Zobacz także:
- Lunar Revel rozpoczęte! (28 stycznia),
- Tryby gry w LoL-u i ich przyszłość: Potyczki Taktyczne, ARURF+, Nexus Blitz, ARAM, Twisted Treeline (31 lipca),
- Wrócą specjalne tryby gry! (7 czerwca).
Sezon 9
Jak dotąd, w sezonie 9 pojawiły się jedynie dwa tryby gry:
- ARURF (28 stycznia, przy okazji Lunar Revel, trwał do 2 kwietnia),
- ARAM: Bilgewater (4-16 kwietnia).
W s8 byliśmy w stanie zagrać w tryby PROJECT: OVERCHARGE, Snow Battle ARURF, Nexus Blitz, Odyssey: Extraction oraz uczestniczyć w ciągle zepsutym Clashu.
Skąd taka różnica? Riot Meddler przyznał, że w tym roku moce przerobowe rioterów były skupione na zupełnie innych obszarach, w tym na Teamfight Tactics. Przypominamy, że Riot Games obecnie pracuje nad minimum dwoma grami (oficjalnie zapowiedzianą bijatyką oraz Hytale wraz ze studiem Hypixel) – od pewnego czasu obserwujemy, jak rioterzy regularnie ogłaszają na Twitterze, że nie zajmują się już Ligą Legend, a zamiast tego są przydzielani do zespołu, który “pracuje nad czymś, o czym nie mogą mówić”. W tym roku odbędzie się również 10. rocznica istnienia LoL-a – spodziewamy się prawdziwej bomby informacji z okazji największego wydarzenia e-sportowego gry – turnieju Worlds 2019.
Tryby gry bez szału
Tegoroczne tryby gry oraz wydarzenia nie porywały graczy. Każdy z nich został stworzony w oparciu o paskudnie rutynowy schemat: 300 tokenów za misję + (dość droga) przepustka sezonowa umożliwiająca grindowanie tokenów całymi nocami, by uzbierać na Prestiżową Edycję jednej ze skórek. Do tego kilka wersji ekskluzywnych chrom i ikonek do skórek za 300 tokenów łącznie oraz eventowy orb w cenie 200 tokenów. Oprócz tego misje, które jakby “same się nabijają”: zabij X minionów, zburz Y wież, zbierz Z złota.
Riot Meddler zgadza się, że wydarzenia są o wiele ciekawsze, gdy można robić w nich coś więcej niż kolejne misje i zdobywanie nowych dodatków kosmetycznych. Rioterzy pracują nad wymyślaniem nowych trybów gry lub ich wariantów, zwłaszcza, gdy nadchodzą większe wydarzenia.
Otrzymaliśmy obietnicę od Meddlera, że przyszłe tryby gry będą częstsze i ciekawsze.
Jakie tryby gry się sprawdzają?
Meddler zauważa, że najlepiej sprawdzają się tryby będące wariacjami istniejącej rozgrywki. Jako przykłady wymienia:
- One for All (drużyna gra 5 takimi samymi bohaterami),
- ARURF (All Random Ultra Rapid Fire – prawdziwa klasyka gry),
- Wydarzenia ARAM-owe (Bilgewater – zmieniona mapa, narrator),
- Hexakill (sześciu graczy w jednej druzynie).
Tryby, które znacząco różnią się od normalnej rozgrywki (jak Project: OVERCHARGE czy Dark Star), z początku cieszą się niezwykle dużym zainteresowaniem, które równie szybko słabnie.
W niedawnym Spytaj Riot poruszono kwestię tego, jak Riot zapatruje się na nowe tryby gry. W skrócie: rioterzy chcą tworzyć długoterminowe tryby i unikać krótkoterminowych.
Tryby gry – jak często?
Wspomniałem, że jak dotąd w s9 mieliśmy okazję zagrać w dwa tryby gry. Riot Meddler przyznał, że w przyszłym roku zespół zajmie się trybami pod względem czasowym (tzn. jak długo i jak często będą w grze).
ARURF powróci w tym roku
Jedno z ostatnich zdań Riot Meddlera z “krótkich przemyśleń o grze”:
W dalszej części tego roku powinniśmy przywrócić ARURF-a. Mamy nadzieję, że uda nam się ściągnąć coś jeszcze, choć wciąż dyskutujemy o tym, co jest wykonalne i w jakim terminie.
Nie mogę się doczekać powrotu ARURF-a! Mam nadzieję, że z tej okazji pojawią się jakieś buffy Dzidalee. Ciekawe, czy w tym roku ponownie Karthus i Teemo zostaną wyłączeni…