Jungla w ostatnim czasie jest zamieszkiwana przez nowych bohaterów. Od czasu wycofania Devourera zróżnicowanie jest ogromne. Wraz z tymi zmianami do łask wrócił Hecarim. Chciałbym zaprezentować Wam sposób, w jaki gra nim największa liczba zawodowców z KR. Oczywiście sam przetestowałem go wielokrotnie w bojach. Oprócz wersji do lasu zobaczycie również tą, którą można miotać na top lane.
Zobacz też:
Dlaczego warto grać obecnie Hecarimem?
- Na chwilę obecną jego win ratio w Korei dobija niemalże 56% w przypadku jungli i 53% na linii
- Jako jungler oraz laner posiada ogromny power spike we wczesnym etapie gry
- Niezwykle silnie snowballuje
- Jest fenomenalny przeciwko papierowym kompozycjom teamów – roznosi je jak masło
- Posiada inicjację o bardzo dalekim zasięgu
- Zajebisty skin tęczowego jednorożca
Runy
- Marks – Penetracja pancerza – zarówno na top lane oraz do jungli. Hecarim posiada słabe przeliczniki AD oraz nie bazuje na AS
- Seals – Pancerz – oczywisty wybór na bruiserów, alternatywnie możesz wybrać pancerz skalujący się z poziomem – uważaj jednak wtedy na gorsze early game
- Glyphs – Odporność na magię co poziom – zanim wyjdziemy z jungli lub zejdziemy z górnej alei, zdążą być efektywne. W przypadku, gdy grasz na jakiegoś Teemo lub innego potwora, oczywiście możesz zmienić je na odporność na magię od 1 lvl
- Quints – Prędkość ruchu – zyskujemy dodatkową mobilność oraz obrażenia wynikające z naszej umiejętności biernej. Jeśli nie stać Cię na takowe runy, zastąp je penetracją pancerza lub AD
Specjalizacje
- 12/18/0 – Stormraider’s Surge – jest to najbardziej ofensywne ustawienie do jungli. Wybieraj je, jeśli w przeciwnym zespole widzisz mało mobilnych bohaterów, którzy nie będą w stanie skutecznie bronić się przed Twoimi gankami. Warto również zwrócić uwagę na to, czy w drużynie posiadamy twardego inicjatora jako top lanera lub supporta – ponieważ sami z takimi specjalizacjami będziemy zbyt papierowi
- 12/0/18 – Strenght of Ages – zachowawcze i najbezpieczniejsze ustawienie. W ten sposób będziemy zarówno zadawać niezłe obrażenia jak i zdobędziemy wytrzymałość, aby przeżyć w środku teamfightu. Dobrze się skaluje w late game, nawet gdy się nie nafeedujemy
- 18/0/12 – Fervor – właściwie to jedyne sensowne ustawienie w przypadku wybrania Hecarima na górną aleję – umożliwi ono wygrywanie większości wymian. W tym przypadku dodajemy na samym początku w zwiększenie AS zamiast w zwiększenie obrazeń umiejętności dla lepszej responsywności bazowego ataku
Czary przywoływacza
Jungle
- Smite + Ghost/Ignite – wszystko zależy od naszego stylu gry. Osobiście preferuje Ghosta, choć jeśli zdecydujesz się na dominację w early, to można równie dobrze zaszaleć z Ignitem
Top Lane
- Teleport + Ghost/Ignite – tak samo jak powyżej, tylko w tym przypadku jeszcze bardziej naciskałbym na Ducha – aby mieć dodatkową formę ucieczki
Kolejność umiejętności
- [Q] -> [E] -> [W], [R], kiedy tylko dostępne
- Jeśli junglujesz, możesz po 2-3 poziomie [Q] zacząć dodawać punkty w [E], aby zmaksymalizować potencjał na gankach
Bany
Jeśli grasz na topie:
- Darius/Garen/Swain – wszyscy niestety są lepsi od nas w pojedynkach 1vs1 w niemalże każdym etapie gry. Mogą utrudnić oni bardzo laning. Prewencyjnie można zbanować jeszcze Irelię, która obecnie jest niezwykle mocna.
Gdy grasz w jungli:
- Brak – banuj pod team
Build
Start
- W jungli Talizman + Potka – niestety nasze HP w jungli na początku nie jest zbyt wysokie, dlatego jest to niezbędny wybór
- Na topie Corrupting Potion lub Doran’s Shield + Potka – zapewnią nam przeżycie do 3-5 poziomu, gdzie osiągamy pierwszy power spike. Dzięki temu wyjdziemy też z większości wymian na plus
Core
- Buty + Potka + Przedmiot do junglowania + Trinity – buty pod przeciwnika w zależności, jakie obrażenia posiada – w przypadku junglowania możemy wybrać Swiftnessy, ponieważ nie prowadzimy wymian na linii, a pozwolą one szybciej przemieszczać się po mapie. Potka dla sustainu. Jeśli chodzi o przedmiot do junglowania, to Warrior + niebieskie ulepszenie w przypadku, gdy chcemy iść w ofensywę i skupić się na “one-shotowaniu” przeciwnych carry. Cinderhulk + czerwone ulepszenie, gdy chcemy być bardziej tanky – zapewnia ono doskonały balans obrażeń do wytrzymałości. Całość core kończymy Trinity Force
- Buty + TF – z tymi przedmiotami posiadamy ogromny power spike we wczesnych minutach gry. Oczywiście rozpoczynamy budowanie od Phage’a
vs AP
- Standardowym wyborem zazwyczaj będzie Spirit Visage, który wraz z Trinity Force da nam 30 % CDR. W przypadku ogromnych burstów możemy dodać do tego Sterak Gage lub Banshee. Jednak zazwyczaj najlepszym wyborem na ostatni przedmiot będzie Guardian Angel, który wzmocni również nas pancerz
vs AD
- Jeśli przeciwna drużyna nie posiada AP Bohaterów lub są bardzo słabi i nie opłaca nam się składać Spirit Visage, to proponuję Fronzen Heart dla 40 % CDR. W innym przypadku wybierzemy najczęściej Dead Man’s Plate, później Omena, a od biedy Sunfire, które oprócz pancerza dadzą nam nieocenione HP. W skrajnych przypadkach możemy złożyć Thornmaila
Dodatkowa ofensywa
- Dodatkową ofensywę składamy tylko i wyłącznie gdy jesteśmy feedowani, posiadamy innego tanka w zespole oraz gra dąży ku końcowi. Maw of Malmortius będzie idealnym kompromisem między ofensywą, a defensywą. Death’s Dance jest ciekawym przedmiotem, gdy jesteśmy już tanky – wzmocni zarówno nasze obrażenia, jak i przeżywalność. Jeśli jesteś totalnym wariatem jak najbardziej możesz złożyć Youmuu’s Ghostblade
Alternatywa dla TF
- Oczywiście zamiast Trinity Force możemy wybrać Lodową Rękawicę dla dodatkowego spowolnienia, jednakże po ostatnich buffach TF nie uważam tego za sensowne
Przykładowe końcowe buildy
Standardowy:
vs AD
vs AP
Nutka szaleństwa
[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]