League of Legends r.

Jankos chce zablokować buffy Sejuani. “Proszę, nie buffujcie Sejuani […] nie jest zbyt przyjazna dla mety”

Jankos, przy 45% WR to może być wręcz konieczne... tylko może nie w formie nerfów nazywanych buffem.

Darkrider Sejuani

Jak Sejuani radzi sobie w dżungli?

Według U.GG Sejuani od patcha 9.22 do 10.2 zachowuje średni win rate na poziomie 45%. Bohaterka zachowuje wysoki WR na niskim ELO. Jest to jednak obarczone pewnym błędem – Sejuani jest championem o dość niskiej  popularności – stoi bliżej ostatnich miejsc rankingów pick rate’a, plasując się obok Shyvany czy Rammusa.

Od kilku sezonów mainuję Sejuani. Nie ma drugiego takiego bohatera, który może wjechać na linię z dzika i nałożyć ciężkie CC na przeciwnika, wbijając darmowe 2 kille dla sojuszniczego bota. Generalnie cieszą mnie każde buffy Sejuani – pod warunkiem, że nie nazywamy buffem nerfów, o czym napiszę już później. Kto nazywa częstszą dezaktywację pasywu nerfem?!

Jankos LEC 2020

Jankos: “Sejuani […] nie jest zbyt przyjazna dla mety”

1 lutego ostatni mecz tego dnia LEC-ów należał do G2 Esports i Origen. Prowadzona przez Jankosa w roli Lee Sina drużyna zwyciężyła po 35 minutach gry.

Po wszystkim Laure “Bulii” Valée przeprowadziła krótki wywiad z G2 Perkzem. Zwrócił on uwagę na wąską pulę postaci mainowanych przez Origen – uważał, że do zwycięstwa G2 przyczyniło się zbanowanie rushowanego przez OG Gragasa. Następny wywiad należał do Eefje “Sjokz” Depoortere i Jankosa. Krótko przeanalizował całą grę swojej i przeciwnej drużyny… pod koniec postanowił zwrócić uwagę na pewną bohaterkę. “W zasadzie to mam wiadomość dla Riot Games” – powiedział w kierunku Sjokz, a po chwili, składając ręce i kierując wzrok ku kamerze, wystosował swój apel:

Proszę, nie buffujcie Sejuani. Po prostu tego nie róbcie. Sejuani, w swoim obecnym stanie, jest grywalnym junglerem. Powód, dla którego Sejuani zawsze była OP, był taki, że kiedy stackuje HP, zadaje wiele obrażeń, a jej pasyw jest szalony. Ale wszystko to zostało znerfione.

W patchu 9.8 zwiększono mnożnik obrażeń na [W], które skalowały się z maksymalnym zdrowiem Sejuani. Wartości nieznacznie zmniejszono w aktualizacji 9.13.

Potem jednak zbuffowaliście jej HP, więc może rushować Warmoga i mieć dużo obrażeń, znów stając się niezabijalną.

Aktualizacja 9.22 zwiększyła bazową regenerację zdrowia Sejuani, a w 10.1 zmieniono przyrost HP co poziom z 95 na 100.

Jeśli jeszcze bardziej ją wzmocnicie, myślę, że może stać się naprawdę OP i myślę, że nie jest zbyt przyjazna dla mety, więc proszę, nie róbcie tego.

Zmiany Sejuani w patchu 10.3

Zobacz także: Patch 10.3 – podsumowanie cyklu PBE

  • Bonus prędkości ataku na poziomie 1: 0% ⇒ 10%.
  • Fury of the North (pasyw)
    • Pasyw dezaktywuje się po ataku małego stwora.

Pamiętajcie – do czasu wydania patcha (5 lutego) wartości mogą ulec zmianie.

Zmiana Sejuani koncentruje się głównie na jej wczesnej fazie gry – do 3. poziomu, gdy jeszcze nie jest w stanie odpowiednio gankować. Ma to zwiększyć prędkość ataku podczas atakowania obozów. Buff Sejuani zawiera też w sobie nerfa – pasyw może dezaktywować atak małego stwora (znika wtedy niewrażliwość na CC, bonusowy armor i MR).

W zasadzie… kto to w ogóle określa buffem?

  1. Sejuani ma wysoki cooldown na pasywie (12 sekund). Częstsza dezaktywacja utrudni częste gankowanie.
  2. Kit Sejuani jest wręcz stworzony do gankowania przeciwników. Tam nie ma miejsca na DPS-y czy autoataki. Nie jest bohaterką, która musi farmić w dżungli, by być w stanie coś robić (np. Shyvana). Jej siła to głównie wspieranie sojuszników podczas gankowania.
  3. Pasyw będzie od teraz dezaktywowany praktycznie przez używanie [Q] przez ścianę – sprowokuje do ataku obóz, którego jeden cios wystarczy do zdjęcia pasywu.
  4. Po zabiciu większego stwora nie będzie czasu na odzyskanie pasywu, ponieważ w tym czasie będą atakować mniejsze stwory.
  5. Pasyw będzie dezaktywować Bami’s Cinder – składnik Sunfire Cape. Wystarczy przejść się obok dowolnego obozu – najlepiej jeszcze z użyciem [Q] przez ścianę.
  6. Nie ma powodów do “buffowania” Sejuani. Bohaterka nie jest zbyt często wybierana, ma dość niski win rate, w profesjonalnych rozgrywkach jej powodzenie determinują umiejętności gracza.