r.

How To Play Nami

Dowiedz się, jak zostać najgrubszą rybą na Summoner's Rift! Zrozum potencjał tej postaci oraz zacznij dominować jako najlepszy support!

Powstały już dwie części tego poradnika, które odnoszą się do innych supportów:

Postanowiłam napisać kolejną, robiąc tym razem ukłon w stronę mojej ukochanej rybki. Nie traćmy zatem czasu, zaczynajmy!

Omówienie skilli

Nami.Spi trzone_Fale

Pasyw Nami sprawia, że gdy użyjemy obojętnie jakiegokolwiek zaklęcia, to my lub nasi sojusznicy (na których ów spell rzucimy) otrzymają 40 (+10% mocy umiejętności) premii do prędkości ruchu na 1.5 sekundy. Niezwykle przydatna rzecz w trakcie przyspieszania naszego ADC bądź siebie na linię, poza tym – ten buff nieraz przydał mi się przy gonitwie za fragiem.

 

Nami.Wodne_Wi zienie

[Q] Wodne Więzienie to nic innego, jak znana powszechnie “bańka”, w której możemy uwięzić na 1.5 s tyle wrogów, ile będzie znajdować się w wyznaczonym przez tę umiejętność zasięgu. Jeśli zauważymy, że w polu naszej bańki nie dosięgniemy nieprzyjaciela, wystarczy chociaż rzucić ją pod nogi sojuszniczej postaci, która znajduje się bliżej wroga (dzięki temu zyska dodatkowego speeda z pasywki).

 

Nami.P ywy_Morskie

[W] Pływy Morskie to strumień wody, który odbija się między wrogimi a sprzymierzonymi bohaterami. Z każdym odbiciem moc leczenia (sojuszników) oraz zadawane obrażenia (nieprzyjaciołom) zostają zredukowane o 15%. Ważne jest ustawianie się pod takim kątem, aby używana przez nas umiejętność mogła być wykorzystana co najmniej dwukrotnie (do obicia oraz uleczenia).

 

Nami.B ogos awie stwo_W adczyni_Przyp ywów

[E] Błogosławieństwo Władczyni Przypływów wyposaża (najczęściej naszego ADC) na 6 sekund w trzy pociski, które zadają dodatkowe obrażenia magiczne oraz spowalniają przeciwników na jedną sekundę. Ze względu na mały koszt tej umiejętności oraz szybką animację, jest ona najbardziej opłacalnym zaklęciem do buffowania sojuszników z pasywki podczas przykładowej gonitwy. Oczywiście, [Q] ma większy zasięg o całe 75 jednostek, jednakże zarówno poprzez ilość potrzebnej many, jak i zbyt długą animację, jest on mniej opłacalny do przyspieszania.

 

Nami.Fala_Przyp ywu

[R] Fala Przypływu to ultimate, który utrzymuje się przez całe 3.2 s oraz posiada bardzo długi zasięg. Dzięki niemu możemy podrzucić, a zarazem spowolnić wroga z dość dalekiej odległości, zyskując czas na dobiegnięcie do niego. Szerokość Fali jest dość duża, poza tym, jeśli w jej obszarze będzie znajdował się nasz sprzymierzeniec, otrzyma on premię do szybkości poruszania się. Warto wspomnieć, że jeśli ult przebędzie dłuższą drogę, to spowolnienie oponenta może potrwać nawet do 4 sekund.

 

