Zobacz także:
- PBE – 19 Maja – Nerf Sejuani, Nowe Ikony
- Riot o zmianach w specjalizacjach
- Riot tłumaczy nerfy Jinx
- PBE – 18 Maja – Zmiany w specjalizacjach, nerf Jinx
- Efekt Placebo – Nerf bohatera czy mentalności gracza
1. Zmiany
Zmiany ogólne:
- Prędkość pocisków zmieniona z 2000 do 2500: Pomaga to lekko w dobijaniu minionów, jednak nie wpływa na zadawane obrażenia i możliwość spowolnienia przeciwnika.
- Prędkość ataku w zależności od levelu została zmniejszona z 4.0 do 3.33: Ta zmiana lekko zmniejsza prędkość ataku, ogólnie na 19 lvlu Ashe posiada 12% mniej prędkości ataku niż przed zmianami.
- Mechanika obrażeń krytycznych została lekko zmieniona.
Umiejętność Pasywna:
Przed zmianami: Ashe z czasem uzyskuje szanse na zadanie krytycznych obrażeń kiedy znajduję się poza walką. Kiedy Ashe posiada 100 staków jej następny atak ma 100 % szanse na zadanie krytycznych obrażeń. Staki uzupełniają się co 4-8 na sekundę w zależności od poziomu. Staki zaczynają rosnąć od podstawowego poziomu szans na zadanie krytycznych obrażeń np. posiadasz 20% crit chance, staki rosną wtedy od 20 wzwyż.
Po zmianiach: Umiejętności i podstawowy atak spowalniają cel o 5-35 % na dwie sekundy. Podstawowe ataki zawsze zadają krytyczne obrażenia celom spowolnionym przez umiejętność pasywną jednak Ashe nie może zadawać krytycznych obrażeń normalnie. Obrażenia krytyczne dla tego ataku to 110% jednak rosną wraz z szansą na krytyczne obrażenie z przedmiotów.
[Q]: Frost Shot/Ranger’s Focus
Przed zmianami: umiejętność którą można włączyć aby uzyskać 10-35% spowolnienia przeciwnika które kosztuje 8 many za strzał. (Ta umiejętność została przeniesiona na pasywną)
Po zmianach: Po zadaniu 5 strzałów i aktywacji [Q] tracimy wszystkie stacki z tej umiejętności (możliwych 5) aby uzyskać 20-40% więcej szybkości ataku oraz 20% wzmocnienia spowolnienia przeciwnika.
Jeżeli użyjesz 5 staków, ataki Ashe zostają zastąpione seriami szybkich strzał zwiększając jej obrażenia o 1.15-1.35 na podstawie jej całkowitych obrażeń. Cooldown 18 sekund, koszt many: 50 Jednak “seria ataków” jest liczona nadal jako jeden atak (Animacja wygląda inaczej)
[W]: Volley
Ta umiejętność nie przeszła gruntownej zmiany jednak różni się małymi szczegółami:
- Koszt many zmieniony z 60 na 50
- Szerokość pocisku zmieniona z 1 na 20
- Czas odnowienia zmieniony z 16-4 na 12-4
- Ilość wystrzelonych strzał zmieniona z 7 na 9
- Przeciwnicy mogą blokować kilka strzał jednak otrzymują obrażenia tylko od jednej.
[E]: Hawkshot
- Zasięg zmieniony z 2500-5500 na globalny!
- Czas odnowienia zmieniony z 60-40 na 2 ładunki umiejętności odnawiane co 90-50 sekund, jednak po odblokowaniu 2 poziomu umiejętności.
- Pasywne otrzymywanie dodatkowych 3 jednostek złota została usunięta.
[R]: Enchanted crystal arrow
Wartość spowolnienia zmieniona z 50 % na wartość którą posiadamy na umiejętności pasywnej, a więc ogólnie spowolnienie jest słabsze chyba że aktywujemy [Q]
2. Matematyka
Aby zilustrować zmiany w obrazeniach posłużymy się przedmiotami które zawsze kupuję się aby zbudować Ashe: Infinity Edge + Phantom Dancer
W przypadku Ashe po zmianach jak i przed zmianami posiadanie tych itemów daje dość duże możliwości. Przed zmianami wartość podstawowa umiejętności pasywnej zaczynała by się od 55 staków, natomiast po zmianach obrażenia krytyczne wynoszą aż 193%
1.Nowa Ashe
2.Stara Ashe
Obrażenia krytyczne:
- 193%
- 250%
Szansa na obrażenia krytyczne:
- 100% (Pasywna umiejętność)
- 55%
Pierwszy auto attack:
- 190 obrażeń
- 475 obrażeń
Drugi auto attack:
- 366,7 obrażeń (Pasywna umiejętność)
- średnio: 308 obrażeń
W sumie po 2 atakach:
- 456,7 obrażeń
- średnio: 783,3 obrażeń
Po 3 atakach:
- 823,4 obrażeń
- 1091,3 obrażeń
Po 4 atakach:
- 1190,1 obrażeń
- 1399,9 obrażeń
Jest to sytuacja w której korzystamy tylko z auto ataków, im więcej atakujesz tym lepiej można wykorzystać potencjał zmienionej Ashe. Oczywiście obrażenia można zwiększyć najpierw używając [W] jednak nie będzie to na tyle duża zmiana aby wyrównać wynik Ashe zanim została zmieniona.
Teraz przyjrzyjmy się obrażeniom [Q] z auto ataków u starej Ashe:
1 uderzenie:
- 256,5 obrażeń
- 475 obrażeń
2 uderzenie:
- 495 obrażeń
- średnio: 308,3 obrażeń
Całkowite obrażenia po dwóch atakach:
- 751,5 obrażeń
- 783,3 obrażeń
Po 3 atakach:
- 1246,5 obrażeń
- 1091,3 obrażeń
Obrażenia zadawane z [Q] szybko przerastają starą Ashe nawet jeżeli nie atakujesz celu który już jest spowolniony. Nie wliczając w to nawet 40% dodatkowej szybkości ataku.
3. Wnioski
Stara Ashe była lepsza jeżeli chodzi o zmiane celów podczas walki.
Nowa Ashe traci pasywne obrażenia jeżeli ktoś znajdzie się za daleko żeby go atakować, ponieważ aby podtrzymać obrażenia cel musi mieć na sobie spowolnienie zadane przez Ashe.
Jednak biorąc pod uwagę wszystkie zmiany którym została ona poddana to można spokojnie powiedzieć że nie jest ona gorszym wyborem niż stara Ashe. Jedyne co się zmieniło to jej mechanika. Jeżeli potraficie wykorzystać Ashe tak jak powinna zostać wykorzystana to jestem pewien że osiągniecie nią takie same wyniki jak starą Ashe. Osobiście cieszę się że starzy bohaterowie otrzymują zmiany które mają urozmaicać rozgrywkę.
Co wy o tym sądzicie?