League of Legends r.

Aphelios: umiejętności – pięć broni z różnymi umiejętnościami, niestandardowy interfejs

Czas poznać umiejętności Apheliosa!

Zobacz też:

Aphelios, Broń Wiernych

  • Aphelios korzysta z trzech przycisków: Q, W oraz R. W służy do przełączania między jego główną i dodatkową bronią, co pozostawia mu właściwie dwie realne umiejętności.
  • Aphelios posiada pięć broni – każda z nich ma własny atak podstawowy oraz umiejętność Q, kiedy bohater jest w nią wyposażony.
  • Atakuje główną bronią, ale zawsze ma drugą broń, na którą zawsze można się przerzucić za pomocą W.
  • Bohater nie może wybrać, które dwie bronie otrzyma w danym momencie.
  • Każda z broni ma 50 amunicji. Po jej zużyciu broń przechodzi na koniec kolejki.
  • Ponieważ Aphelios może przełączać się pomiędzy swoją główną i drugą bronią, kolejność zmian broni w trakcie gry zależy od tego, której broni użyjesz najpierw.
  • Ponieważ bohater automatycznie leveluje umiejętności, punkty poziomów może wykorzystywać do wzmocnienia statystyk:
    • obrażenia ataku,
    • prędkość ataku,
    • bonusowe przebicie pancerza.

Q

  • Każde Q nakłada bonusowe ataki i efekty zależnie od dodatkowej broni. Wszystkie Q korzystają z many i amunicji. Każde z nich posiada własny cooldown.
  • Aphelios automatycznie uczy się Q na drugim poziomie.

R: Moonlight Vigil

  • Ultimate, Moonlight Vigil, wysyła księżycową bombę, która eksploduje po trafieniu pierwszego wroga, zadając obrażenia również pobliskim przeciwnikom. Aphelios następnie otrzymuje wzmocnienie ataków podstawowych z głównej broni przeciwko wszystkim wrogom, których objęła eksplozja. Automatycznie uczy się R na poziomie 6 i automatycznie zwiększa jego poziom na poziomach 11 i 16.

Bronie

Calibrum, the Rifle

Calibrum to broń do poke’owania/harassowania. Jej ataki podstawowe mają dodatkowy zasięg.

Gdy umiejętności zadają obrażenia za pośrednictwem Calibrum, trafieni wrogowie zostają oznaczeni. Aphelios może prawym kliknięciem wybrać oznaczonych wrogów w dowolnym miejscu mapy, aby następnie zastosować podstawowy atak swojej drugiej broni (lub broni, która nie jest Calibrum, jeśli wymieni Calibrum na swoją drugą broń przed wystrzałem). Ten atak wysadza inne pobliskie oznaczenia, zadając dodatkowe obrażenia oznaczonym celom.

(Q) Calibrum: Moonshot

Wystrzeliwuje skillshot, który zadaje obrażenia pierwszej trafionej jednostce i ją oznacza.

Efekt Moonlight Vigil (R) Calibrum

Ataki Calibrum w Moonlight Vigil oznaczają wszystkich trafionych wrogów. Te oznaczenia zadają większe obrażenia, gdy zostaną wykorzystane.

Severum, the Scythe Pistol

Severum to broń podtrzymująca zdrowie, która leczy Apheliosa o część zadanych obrażeń. Leczniczy efekt Severum przybiera postać małej tarczy.

(Q) Severum: Onslaught

Zyskujesz prędkość ruchu i gwałtownie strzelasz z głównej i drugiej broni w najbliższego wroga, celując przede wszystkim w bohaterów. Strzały zadane Onslaught działają jak ataki podstawowe, ale wyrządzają mniejsze szkody.

Efekt Moonlight Vigil (R) Severum 

Moonlight Vigil zapewnia Apheliosowi stały poziom leczenia.

Gravitum, the Cannon

Gravitum to broń użytkowa, która nakłada na wrogów zanikające w czasie spowolnienie.

(Q) Gravitum: Eclipse

Spowalnia i unieruchamia wszystkich wrogów na mapie pozostających pod wpływem spowolnienia Gravitum. Eclipse nie korzysta z drugiej broni Apheliosa.

Efekt (R) Moonlight Vigil Gravitum

Ataki Moonlight Vigil nakładają znacznie zwiększone spowolnienie.

Infernum, the Flamethrower

Infernum to broń do zadawania obrażeń obszarowych i czyszczenia fal stworów. Zadaje obrażenia od ataku podstawowego o rosnącej sile i obrażenia od umiejętności oraz tworzy stożek obrażeń za trafionymi wrogami.

(Q) Infernum: Duskwave

Wyrzuca falę ognia zadającą obrażenia wrogom. Następnie atakujesz wszystkich trafionych wrogów atakiem podstawowym swojej drugiej broni.

Efekt (R) Moonlight Vigil Infernum

Ataki Moonlight Vigil tworzą wokół trafionych wrogów koła obrażeń, zamiast stożków obrażeń za nimi.

Crescendum, the Chakram

Crescendum to zadająca duże obrażenia broń bliskiego zasięgu, która zachowuje się jak bumerang. Gdy Aphelios wykona podstawowy atak Crescendum, nie może zaatakować ponownie, dopóki broń nie wróci do niego, ale gdy już ma ją z powrotem, atak resetuje się, Zwiększenie prędkość ataku zamienia się na zwiększenie szybkości lotu Crescendum. Im bliżej celu znajduje się Aphelios, tym krótszy dystans Crescendum musi pokonać — i tym szybciej Aphelios może zaatakować.

Gdy umiejętności lub następujące po nich ataki zadają obrażenia podczas używania Crescendum, przy każdym trafieniu wroga tworzą jego tymczasowe kopie, zwiększając siłę podstawowego ataku Crescendum.

(Q) Crescendum: Sentry

Rozstawiasz działko, które jest wyposażone w Drugą broń Apheliosa.

Efekt (R) Moonlight Vigil Crescendum

Jeśli Moonlight Vigil trafi mniej niż 3 wrogów, następujące po niej ataki wciąż zwiększają obrażenia zadawane podstawowymi atakami Crescendum, tak jakby trafionych było co najmniej 3 wrogów.

Niestandardowy interfejs

Aphelios ma specjalny interfejs:

  1. Umiejętność bierna, informacje dotyczące broni Apheliosa i ulepszania.
  2. Główna broń Apheliosa i pozostała amunicja.
  3. Q.
  4. Druga broń Apheliosa i pozostała amunicja. Jeśli trwa czas odnowienia Q, ikona podaje też pozostały czas oczekiwania na odnowienie.
  5. Następna broń, którą otrzymasz, gdy wyczerpie się amunicja do aktualnie używanej broni.
  6. R.

Ponadto, gdy do głównej broni zostanie tylko 10 lub mniej ładunków, z prawej strony ekranu pojawi się wskaźnik pozwalający śledzić bieżący stan amunicji.