Tipy

  • Nami na pierwszym levelu posiada największą możliwość obicia wroga ze swojego [W]. Przez rzucanie go na przeciwnika, a tym samym odbijanie go w stronę swojego ADC, zapewniasz sojusznikowi stałą pomoc, a zarazem przyjmujesz agresywną postawę.
  • [E] do harasowania jest tak samo przydatne, jak umiejętność wymieniona powyżej – ważne tylko, aby wykorzystywać je z głową. Oczywiście, możesz je rzucać na swojego ADC, ale jeśli uznasz, że gra on zbyt pasywnie i nie wykorzystuje tego buffa, bądź zwyczajnie nie może – weź sprawę w swoje ręce. Użyj na siebie [E], nim uderzysz we wroga podstawowym atakiem. Zawsze możesz używać na siebie potem [W], które odbije się w stronę nieprzyjaciela, a Ty spokojnie wykonasz kolejny autoatak.
  • Rzucając [Q], które jest opóźnione ze względu na animację, musisz pamiętać, że wróg może uciec z pola rażenia bańki, nim ona spadnie na ziemię. Jeśli grasz na smartcastach, to radzę wyłączyć je dla tej umiejętności – choćby na kilka pierwszych gier – w celu oswojenia się z jej zasięgiem (ponieważ bańka powinna być rzucana w miejscu, na którym prawdopodobnie zaraz znajdzie się przeciwnik).
  • Jeśli nie zdążyliście przybyć na czas na teamfight, to nie bójcie się rzucać [R] z dalszej odległości. Czasem nawet wykorzystanie Fali przy Baronie bądź Drake’u (bez wizji) może spowodować, że z daleka ukradniecie ważny obiekt na mapie.
  • Jako Nami musisz pozycjonować się za minionami przeciwko Threshowi, Blitzcrankowi i Morganie, aby nie zostać za szybko złapaną i usmażoną rybką.
  • Grając na Leonę, sprawa wygląda podobnie, jak w przypadku Sony – początkowy dobry haras ustawi Leonę na dobre.
  • Najlepiej Nami gra mi się z Kalistą (co chwila dajesz jej przyspieszenie, posiadasz cały czas CC, które unieruchamia przeciwników oraz ult, który możesz użyć zaraz po wyrzuceniu Ciebie przez Kalistę); jednakże jest to tylko osobiste odczucie, ponieważ Nami posiada wiele umiejętności, które mogą dopasować ją do każdego ADC.

 

Przedmioty

Build jest bardzo zbliżony do tego, co u Janny, dlatego mogę tylko umieścić to samo, wprowadzając bardzo niewielkie poprawki. Wybaczcie mi, ale jeśli coś się sprawdza, to specjalnie nie będę wymyślać innego zestawu, który może okazać się gorszy:

 

355488261

Totem Widzenia nie powinien nikogo zdziwić. Jak czas pokazuje, nie opłaca się składać go do końca ze względu na ograniczenie do trzech wardów (+ jeden pink) na każdą postać.

 

Talizman_Wst-pienia_przedmiot

Talizman Wstąpienia jest wybierany na Nami zamiast Roszczenia Królowej Lodu po buffie, który otrzymał w patchu 5.10 (więcej informacji o jego zmianach znajdziecie pod:  Patchnote 5.10). Jest teraz bardziej opłacalny.  Zwiększona regeneracja zdrowia oraz many także stanowi kluczowy powód do zainwestowania w ten przedmiot (plus jego unikalne użycie dające 40% speeda wszystkim znajdującym się wokół nas na 3 sekundy).

 

7967033

Buty Mobilności to jedyny mądry wybór na Nami, przy czym ponownie odradzam kupowanie butów pod cooldown, ponieważ i tak wyciągniemy jego maksymalną dostępną ilość z innych przydatnych nam przedmiotów.

 

Tygiel_Mikaela_przedmiot

Tygiel Mikaela przydaje się w każdej rozgrywce dzięki niwelacji CC. Już samo zrobienie kielicha pomaga nam utrzymać odpowiedni poziom many, aby dzielnie asystować naszej drużynie.

 

Naszyjnik_ elaznych_Solari_przedmiot

Ostatnio na temat Żelaznego Naszyjnika Solari wypowiadał się sam Meteos: Meteos na temat Solari; przedmiot ten daje nam niezwykłą przewagę i komfort gry na postacie pod AP.

Randuins-Omen-New-Icon

Omen Randuina zapewnia nam pancerz oraz potrzebną ilość HP, niezmiernie przydatny na postacie pod AD.

 

Ardent_Censer_item

Ognisty Trybularz po otrzymanym buffie jest aktualnie bardzo dobrym wyjściem na Nami, ponieważ gdy leczymy naszych sojuszników, otrzymują oni buffa w postaci 15% AS oraz dodawane im są magiczne obrażenia od ataku, dlatego warto budować go, gdy nasz team składa się w większości z AD postaci.

 

Mro-ne_Serce_przedmiot

Mroźne Serce to bardzo dobry wybór na postacie pod AD, tym bardziej, że przedmiot ten dostarcza nam dodatkowy zasób many, a także zaopatruje w CD.

 

Runy

nami_r

 

[Kliknij, aby powiększyć obraz]

 

Specjalizacje

nami_m

 

[Kliknij, aby powiększyć obraz]