League of Legends r.

Nowe przedmioty dla AP offtanków?!

Nowe przedmioty dla AP offtanków?! Czy faktycznie jest aż tak źle i tak naprawdę nie ma zbyt wielkiego wyboru w każdej grze, tylko schemat? Przekonamy się, analizując wypowiedź Daniela Kleina, projektanta postaci w Riot Games (klik!).

Kto, co?

Daniel Zenon Klein, czyli pochodzący z Niemiec Rioter zajmujący się mechanicznymi projektami postaci, prowadzi swojego Aska, na którym często odpowiada na pytania dotyczące postaci czy samej gry. Oczywiście to nie cała tematyka, ale nie zagłębiajmy się w to – skupmy się na meritum tematu.

AP bruiserzy

Problem w przedmiotach tego typu postaci leży w ich ilości i zróżnicowaniu. Głównym problemem są ich bazowe obrażenia, które początkowo są dość wysokie. Przez ten fakt bardzo często zwracają oni mniejszą uwagę na przedmioty z maną i przebiciem pancerza, by skupić się na AP oraz prędkości ataku. Na dzień dzisiejszy są to te przedmioty: Nashor’s Tooth, Guinsoo’s Blade, Wit’s End, czasami Hextech Gunblade. Aktualnie przedmioty takie jak Rylai są dla nich słabe. Wynika to z tego faktu, że bardzo często ich umiejętności są tak dopasowane, by przykleić się do przeciwnika (np. dodatkowy skok z ulti Diany, niski cooldown na skoki Jaxa, czy też doskok, stun i slow u Ekko).

Nowe przedmioty?!

W końcowym akapicie swojej wypowiedzi Daniel definitywnie zgadza się ze stwierdzeniem, że AP bruiserzy potrzebują większej różnorodności w wyborze przedmiotów. Oznacza to, że w kolejnych aktualizacjach możemy się spodziewać kolejnych itemów specjalnie dla nich. Kiedy? Nie wiadomo, natomiast bardzo ważną informacją jest to, że Riot faktycznie zauważa ten problem. Ciekawe, co wprowadzą tym razem!

Podsumowanie

Według mnie jest to całkiem w porządku opcja. Branie tych samych przedmiotów na części postaci, czyli rush Hextech Protobelt, potem jakaś Zhonya czy inny Lich Bane, jest słabe. Co każdą grę robisz ten sam build i zmieniasz ew. itemy końcowe, tj. Banshee zamiast np. Rabadona. Ciekawi mnie jednak, co tym razem wymyślą – oby to nie były przesadzone przedmioty, które po raz kolejny pobędą przez miesiąc i dopiero dostaną nerfy, gdy większość osób nabije dzięki temu wysokie elo. Cieszy mnie natomiast fakt, że ciągle modyfikują naszą kochaną grę i być może wreszcie będzie większa różnorodność, jeśli chodzi o przedmioty. A Wy? Jak uważacie? Czy Waszym zdaniem te zmiany są potrzebne, czy będzie to zwykłe mącenie w grze, które znów zepsuje metę? Ja osobiście jestem ciekaw, ale chętnie poczytam, co o tym myślicie.