r.

Co jest nie tak z MMR?

Czy HotS potrzebuje wprowadzenia osobnego MMR dla gier drużynowych ?

Heroes of the Storm jak każda gra typu MOBA posiada możliwość grania samemu jak i we wcześniej utworzonej drużynie. Niestety w obu tych przypadkach wynik meczu jest wliczany do jego MMR’u.

Czym jest MMR? Skrót wywodzi się od angielskiego zwrotu Matchmaking Ratio i jest on niczym innym tylko ukrytym systemem kolejkowania graczy zależnym od stosunku wygranych gier do przegranych.

Co jest złego we wspólnym MMR dla kolejek solo jak i drużynowych? Otóż spójrzmy na teoretyczną sytuację: gracz posiadający rangę 1, gra rankedy ze swoimi 3 znajomymi, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z grami rankingowymi. Pierwszy z nich za wygraną otrzymuje mały lub zerowy przyrost MMR’u, za to w przypadku przegranej wartość ta leci na łeb na szyję.

Pojawia się pytanie, czemu doświadczeni gracze są “karani” za granie z tymi mniej doświadczonymi?

Można by wyliczać podobne wady tego systemu w nieskończoność, pozostańmy więc przy tej wyżej wymienionej.

Coraz więcej graczy zwraca na nią uwagę więc może Blizzard coś z tym zrobi.

Póki co pozostaje nam przygotowywać innych graczy podczas gier normalnych.

Co wy sądzicie o tym problemie ? Komentujcie!