Gamer Lifestyle r.

Lagi w LoL-u i innych grach przez… aktualizację Windowsa

W ciągu ostatnich miesięcy użytkownicy narzekali na duże lagi w wielu grach. Microsoft potwierdza: jest to związane z ostatnią aktualizacją Windowsa 10. Główny problem to duże spadki FPS-ów.

Microsoft wreszcie przyznał się do problemu, stwierdzając, że zwraca uwagę na czynniki, które mogą powodować problemy w grach. Według raportów na forach nVidii gracze doświadczają spadku liczby klatek na sekundę i dużych lagów.

Microsoft tłumaczy

Gracze dyskutowali o grach takich jak Overtwatch, Rocket League, Battlefield 1 i League of Legends. Gry zacinały się nawet podczas uruchamiania ich na najlepszym sprzęcie, który obsługiwał te tytuły z łatwością. Tłumaczyli się, że nie mieli takich problemów przed aktualizacją w kwietniu 2017 roku, kiedy do systemu został dodany “tryb gry” poprawiający wydajność w grach, który właściwie ją zepsuł.

Technik Microsoftu zauważył ten problem dzięki wsparciu graczy. Jego zdanie w tej sprawie wygląda następująco:

Dziękuję wszystkim za zgłaszanie uwag. Analizowaliśmy ślady z Waszych opinii i zidentyfikowaliśmy kilka różnych źródeł problemów, które pojawiają się w grach. Mamy jedną poprawkę dla jednego z nich w konstrukcji Insiders dla systemu Windows, która trafiła do “Fast Ring” (build 16273 i wyżej). Instrukcje dotyczące dołączania do programu Windows 10 Insider można znaleźć tutaj (klik!). Aktywnie śledzimy pozostałe przyczyny i doceniamy Państwa cierpliwość w tej kwestii.

Jak widzimy, siła użytkowników potrafi zdziałać cuda. Przypominamy, że nowa aktualizacja zawiera poprawki tylko do jednego problemu określonego przez techników. Prawdopodobne jest, że wszystkie błędy (m.in. lagi, samoczynne wyłączanie się gier) zostaną naprawione w nadchodzącej aktualizacji. Teraz tylko na nią czekać! Ktoś z Was miał podobne problemy?