League of Legends r.

Tryby gry w LoL-u i ich przyszłość: Potyczki Taktyczne, ARURF+, Nexus Blitz, ARAM, Twisted Treeline

Riot Games opublikował artykuł "/dev: Słowo o trybach", z którego wyciągnęliśmy wszystkie najważniejsze informacje.

Zacznijmy od samego wstępu artykułu “/dev: Słowo o trybach”.

Wiele się zmieniło od czasu naszej ostatniej rozmowy o stanie alternatywnych trybów gry w League. Potyczki Taktyczne zostały w pełni udostępnione na całym świecie, wydaje się zatem, że to dobry moment, by poinformować o aktualnym stanie naszych trybów gry i o tym, dokąd zmierzamy w przyszłości.

Nasz cel dotyczący alternatywnych trybów gry zmienił się nieco w ciągu ostatniego roku. W przeszłości badaliśmy tryby, które wprowadziły coś unikalnego do podstawowej rozgrywki w League of Legends. Tryby gry, takie jak Odyseja: Wydobycie, Czarodziejki Gwiazd: Inwazja i PROJEKT// Przeciążenie, były ekscytujące przez jakiś czas, ale nie utrzymywały waszego zainteresowania na długo. Innymi słowy, gracze z zaciekawieniem wypróbowywali te nowe tryby, ale gdy urok nowości wygasał, szybko wracali na Summoner’s Rift.

Z drugiej strony widzieliśmy, że ustawialiście się w kolejce do trybów takich jak ARURF i Jeden za Wszystkich nawet po dłuższym czasie od ich początkowego uruchomienia, ze względu na ich regrywalność i podobieństwo do SR. Zrozumieliśmy, że tryby, które skupiały się na byciu unikalnymi, nie podtrzymywały zainteresowania w taki sam sposób, jak tryby, które koncentrowały się na wysokiej regrywalności. Dlatego zespół ds. trybów skupia całą swoją uwagę na ulepszaniu istniejących, długoterminowych trybów gry i odkrywaniu nowych, potencjalnie długoterminowych trybów, w które będziecie mogli grać przez wiele lat.

W skrócie: Riot Games preferuje długoterminowe tryby. Jak się okazuje, te stawiające na unikalność (jak np. Odyssey) nie przyjęły się w opcji długoterminowej.

Riot Mort po kolei wypowiedział się o każdym trybie z osobna.

Potyczki Taktyczne

  • Jednym z głównych celów było stworzenie trybu, w który można grać przez długi czas.
  • Gracze PT wykorzystują tryb do odprężenia się między rankedami lub jako formę zabawy ze znajomymi.
  • Teamfight Tactics zostanie stałym trybem gry.
  • Co roku pojawi się nowy zestaw bohaterów.

ARURF+

Czy ARURF+ wróci? Na to wygląda!

  • URF to najpopularniejszy alternatywny tryb gry zaraz obok PT.
  • Ostatni ARURF działał przez 42 dni. Poprzedni – przez 16.
  • Według słów Riot Mortdoga: “[…] mogę z radością oświadczyć, że jakaś forma URF wróci raz jeszcze w tym roku“.
  • Zawartość:
    • Katapulta Bohaterów zostanie zachowana na ARURF-ie (funkcjonalność znana z Nexus Blitz: pozwala wskoczyć do katapulty niedaleko bazy umożliwiającej wystrzelenie się w dowolne miejsce w znacznej odległości od obiektu).
    • Wzmocniony Smok przejdzie pewne poprawki (zapewniał zbyt duże bonusy).

Nexus Blitz

Nexus Blitz jest nazywany “niechcianym dzieckiem” Riotu, który zniknął tak nagle, jak się pojawił. Czy Nexus Blitz powróci? Nie w takiej samej formie, ale… tak.

  • Nexus Blitz był próbą stworzenia permanentnego trybu.
  • Tryb podobał się graczom przez pierwsze tygodnie, później zaprzestali gry w niego.
  • Nie zapewniał zaangażowania, które Riot Games oczekuje od permanentnych trybów gry.

[…] [Nexus Blitz] wciąż jest naprawdę dobrym trybem gry, który chcielibyśmy przywracać kilka razy w roku. Spodziewajcie się wszystkich tych samych zabawnych wydarzeń i nagród, gdy powróci!

ARAM

  • Zmiany w rozgrywce ARAM-ów nie wpłynęły na częstość gry na ARAM-ie.
  • Wyważenie ARAM-ów okazało się dużym sukcesem. Pozwoliło na zwiększenie win rate’a słabszych postaci i obniżenie go u tych, które były postrachem graczy (Ziggs, Sona).
  • Balans na trybie nadal będzie aktualizowany co kilka patchów. Większe zmiany powinny pojawiać się “mniej więcej raz w roku”, jak powiedział Riot Mortdog.

Twisted Treeline

Tryb zostanie wycofany.

  • Jeden z pierwszych alternatywnych trybów gry.
  • Głównym problemem TT jest  niewielka liczba graczy. Zmiany trybu nie przyczyniały się do polepszenia tego stanu.
  • Obecnie w TT gra mniej osób niż w drugim okresie udostępnienia Nexus Blitz.
  • Riot Games doszło do wniosku, że zmiany Twisted Treeline na poziomie tych na ARAM-ie nie wystarczyłoby do utrzymania trybu gry.
  • Twisted Treeline zostanie wycofane z końcem sezonu 9!
    • Wciąż można zdobyć nagrody na koniec sezonu w TT (Zwycięska skórka za rangę Gold+).
    • Nie będzie chromy przypisanej do TT.
    • Będzie kilka małych nagród dla najbardziej oddanych graczy TT. Szczegóły zostaną ogłoszone już niedługo.

Cytując słowa Riot Mortdoga:

Dlatego z końcem tego sezonu wycofujemy Twisted Treeline. Podobnie jak wcześniej w przypadku Dominion, przykro nam, że znika wieloletnia część gry. Jesteśmy jednak zdania, że to najlepsza decyzja dla League, ponieważ pozwoli nam skupić się na popularniejszych trybach gry.

Inne tryby i przyszłość

  • “[…] będziemy szukać możliwości przywrócenia tych z nich, które według nas mają długoterminowy potencjał, jak na przykład Jeden za Wszystkich [OFA, One For All].
  • Riot wymyśla nowe pomysły na nowe tryby o długoterminowym potencjale.

Dominion

Choć artykuł nie wspomina ani słowa o Dominionie, jestem pewien, że część z Was chciałaby o zapytać o tryb z mapy Crystal Scar.

Riot Games wyraziło się stanowczo: Dominion nie powróci. Co najwyżej możemy spodziewać się powrotu jego inkarnacji, trybu Wyniesienie, w którym gracze rywalizują o dominację dzięki zdobyciu określonej liczby punktów. Robią to przez zajmowanie kolejnych punktów kontrolnych tak, jak na starym Dominionie, z tą różnicą, że jeden z graczy mógł stać się Wyniesionym za sprawą zabicia NPC-ta Xeratha pojawiającego się na środku mapy. Wyniesienie zapewniało dodatkowe statystyki… zalet i wad.

Innym wariantem Dominiona był tryb Na Pewno Nie Dominion ogłoszony w 2016 roku jeszcze w ramach kolejki rotacyjnej trybów gry.

Dominion został usunięty w poniedziałek 22 lutego 2016 r.