Gamer Lifestyle r.

CD Projekt o lootboxach

Jak wszyscy dobrze wiecie, po akcji EA z Battlefrontem 2 w branży kipi na temat mikropłatności i lootboxów. Jakiś czas temu nasze kochane CD Projekt wypowiedziało się na ten temat.

Marcin Iwiński – współzałożyciel CD Projektu – w wywiadzie z PC Gamer wypowiedział się w taki sposób:

To, na czym stoimy, jest dosyć proste i możecie zobaczyć to na przykładzie naszych poprzednich gier. Ostatnio Wiedźmin 3: Dziki Gon oraz Gwint. Jeżeli kupujecie grę w pełnej cenie, to powinniście dostać dużo wykończonej zawartości, która da Wam bardzo, bardzo dużo godzin zabawy.

Iwiński mówi, że główne dodatki do Wiedźmina 3 pokazują przywiązanie do najważniejszych elementów, takich jak nowa historia czy rozgrywka. Studio zamiast wydawać nowe płatne DLC woli wydać parę darmowych aktualizacji, bo jak stwierdził pan Marcin:

Nie istnieje lepszy PR od zadowolonego gracza, który poleca twoją produkcję swoim znajomym.

Oczywiście Gwint jest grą free to play, więc można w niej wydawać pieniądze na beczki, by zdobywać karty o wiele szybciej. Jednak Iwiński skomentował to tak:

Wybór należy do Ciebie. Jedyną rzeczą, za jaką musisz płacić, jest Twój czas oraz wygoda.

Za to na temat tego, co ostatnio wydarzyło się w branży, pan Marcin wypowiedział się w następujący sposób:

Tego typu rzeczy zawsze wyglądają świetnie z perspektywy arkusza kalkulacyjnego. Jednak decydenci nigdy nie zawracają sobie głowy pytaniami “Jak zareagują na to gracze?” albo “Czy ta oferta jest uczciwa?”. Gracze jednak pokazali, że nie dadzą sobą pomiatać i mam nadzieję, że zmieni to branżę na lepsze.