Heroes of the Storm jak każda gra typu MOBA posiada możliwość grania samemu jak i we wcześniej utworzonej drużynie. Niestety w obu tych przypadkach wynik meczu jest wliczany do jego MMR’u.
Czym jest MMR? Skrót wywodzi się od angielskiego zwrotu Matchmaking Ratio i jest on niczym innym tylko ukrytym systemem kolejkowania graczy zależnym od stosunku wygranych gier do przegranych.
Co jest złego we wspólnym MMR dla kolejek solo jak i drużynowych? Otóż spójrzmy na teoretyczną sytuację: gracz posiadający rangę 1, gra rankedy ze swoimi 3 znajomymi, którzy dopiero rozpoczynają przygodę z grami rankingowymi. Pierwszy z nich za wygraną otrzymuje mały lub zerowy przyrost MMR’u, za to w przypadku przegranej wartość ta leci na łeb na szyję.
Pojawia się pytanie, czemu doświadczeni gracze są “karani” za granie z tymi mniej doświadczonymi?
Można by wyliczać podobne wady tego systemu w nieskończoność, pozostańmy więc przy tej wyżej wymienionej.
Coraz więcej graczy zwraca na nią uwagę więc może Blizzard coś z tym zrobi.
Póki co pozostaje nam przygotowywać innych graczy podczas gier normalnych.
Co wy sądzicie o tym problemie ? Komentujcie!