r.

Najsilniejsi championi w patchu 5.16 cz. 4 – ADC

Kolejna seria aktualizacji, tym razem zajmujemy się najnowszym patchem 5.16. Co możemy tam napotkać i jakie zmiany mogą najbardziej nas zaskoczyć? 

Poprzednie części znajdziecie w poniższych linkach:

Co czyni championa mocnym?

  • DAMAGE – oparte są na nim postacie, które zadają wiele uszkodzeń, zwykle poprzez skillshoty
  • UTILITY – są to bohaterowie, którzy swoimi umiejętnościami potrafią obrócić sytuację na korzystną albo spowodować ogromne szkody, których nie sposób zignorować
  • OUTPLAY – postacie ogrywające wrogów, łagodzi ilość zadanych obrażeń

Chociaż w opisanych wyżej kryteriach postacie mogą się pokrywać, dołączę jeszcze inne stosowane w SoloQ:

  • Łatwość, przyjemność z gry
  • Synergia
  • Niewielka ilość błędów do wykonania

adc (1)

 

Lista najlepszych ADC prawdopodobnie mogłaby zawierać Jinx i Ashe, ale faktem jest, że każdy nafedowany ADC jest świetny. Poza tym w przypadku grania na postacie opierające się na refleksie, nie jest im wygodnie  zdobywać szybkie zabójstwa, ponieważ same mogą stać się ich ofiarami. Mordekaiser to oddzielny temat, do którego znajdziecie poradnik pod linkiem: Poradnik do Mordekaisera.

  • Vayne [Damage/Outplay– W świecie pełnym wielu potężnych tanków i mistrzów skillshotów, Vayne jest zdecydowanie komandosem, który może im wszystkim stawić czoła. Mimo iż jest to ciężka postać do opanowania, sam jej potencjał jest na tyle wysoki, by uczynić ją jedną z najsilniejszych bohaterek.
  • Ezreal [Damage/Utility– Technicznie rzec biorąc, gdyby bez trudu dawało się trafić każde jego [Q], to wraz z jego krótkim CD, Ezreal zaliczałby się do postaci potrzebujących jak najszybszych zmian, ponieważ byłby aż zbyt dobry. Na szczęście, większości graczy udaje się trafić tylko 20% [Q] na grę.
  • Sivir [Damage/Utility– Gdzie przy graniu Ezrealem granie odnosi się wrażenie płynności, tak nie mogę tego samego powiedzieć na temat Sivir przez zbyt powolny Bumerang oraz przeciągającą się animację przy podstawowym ataku po zresetowaniu [W]. Mimo wszystko, po opanowaniu jej mechaniki i wyciśnięciu z niej największej ilości zadanych obrażeń, Sivir staje się potworem. Dodatkowo – tylko ona posiada specjalną tarczę niwelującą zaklęcia i dodatkowo przywracającą manę.
  • Draven [Damage] – Draven posiada największe obrażenia na pierwszym poziomie wśród wszystkich ADC. W sytuacji 1v1 będzie pokonywał każdego. Przez jego chory pasyw łatwo mu zdobyć ogromną ilość złota.
  • Kalista [Damage/Utility] – Kalista jest postacią tak samo dobrą do ucieczki, jak i do pościgu. Jej ult może posłużyć do inicjacji lub zachowania własnego supporta przy życiu. Jako jedyna potrafi w tak doskonały sposób uratować cztery litery swojego towarzysza.