r.

Najsilniejsi championi w patchu 5.16 cz.3 – Jungle

Kolejna seria aktualizacji, tym razem zajmujemy się najnowszym patchem 5.16. Co możemy tam napotkać i jakie zmiany mogą najbardziej nas zaskoczyć? 

Poprzednie części znajdziecie w poniższych linkach:

jungle

 

  • Skarner [Damage– Nowy Skarner jest szalony! Spodziewam się nerfów bądź znacznych poprawek w najbliższej aktualizacji. Dzięki jego nowemu pasywowi, Skarner obecnie jest jednym z picków typu: “banuj albo bierz”. Dostaje bardzo wysoką prędkość ruchu oraz przywraca sobie manę po prostu spacerując po całej mapie do jego wieży z kryształu. To sprawia, że ​​jego potencjał do gankowania i mobilność znajdują się znacznie powyżej średniej.
  • Ekko [Outplay– Jego potężny AOE stun na 2,25s daje możliwość pozbycia się wroga na absurdalnie dużą ilość czasu. Dodatkowo, jego cooldown wynosi tylko 22 sekundy, co jest zaskakująco niską wartością – np. w porównaniu do Amumu, którego ult trwa 2 sekundy, zaś jego CD to 150s. Może on też odwracać uwagę wroga, po czym – jak gdyby nigdy nic – cofnąć się do miejsca, w którym był wcześniej.
  • Diana [Damage/Utility– Odpowiednie zarządzanie CD na jej [R] pozwala na szybkie zabijanie członków przeciwnej drużyny, co w konsekwencji daje jej możliwość szybkiego snowballowania się. Technicznie jej [E] może blokować większość zaklęć (niczym Janna, tylko w znacznie trudniejszej wersji). Jej mobilność można określić jako “więcej niż wystarczająca”; najczęściej nieprzyjaciel pada, nim zdąży przy niej zareagować.
  • Gragas [Damage/Utility– Gragas jest bardzo popularnym championem na tę chwilę. Z czysto teoretycznego punktu widzenia, Gragas, który wykorzysta całkowicie swój potencjał, od początku do końca gry będzie niepokonany. Blokuje skillshoty, zadaje ogromne obrażenia oraz posiada niesamowitą ilość CC. Czego chcieć więcej?
  • Nidalee [Damage/Outplay– Nidalee posiada silną umiejętność counter jungli. Dzięki swej mobilności pozostawia bardzo niewielki czas na reakcję przeciwnika na ganku. W zasadzie, jej ganki, w których zaczyna od trafienia włócznią, kończą się zazwyczaj pomyślnie.

Źródło: nerplz