Paladins r.

Podstawowe informacje o kartach w Paladins

Karty w Paladins to ciekawe urozmaicenie rozgrywki. Pozwalają nam dopasować postać do naszego stylu gry. Jednak wielu nowych graczy ma z nimi problemy. Dlatego też mamy dla Was mini poradnik. 

Paladins to gra, w której poza tradycyjnymi przedmiotami, kupowanymi w trakcie rozgrywki, mamy także system kart, który umożliwia nam dopasowanie postaci pod nasz styl gry. Bardzo ogólnie możemy to porównać np. do run w League of Legends. Karty również odblokowujemy, tworzymy talie i na początku meczu wybieramy odpowiednie zestawienie.

Osobie nowej w grze, system kart może sprawiać problem. Jest ich dużo, dają przeróżne bonusy, każda z nich ma 4 rożne poziomy rzadkości. A jeśli gracie w LoL-a, to wiecie, że dobre runy często mocno ułatwiają grę i dają nam przewagę. Tak samo jest tutaj. Dlatego warto odpowiednio ułożyć swoje talie.

Podstawowe informacje o kartach w Paladins

paladins karty

Przyjrzyjmy się pojedynczej karcie. Idąc od góry, mamy:

  • Rzadkość: Kolor kryształu określa rzadkość karty.
  • Champion: Portret championa, do którego należy dana karta.
  • Nazwa: Nazwa karty oraz jej tier (od I do IV).
  • Umiejętność/typ karty: To miejsce pokazuje, na jaki skill karta wpływa. Karty, które wpływają na strzały z broni, są podpisane jako Weapon (Broń), a każda karta defensywna jako Armor (Pancerz).
  • Opis: Opis, co dana karta robi i na co wpływa.
  • Punkty: Cyfra ta pokazuje ilość punktów przypisanych karcie.
  • Czas odnowienia: Ilość sekund, które gracz musi przeczekać, zanim będzie mógł ponownie użyć efektu karty/zanim karta zadziała. Zapis “-” oznacza, że karta nie posiada czasu odnowienia.

Poziomy rzadkości kart:

  • Zwyczajna karta –
  • Rzadka karta – 
  • Epicka karta – 
  • Legendarna karta – oznaczona niestandardowym kształtem oraz złotą grafiką nad nazwą. Każda postać posiada dokładnie 3 takie karty.

Ceny kart

Karty możemy zdobywać na dwa sposoby: kupować je za esencję  lub losować z Promieniującej skrzyni. W drugim przypadku możliwe jest zdobycie duplikatu, jednak za każdym razem, gdy wylosujemy kartę, którą już posiadamy, zostanie ona zamieniona na esencję.

  • Zwyczajna karta – koszt 500 
  • Rzadka karta – koszt 1250 
  • Epicka karta – koszt 5000 
  • Legendarna karta – koszt 12000 

Złote karty

Złote karty są specjalną, kosmetyczną wariacją zwykłych kart, które mogą wypaść z Promieniujących Skrzyń. Karty te zastępują istniejące karty w kolekcji gracza ze zaktualizowaną złotą ramką.

Po otrzymaniu złotej karty, gracz otrzyma również spray z jej rysunkiem. Złote Spraye są możliwe do użycia tylko przez championa, do którego taka karta należy. Aktualnie jest tylko kilka Złotych Kart ze sprayami. Więcej takich będzie dodanych w przyszłości.

Przykład złotej karty dla Cassie:

 

Talie kart w grze

Początkowo do każdej postaci posiadamy jedną, podstawową talię kart. Poza nią możemy stworzyć jeszcze 5 innych (a podstawową zmodyfikować wedle uznania). Talie możemy dowolnie nazywać, by łatwiej było nam poznawać np. pod jakich przeciwników je tworzyliśmy.

Po wejściu w tworzenie nowej talii zobaczymy ekran z 5 miejscami na karty, informacją na temat ulepszenia konkretnych umiejętności (po lewej), nazwą talii (góra) oraz ilości wykorzystanych punktów. Jak widzimy z dopisku – talie muszą zawierać 12 punktów.

To właśnie teraz możemy wybierać odpowiednie karty i rozdawać im punkty. Każdy punkt zostanie zaznaczony po lewej stronie, byśmy w łatwy sposób sprawdzili, które umiejętności ulepszyliśmy o największą ilość punktów.

Przycisk Importuj pozwala nam przekopiować talie od innych graczy. Należy jednak uważać i nie kopiować ich bezmyślnie – istnieje szansa, że dana talia była robiona dla zabawy, jest typowy “troll buildem” lub ktoś stworzył ją dawno temu i teraz jest już po prostu mało użyteczna.

Karty legendarne

Jak już wcześniej wspomnieliśmy, każda postać w Paladins posiada 3 karty legendarne. Na początku dostajemy jedną z nich, dwie pozostałe możemy odblokować. Karty te znacząco zmieniają rozgrywkę większością bohaterów, np. Makoa posiada kartę, która umożliwia mu pozostawienie swojej tarczy na ziemi, za to iluzje Ying za pomocą jednej z legendarek zyskują umiejętność leczenia dwóch sojuszników w tym samym czasie.

Kartę legendarną wybieramy na początku każdego meczu, zaraz przed wyborem talii.

Każdą z kart (bez odblokowywania) można przetestować na Strzelnicy (w trybie treningowym).

Początkującym graczom, którzy nie chcą tracić od razu sporo esencji, polecamy potestować podstawową legendarną kartę. Często jest tak, że to właśnie z nią gra się nam bardzo dobrze i dokupowanie kolejnych nie jest konieczne (a przynajmniej nie na niskich poziomach).

Wybór kart na początku meczu

Wpis ten ma na celu przedstawić Wam ogólny system kart i to, jak można je odblokowywać i układać w talie. Poradniki do talii dostaniecie wkrótce.