo szybko wyeliminować takiego carry jeżeli nie jest dość uważny.
- Kiedy Wybierać: Jeżeli masz dobrego, agresywnego supporta ze sobą na linii. Przykładem takiego supporta jest: Leona lub Nautilus. Jeżeli Twoja drużyna skupia się na środkowej części gry z top lanerem takim jak Rumble, mid lanerem takim jak Katarina i junglerem takim jak Sejuani, którzy są mocni w środkowej części gry, wspieranie ich AD Carry z kategorii “Caster” może być bardzo dobrym pomysłem. Większość z tych bohaterów jest dobra, jeżeli chcecie dominować w początkowej fazie gry na linii.
Hyper Carry:
Draven, Jinx, Kog’Maw, Tristana, Twitch, Vayne
- Mocne Strony: Obrażenia, obrażenia i jeszcze więcej obrażeń, albo jakby to powiedział Phreak: “Tons of Damage!”. Im dłużej trwa gra tym mocniejsi są ci bohaterowie. Zawsze zdolni do wygrania gry, jeżeli ta trwa wystarczająco długo aby kupić większość potrzebnych przedmiotów. Postacie z tej kategorii mają też mechanizm wzmacniania swoich ataków.
- Słabości: Bardzo słabe postacie, jeżeli chodzi o początkową i środkową fazę gry. Wszystko zależy jednak od wsparcia drużyny i od tego jak radzimy sobie na linii. Jeżeli jesteśmy w stanie zdobyć początkowe “kille” to później jest tylko coraz łatwiej.
- Kiedy Wybierać: Kiedy Twoja drużyna ma już wybrane postacie które będą Cię w stanie obronić, takie jak: Janna i Lulu. Można je wybierać także wtedy, gdy przeciwna drużyna wybrała wielu tanków i Twoja drużyna potrzebuje obrażeń aby ich zgładzić.
Utility:
Ashe, Kalista, Sivir, Varus
- Mocne Strony: Są w stanie wspierać drużynę, mimo że przegrywają na linii. Dobre postacie do urządzania zasadzek, są w stanie wykonywać potężne kombinacje umiejętności.
- Słabości: Zmniejszone obrażenia ze względu na ich przydatność dla drużyny.
- Kiedy Wybierać: Zazwyczaj nadają się do każdej gry.
Dziwne Picki:
Urgot, Quinn
- Urgot: Funkcjonuje bardziej jako tank, który potrafi zadać dużo obrażeń. Jest to dobry wybór, jeżeli Twoja drużyna posiada dużo obrażeń i nie jesteś pewien czy przetrwasz walki drużynowe. Nadaje się także do obijania przeciwnika.
- Quinn: Zachowuje się bardziej jak zabójca połączony z AD Carry. Na poziomie 6 ma bardzo dużo możliwości do szybkiego zabijania przeciwnika. Jest to dość nietypowy pick, który daje radę jeżeli gramy 1 v 1. Problem pojawia się w teamfightach. Uważam, że nie spełnia tradycyjnej roli ADC.
Podsumowanie:
Jeżeli masz dużo możliwości wyboru, kiedy wchodzisz do gry będziesz zawsze lepszym graczem niż osoba, która posługuje się tylko i wyłącznie jedną postacią. Będziesz w stanie bardziej dostosować się do sytuacji, w której Twoja lub przeciwna drużyna zaskoczy Cię wyborami swoich bohaterów. Dlatego posiadaj przynajmniej jednego bohatera z każdej kategorii, aby sprostać wyzwaniom czekającym na Summoners Rift.
Źródło: team-dignitas.net