r.

Urgot? OP czy UP – Czy 50 % win ratio coś znaczy?

W ostatnim czasie zarówno popularność jak i win ratio Urgota wystrzeliły w górę. Mógłbym napisać jak przeciętna marna redaktorzyna dwie liczy obrazujące ten fakt lub wkleić screen z Champions.GG, jednak tego nie zrobię. Z szacunku do naszych czytelników zawsze dajemy z siebie więcej aniżeli jednozdaniowy ochłap. Zatem jak to jest z tym Urgotem?

Historia

  • Został on wydany 24 Sierpnia 2010 roku z niemalże identycznym skillstem jak obecnie
  • Urgot od samego wydania nie był popularną postacią. Większość graczy uważała go za przeraźliwie nudnego oraz słabego
  • Sytuacja zmieniła się w 2012 roku, gdy drużyna Moscow 5 podczas rozgrywek IEM w Hanoverze wybierała Urgota w meczach przeciwko Dignitas oraz TSM. Drużyna Rosjan stosowała innowacyjną jak na tamtą czasy taktykę. Urgot, którym grał Genja był pozostawiony samotnie na bot lane grając 2vs1, natomiast jego support Alistar (Edward) roamował po mapie robiąc zabójcze ganki wspólnie z junglerem (Lee Sin – Diamondprox). Tu możecie zobaczyć mecz z Dignitas – Click!
  • Po tym turnieju Urgot dostał ogromnego nerfa (jednego z największych w historii League of Legends), który obejmował:
    • Zmniejszenie przelicznika i zasięgu na [Q]
    • Zmniejszenie wartości tarczy na [W]
    • Zmniejszenie zasięgu na [E] i zwiększenie cooldownu
    • Zmniejszenie zasięgu na [R] oraz premii do pancerza i odporności na magię

Urgot-Classic

Obecnie UP czy OP?

  • W ostatnim czasie dostal on dwa buffy
    • Skalowanie na [W] z maksymalnej wartości many
    • Zmniejszenie cooldownu na [R]
  • Niewiele prawda? Co zatem takiego stało się, że zaczął on być grany? Przede wszystkim zmiany w meta game. Jak wygląda obecnie przeciętne zestawienie w meczach platyna + oraz w rozgrywkach e-sportowych? Przede wszystkim gracze obecnie się skupiają na posiadaniu 2-3 niezwykle wytrzymałych postaci w teamie (Top/Jungle/Support) lub ewentualnej podmianie ich na pick mający dodatkowo chronić AD Carry oprócz supporta (np. Lulu). W takim zestawieniu przestają być skuteczni “papierowi” zabójcy tacy jak przykładowo Zed/LeBlanc (Serio! Zobaczcie ile ostatnio meczów było przegranych w rozgrywkach LPL, LCS, LCS, gdy byli wybierani). Więc kto teraz jest najskuteczniejszy na mid lane?
    • Hyper AP Carry (Cassio, Karthus, Orianna i itp) – dla nadrobienia obrażeń w zespole
    • AP Tank/AD Tank/Tanky Assassin (Cho’Gath, Urgot, Diana) – dla zwiększenia wytrzymałości teamu i możliwości ciągłego zadawania obrażeń, których by nie przerwała natychmiastowa śmierć jak to może nastąpić w przypadku papierowego AP Carry lub AD Assasisina
    • Drugi AD Carry (Ezreal, Corki, Kog) –  dla power spike’a w mid game lub możliwości zabicia tanków za pomocą mixowanych obrażeń w late game (fizyczne + magiczne)\
  • 50 % win ratio Urgot posiada jedynie w ligach platyna+, na niższych dywizjach jest o wiele gorzej. Oznacza to, że nie jest to postać dla każdego. Urgot jest specyficzną postacią, która balansuje między tankiem, bruiserem a AD casterem.
  • Pamiętaj również, że gorzej on się sprawdza w przypadku tradycyjnego zestawienia set-upu przeciwnej drużyny (czyli bardziej ofensywnego). Uważaj także na ganki w early game, na której Urgot jest niezwykle podatny
  • Wydaje się, że był on zbalansowany. Wcześniej, jednak mało popularny, wcześniej opisywana zmiana w meta game sprawiła, że wrócił on do łask graczy
  • Tak i tak Riot planuje jego całkowity rework, o którym możecie przeczytać tutaj – Click!

urgot_my_little_pony_by_sterlingsilver-d3iupf8