Game Over r.

Atari pozywa Nestlé

Atari, czyli przedsiębiorstwo branży informatycznej, pozwało Nestlé! Jak wiemy, jest to największy przedsiębiorca spożywczy na świecie. Zajmuje się m.in. produkcją odżywek dziecięcych, mleka w proszku, kawy rozpuszczalnej, lodów, wód mineralnych oraz karmy dla zwierząt.

Tym razem poszło jednak o reklamę batonów KitKat. Prawnicy twierdzą, że w ich kampanii reklamowej wykorzystany został koncept z Breakouta (potocznie zwany pong/arkanoid).

Pozwy kluczem sukcesu. Atari dominuje!

Producent twierdzi, że cegiełki po prostu zostały zastąpione batonikami i tyle się napracowało Nestlé! Oczywiście wspominali, że koncept został mocno wykorzystany, ponieważ gra Breakout ma bardzo dużą pozycję społeczną i wiele ludzi ją wspomina.

KitKat Nestle Atari

Firma podkreśla, że reklama przestała być emitowana już w 2016 roku i nie będzie wznawiana. Jednak nie zmienia to faktu, że nadal chcą się bronić! Jednak moim okiem to:

  • Have a BREAK – na reklamie w prawym dolnym rogu odnosi się do tej słynnej gry.
  • Wychodzi na to, że Taito też mogłoby ich pozwać bo gra podobna jest do Arkanoida.

Jednak Atari tylko kombinuje, ponieważ wypadło dawno z rynku. Co myślicie?