Jak Sejuani radzi sobie w dżungli?
Według U.GG Sejuani od patcha 9.22 do 10.2 zachowuje średni win rate na poziomie 45%. Bohaterka zachowuje wysoki WR na niskim ELO. Jest to jednak obarczone pewnym błędem – Sejuani jest championem o dość niskiej popularności – stoi bliżej ostatnich miejsc rankingów pick rate’a, plasując się obok Shyvany czy
Rammusa.
Od kilku sezonów mainuję Sejuani. Nie ma drugiego takiego bohatera, który może wjechać na linię z dzika i nałożyć ciężkie CC na przeciwnika, wbijając darmowe 2 kille dla sojuszniczego bota. Generalnie cieszą mnie każde buffy Sejuani – pod warunkiem, że nie nazywamy buffem nerfów, o czym napiszę już później. Kto nazywa częstszą dezaktywację pasywu nerfem?!
Jankos: “Sejuani […] nie jest zbyt przyjazna dla mety”
1 lutego ostatni mecz tego dnia LEC-ów należał do G2 Esports i Origen. Prowadzona przez Jankosa w roli Lee Sina drużyna zwyciężyła po 35 minutach gry.
Po wszystkim Laure “Bulii” Valée przeprowadziła krótki wywiad z G2 Perkzem. Zwrócił on uwagę na wąską pulę postaci mainowanych przez Origen – uważał, że do zwycięstwa G2 przyczyniło się zbanowanie rushowanego przez OG Gragasa. Następny wywiad należał do Eefje “Sjokz” Depoortere i Jankosa. Krótko przeanalizował całą grę swojej i przeciwnej drużyny… pod koniec postanowił zwrócić uwagę na pewną bohaterkę. “W zasadzie to mam wiadomość dla Riot Games” – powiedział w kierunku Sjokz, a po chwili, składając ręce i kierując wzrok ku kamerze, wystosował swój apel:
Proszę, nie buffujcie Sejuani. Po prostu tego nie róbcie. Sejuani, w swoim obecnym stanie, jest grywalnym junglerem. Powód, dla którego Sejuani zawsze była OP, był taki, że kiedy stackuje HP, zadaje wiele obrażeń, a jej pasyw jest szalony. Ale wszystko to zostało znerfione.
W patchu 9.8 zwiększono mnożnik obrażeń na [W], które skalowały się z maksymalnym zdrowiem Sejuani. Wartości nieznacznie zmniejszono w aktualizacji 9.13.
Potem jednak zbuffowaliście jej HP, więc może rushować Warmoga i mieć dużo obrażeń, znów stając się niezabijalną.
Aktualizacja 9.22 zwiększyła bazową regenerację zdrowia Sejuani, a w 10.1 zmieniono przyrost HP co poziom z 95 na 100.
Jeśli jeszcze bardziej ją wzmocnicie, myślę, że może stać się naprawdę OP i myślę, że nie jest zbyt przyjazna dla mety, więc proszę, nie róbcie tego.
Zmiany Sejuani w patchu 10.3
Zobacz także: Patch 10.3 – podsumowanie cyklu PBE
- Bonus prędkości ataku na poziomie 1: 0% ⇒ 10%.
- Fury of the North (pasyw)
- Pasyw dezaktywuje się po ataku małego stwora.
Pamiętajcie – do czasu wydania patcha (5 lutego) wartości mogą ulec zmianie.
Zmiana Sejuani koncentruje się głównie na jej wczesnej fazie gry – do 3. poziomu, gdy jeszcze nie jest w stanie odpowiednio gankować. Ma to zwiększyć prędkość ataku podczas atakowania obozów. Buff Sejuani zawiera też w sobie nerfa – pasyw może dezaktywować atak małego stwora (znika wtedy niewrażliwość na CC, bonusowy armor i MR).
W zasadzie… kto to w ogóle określa buffem?
- Sejuani ma wysoki cooldown na pasywie (12 sekund). Częstsza dezaktywacja utrudni częste gankowanie.
- Kit Sejuani jest wręcz stworzony do gankowania przeciwników. Tam nie ma miejsca na DPS-y czy autoataki. Nie jest bohaterką, która musi farmić w dżungli, by być w stanie coś robić (np. Shyvana). Jej siła to głównie wspieranie sojuszników podczas gankowania.
- Pasyw będzie od teraz dezaktywowany praktycznie przez używanie [Q] przez ścianę – sprowokuje do ataku obóz, którego jeden cios wystarczy do zdjęcia pasywu.
- Po zabiciu większego stwora nie będzie czasu na odzyskanie pasywu, ponieważ w tym czasie będą atakować mniejsze stwory.
- Pasyw będzie dezaktywować Bami’s Cinder – składnik Sunfire Cape. Wystarczy przejść się obok dowolnego obozu – najlepiej jeszcze z użyciem [Q] przez ścianę.
- Nie ma powodów do “buffowania” Sejuani. Bohaterka nie jest zbyt często wybierana, ma dość niski win rate, w profesjonalnych rozgrywkach jej powodzenie determinują umiejętności gracza.