W listopadzie gracze narzekali na to, że zdobywają za mało LP. Rzeczywiście od przedsezonu dostajemy mniejszą liczbę punktów ligowych – potwierdzono wtedy tę informację na oficjalnym profilu wsparcia Riotu na Twitterze. Według przekazanych informacji mniejsza liczba PL wynikała z “wewnętrznych zmian systemu rankingowego”. Po kilkunastu grach miała jednak się zwiększyć.
Niestety, rozgrywanie kolejnych meczów wiele nie pomagało. W grudniu Riot Scruffy poinformował, że po sezonowym resecie w styczniu wszystko powinno wrócić do “normy”. Średnia liczba zdobywanych i traconych LP ma być mniejsza niż wcześniej, ale większa niż ta w przedsezonie.
Sezon wystartował, jednak z LP nic się nie zmieniło – gracze wciąż narzekają na niewielkie wartości. Scruffy powrócił do tego tematu i poinformował, że wreszcie powinno się to poprawić – na obecny patch (11.2) zaplanowano bowiem bugfix, który naprawi błąd związany z MMR i naliczaniem LP. Wyjaśnił, że rzeczywiście istniał bug, przez który gracze z dużą liczbą gier otrzymywali zdecydowanie za mało LP. Nawet osoby z winstreakiem kończyły ze spadkiem LP (przez liczby typu +12 LP za zwycięstwo i -15 LP za porażkę).
Po wgraniu poprawki naliczanie LP powinno działać lepiej.