r.

Podstawy gry – wybierz dobrego Carry

Bardzo duża część graczy nie zastanawia się nad tym jaką postać wybrać w stosunku do tego jakimi bohaterami gra przeciwna drużyna. Ponadto większość nie zastanawia się nawet nad tym jaką postać wybrać, kiedy widzą jakie postacie wybrali ich sprzymierzeńcy. Mamy nadzieje, że rozjaśnimy Wam ten temat poniżej.

Nie wszyscy ludzie mają świadomość że AD Carry możemy podzielić na różne kategorie. Kiedy już zdamy sobie sprawę z tych kategorii należy posiadać kilku bohaterów tak, aby ich styl gry się nie pokrywał.Specjalnie dla Was podział na kategorie znajduję się poniżej:

Poke:

AsheCaitlynCorkiEzreal1JinxKogMaw0Varus

Ashe, Caitlyn, Corki, Jinx, Kog’Maw, Varus, Ezreal

  • Mocne Strony: Bohaterowie, którzy są bardzo efektywni jeżeli chodzi o zadawanie obrażeń i nie otrzymywanie żadnych w zamian. Do takiego bohatera ciężko doskoczyć ze względu na jego daleki zasięg ataku bądź umiejętności, bardzo trudni bohaterowie do zwalczenia dla assasynów jeżeli dobrze się pozycjonują.
  • Słabości: Zazwyczaj ich mechanika jest tak skonstruowana że czegoś im brakuje. Jeżeli chodzi o Jinx lub o Kog’Mawa te postacie mają duże obrażenia jednak nie mają mechanizmu ucieczki, gdy ktoś postanowi ich focusować. Z drugiej strony inni tacy jak Corki i Ezreal mają wbudowaną uciekcze, jednak w późniejszych fazach gry brakuje im obrażeń. Bohaterowie z kategorii “Poke” nigdy nie mają w tym samym momencie dobrych obrażeń połączonych z mobilnością.
  • Kiedy Wybierać: Takie postacie są przydatne kiedy Wasza drużyna nie ma dobrego AP Carry na środkowej linii który jest w stanie dobrze farmić. Dobrze komponują się także z drużynami opartymi na taktyce oblężenia wież przeciwnika. Takie postacie są w większości dobre jeżeli chodzi o radzenie sobie z dużym ciśnieniem na linii które może spowodować Lee Sin lub Rek’Sai.

Caster:

CorkiEzreal1Graves_Square_0LucianSquare (1)MissFortuneSquare (1)

Corki, Ezreal, Graves, Lucian, Miss Fortune

  • Mocne Strony: Dobrzy, jeżeli chodzi o wczesną i środkową część gry. Ten rodzaj bohaterów skupia się na korzystaniu z umiejętności i o ile przeciwnik nie ma tanków lub postaci, które mogą wytrzymać ataki takiego AD Carry to są bardzo skuteczni i są w stanie nawet stawać naprzeciw większości AP Carry.
  • Słabości: Nie dają rady w grze po przekroczeniu magicznej linii 35 minut. Dlaczego? W takim momencie gry dużo lepiej prezentują się bohaterowie, którzy mają obrażenia krytyczne. Skalowanie umiejętności w pewnym momencie przestaje być tak efektywne jak na początku i mogą pojawić się problemy. Oprócz tego assasyni są w stanie bardzo szybko wyeliminować takiego carry jeżeli nie jest dość uważny.
  • Kiedy Wybierać: Jeżeli masz dobrego, agresywnego supporta ze sobą na linii. Przykładem takiego supporta jest: Leona lub Nautilus. Jeżeli Twoja drużyna skupia się na środkowej części gry z top lanerem takim jak Rumble, mid lanerem takim jak Katarina i junglerem takim jak Sejuani, którzy są mocni w środkowej części gry, wspieranie ich AD Carry z kategorii “Caster” może być bardzo dobrym pomysłem. Większość z tych bohaterów jest dobra, jeżeli chcecie dominować w początkowej fazie gry na linii.

Hyper Carry:

DravenJinxKogMaw0Tristana_Square_0TwitchVayne0

Draven, Jinx, Kog’Maw, Tristana, Twitch, Vayne

  • Mocne Strony: Obrażenia, obrażenia i jeszcze więcej obrażeń, albo jakby to powiedział Phreak: “Tons of Damage!”. Im dłużej trwa gra tym mocniejsi są ci bohaterowie. Zawsze zdolni do wygrania gry, jeżeli ta trwa wystarczająco długo aby kupić większość potrzebnych przedmiotów. Postacie z tej kategorii mają też mechanizm wzmacniania swoich ataków.
  • Słabości: Bardzo słabe postacie, jeżeli chodzi o początkową i środkową fazę gry. Wszystko zależy jednak od wsparcia drużyny i od tego jak radzimy sobie na linii. Jeżeli jesteśmy w stanie zdobyć początkowe “kille” to później jest tylko coraz łatwiej.
  • Kiedy Wybierać: Kiedy Twoja drużyna ma już wybrane postacie które będą Cię w stanie obronić, takie jak: Janna i Lulu. Można je wybierać także wtedy, gdy przeciwna drużyna wybrała wielu tanków i Twoja drużyna potrzebuje obrażeń aby ich zgładzić.

Utility:

AsheKalista_Square_0SivirVarus

Ashe, Kalista, Sivir, Varus

  • Mocne Strony: Są w stanie wspierać drużynę, mimo że przegrywają na linii. Dobre postacie do urządzania zasadzek, są w stanie wykonywać potężne kombinacje umiejętności.
  • Słabości: Zmniejszone obrażenia ze względu na ich przydatność dla drużyny.
  • Kiedy Wybierać: Zazwyczaj nadają się do każdej gry.

Dziwne Picki:

QuinnUrgotSquare

Urgot, Quinn

  • Urgot: Funkcjonuje bardziej jako tank, który potrafi zadać dużo obrażeń. Jest to dobry wybór, jeżeli Twoja drużyna posiada dużo obrażeń i nie jesteś pewien czy przetrwasz walki drużynowe. Nadaje się także do obijania przeciwnika.
  • Quinn: Zachowuje się bardziej jak zabójca połączony z AD Carry. Na poziomie 6 ma bardzo dużo możliwości do szybkiego zabijania przeciwnika. Jest to dość nietypowy pick, który daje radę jeżeli gramy 1 v 1. Problem pojawia się w teamfightach. Uważam, że nie spełnia tradycyjnej roli ADC.

Podsumowanie:

Jeżeli masz dużo możliwości wyboru, kiedy wchodzisz do gry będziesz zawsze lepszym graczem niż osoba, która posługuje się tylko i wyłącznie jedną postacią. Będziesz w stanie bardziej dostosować się do sytuacji, w której Twoja lub przeciwna drużyna zaskoczy Cię wyborami swoich bohaterów. Dlatego posiadaj przynajmniej jednego bohatera z każdej kategorii, aby sprostać wyzwaniom czekającym na Summoners Rift.

Źródło: team-dignitas.net