r.

Ile trzeba IP, aby odblokować wszystko w League of Legends

Farmienie IP to niezwykle żmudna robota. Każdy marzy o całej puli bohaterów oraz 20 stronach run, które miałby czym zapełnić. Ile trzeba IP/meczówczasu, aby odblokować totalnie wszystko?

Przeczytać dziś również w dziale League of Legends:

Runy

runy

  • Tier 3 – 389 916 IP
  • Tier 1 i 2 – 8 115 IP
  • 18 stron run – 113 400 IP
  • Koszt 18 stron run i samych run – 511 431 IP

Bohaterowie

league-legends

  • Bohaterowie za 450 – 5 400 IP
  • Bohaterowie za 1350 – 29 700 IP
  • Bohaterowie za 3150 – 75 600 IP
  • Bohaterowie za 4800 – 182 400 IP
  • Bohaterowie za 6300 – 195 300 IP
  • Bohaterowie za 7800 (Illaoi) – 7800 IP
  • Koszt wszystkich bohaterów 496 200 IP

Inne

summoner_name_change

  • Możliwość zmiany nicku za 13 900 IP – załóżmy, że skorzystamy raz z tej opcji

Ile trzeba IP do odblokowania wszystkiego?

172636

  • Podsumowując, za wszystko powyższe wychodzi nam 1 004 481 IP

Ile trzeba czasu/meczów, aby wyfarmić milion IP?

Griefer

 

  • Założenia
    • Średni czas meczu 30 minut
    • Średnio za wygraną w 30 minut – 100 IP
    • Średnio za przegraną w 30 minut – 60 IP
    • Więc przy 50 % win ratio będzie to 80 IP na mecz
  • 1 004 481 / 80 = 12 556 gier
  • 12 556 gier x 30 minut = 376 680 minut
  • 376 680 minut to 6278 godzin
  • 6278 godzin to 261 i pół dnia
  • Dodajmy, bonus za pierwszą wygrana danego dnia (czyli będzie to łącznie 160 IP)  – otrzymamy go 261 razy – zyskamy w ten sposób dodatkowe 41 760 IP
  • Odejmijmy więc te 41 760 od 1 004 481, otrzymamy 962 721
  • 962 721 / 80 = 12 034 gier
  • 12 034 gier x 30 minut = 361 020 minut
  • 361 020 minut to 6017 godzin
  • 6017 godzin to 250 i pół dnia

Podsumowanie

tumblr_npp1qkBfJG1sjcsglo1_500

  • Aby odblokować wszystkich bohaterów, strony run i same runy bez zakupu RP, potrzebujemy 1 004 481 IP
  • Aby wyfarmić taką liczbę IP, musimy rozegrać 12 034 gier
  • Biorąc od uwagę, że każda z gier trwa 30 minut, musielibyśmy grać nieprzerwanie przez 250 i pół dnia – w takim przypadku rozegralibyśmy 12 034 gier, które zaowocowałyby 1 004 481 IP. Oczywiście są to nierealne warunki, w których nie byłoby przerw między meczami, a dodatkowo nie odchodzilibyśmy od komputera.

Moim skromnym zdaniem, taki stan rzeczy sprawia, że gra jest totalnie nieprzyjazna dla nowych graczy, którzy prawdopodobnie prędzej znudzą się League of Legends, aniżeli będą w stanie odblokować większość contentu gry. Starzy wyjadacze z pewnością mają odblokowanych wszystkich bohaterów oraz niezbędny zestaw run, jednak w przypadku newba sytuacja wygląda dość tragicznie. Riot wprowadził system obniżek cen bohaterów – tylko co z tego, jeśli nowe postacie pojawiają się obecnie 5-6 razy w roku… Chciałbym poznać Wasze zdanie w tej sprawie, co byście zaproponowali jako twórcy gry, aby ograniczyć tak ogromną konieczność grindowania (a może uważacie to za właściwe rozwiązanie)?

 

Źródło