Paladins r.

Wszystko o nowym systemie rankedów w Paladins

Do Paladins wchodzi zupełnie nowy system rankedów. Na czym będzie on polegać, jakie osiągnięcia będą z nim związane i jak wspinać się po nowej drabince rankingowej? Wszystkich szczegółów na ten temat dowiecie się w tym wpisie.

System Ranked 2.0 do gry wejdzie wraz z patchem OB56, a więc już w przyszłym tygodniu. W związku z nim nastąpi hard reset, o którym mowa była wielokrotnie ze strony twórców od pewnego czasu. Dotychczas rozgrywanie gier rankingowych w Paladins polegało na zdobywaniu tierów (Platyna, Diament itd.) na każdym bohaterze z osobna. Hard reset oznacza całkowite usunięcie wszystkich dotychczasowych tierów osiągniętych na championach. Nie nastąpi usunięcie maestrii zdobytych na bohaterach.

Tablice wyników do poszczególnych bohaterów wciąż będą dostępne (jak to ujęli twórcy – jeśli chcesz się dowiedzieć, czy jesteś najlepszym Sha Linem na świecie, wciąż będziesz mógł to sprawdzić).

Reset jest niezbędny do równego, “świeżego” startu dla każdego gracza. Wszystkie mecze i klasyfikacje osiągnięte przed 2.0 nie będą miały żadnego wpływu na Twój nowy poziom.

Struktura Ranked 2.0

paladins ranked 2.0

Od teraz tiery nie będą przypisywane do każdego bohatera z osobna, a do konta. 2.0 zawiera 7 tierów (Bronze, Silver, Gold, Platinum, Diamond, Master, Grandmaster). Każdy z nich (poza Masterem i Grandmasterem) zawiera 5 dywizji (I-V).

Po rozegraniu 15 meczów kwalifikacyjnych (Qualifying Matches), w zależności od tego jak Ci pójdzie, zostaniesz umiejscowiony w odpowiednim tierze i jego dywizji. Znajdując się w danym miejscu drabinki rankingowej, będziesz mógł zdobywać punkty triumfu (Triumph Points TP) za każdą wygraną grę rankingową lub też je stracić przez ich przegrywanie. Za każdym razem, gdy zdobędziesz 100 TP, będziesz musiał wygrać swój następny mecz, aby zdobyć awans do kolejnej dywizji. Po awansie ilość Twoich TP wraca do 0. Aby dostać się do kolejnego tieru, będziesz musiał wspiąć się po drabince przez wszystkie pięć dywizji. Jeśli będzie Ci szło wystarczająco dobrze, możliwe jest “przeskoczenie” kilku dywizji naraz podczas awansu.

Master jest najwyższą dywizją, do której możesz się dostać tą drogą. 100 graczy z największą ilością TP będzie należeć do Grandmastera.

Spaść w drabince możesz tylko wtedy, gdy będziesz mieć 0 TP (demotion match). Aby ochronić Cię przed natychmiastowym spadkiem ze świeżo osiągniętego tieru, będziesz zabezpieczony przed każdym spadkiem do niższego tieru przez pięć kolejnych meczów. Kiedy spadniesz, będziesz mieć 70 TP.

Aby gracze byli wciąż aktywni, Ranked 2.0 będzie zawierać tzw. Rank Decay. Jeśli przez jakiś czas nie będziesz rozgrywać meczów rankingowych, Twoje TP zacznie spadać i może pociągnąć Cię do niższej dywizji albo nawet tieru. System ten będzie wprowadzony po to, aby zapobiec naliczaniu rang i zapewnić aktywność na tablicach wyników.

W systemie gier rankingowych będą istnieć dwie oddzielne kolejki. Jedna będzie dla graczy znajdujących się między Brązem a Platyną, a druga – od Diamentu wyżej. Pierwsi będą mogli tworzyć drużyny do 5 osób (ale tylko, jeśli każdy gracz z drużyny będzie również w Brązie, Srebrze, Złocie lub Platynie). Gracze z drugiej kolejki będą mogli grać tylko solo lub z partnerem (duo queue). Gracze z Diamentu będą mogli wchodzić do kolejki z osobami z Platyny, Diamentu, Mastera i Grandmastera. Gracze z Mastera i Grandmastera będą mogli wchodzić do kolejki z osobami z Diamentu, Mastera i Grandmastera.

Osoby rozgrywające mecze kwalifikacyjne będą mogły wejść w duo queue ze sobą nawzajem lub z graczami z Brązu, Srebra, Złota lub Platyny.

Wymagania do rozgrywania rankedów

Dotychczas aby móc grać mecze rankingowe, wymagane było osiągnięcie 4. poziomu maestrii na minimum 12 posiadanych bohaterach. To również ulegnie zmianie.

Teraz aby grać rankedy wymagany jest 15. poziom konta i posiadanie 12 bohaterów. Ich poziom maestrii nie ma znaczenia.

Nagrody za granie gier rankingowych

Za rozgrywanie rankedów będzie można zdobyć specjalne nagrody.

  • Rozegranie 15 meczów kwalifikacyjnych (Qualifying Matches): Skrzynia ze skórką bohatera.
  • Zagranie 25 gier rankingowych: Skrzynia z bronią.
  • Wygranie 100 gier rankingowych: Broń Terrormorph Drogoza.
  • Wygranie 200 gier rankingowych: Ekskluzywny tytuł – “Forged in Battle”.
  • Osiągnięcie Golda V lub wyżej: Zestaw Terrormorph Drogoz (głowa, ciało, pakiet mowy, spray).
  • Zakończenie sezonu w Grandmasterze lub w top 3 na tablicy wyników danego bohatera: Nagrody w postaci kryształów.
Źródła: klik, klik.

Co uważacie o Ranked 2.0? Oceniacie zmiany w tym systemie na plus? Napiszcie, czy planujecie grać rankedy i co sądzicie o nagrodach proponowanych przez Hi-Rez.