Paladins r.

Jenos – porady i ciekawostki

Jenos, nowa postać w Paladins, wzbudza dużo kontrowersji. Dziś mamy dla Was zbiór ciekawostek i zagrań, które pomogą Wam lepiej poznać tego bohatera, jak i ograć go, jeśli trafi się w drużynie przeciwnej. 

Jenos, najnowszy bohater Paladins, przypisany do roli supporta to postać wzbudzająca wiele kontrowersji. Mimo że pojawił się niedawno, już wiele graczy zdążyło wbić na nim pokaźny poziom, odblokować wszystkie elementy kosmetyczne oraz nabić niejedno widowiskowe zagrania.

Nie da się ukryć, że gracze Jenosa lubią wychodzić poza schemat. Podobnie było w przypadku Pipa – choć ten bazowo jest supportem, masa graczy woli robić z niego flankera. W przypadku Jenosa dużo osób lubi po prostu skupić się na obrażeniach. Nie jest to często dobre rozwiązanie, jednak ci, którzy poznali bardzo dobrze jego mechanikę, potrafią grać nim lepiej niż niejedna postać odpowiadająca za obrażenia.

Dziś mamy dla Was zbiór porad i ciekawostek, które pomogą Wam lepiej poznać nowego bohatera. Są to rady uniwersalne – nie musicie nim grać, by Wam się przydały. Pamiętajcie, że znajomość jego mechaniki pomoże Wam łatwiej ograć przeciwną drużynę, uniknąć jego umiejętności lub zabić go w momencie, którego najmniej się spodziewa.

Jenos – cenne porady i ciekawostki

Gracz o nicku Joshino postanowił zebrać dla nas najważniejsze informacje na temat Jenosa. Przygotowaliśmy dla Was ich tłumaczenie i przedstawiliśmy je w przystępnej formie, tak by każdy łatwo znalazł coś, co go zainteresuje.

  • Reversal [Q] Androxusa nie jest w stanie skontrować ultimate’a Jenosa. Tak samo jest w przypadku Counter [PPM] Zhina.
  • Jeśli Jenos oddali się od przeciwnika, którego unosi za pomocą Void Grip [Q], nie przerwie to działania tej umiejętności.
  • Jak wiadomo, będąc pod wpływem umiejętności Void Grip [Q], możemy się z niej wydostać przed skończeniem jej trwania, tylko jeśli użyjemy skilla służącego do ucieczki. Zhin potrafi jednak skontrować tę umiejętność dzięki swojemu ultimate’owi. I choć można wyultować Zhinem na Jenosa, podczas gdy samemu wisi się w powietrzu, to w trakcie tego Jenos wciąż będzie zadawać nam obrażenia.
  • Makoa potrafi przyciągnąć swoim hakiem przeciwników, którzy znajdują się pod wpływem Void Grip.
  • Jenos potrafi zatrzymać Ash za pomocą Void Grip w chwili, gdy ta ultuje – podczas jej skoku. Jednak gdy czas trwania Void Grip dobiegnie końca, Ash wciąż może wylądować na ziemi, wbić chorągiew i kontynuować swoją superumiejętność. 
  • Jenos potrafi podnieść Ash za pomocą Void Grip, gdy ta znajduje się w kole swojej arcyzdolności, jednak wciąż w tym czasie będzie ona niewrażliwa na obrażenia.

jenos

  • Choć ultimate Jenosa przechodzi przez ściany i ma ogromny zasięg, nie jest on nieskończony. Nie da się wyultować Jenosem od swojej bazy do punktu spawnu przeciwników. Jego arcyzdolność nie obejmuje więc całej mapy, ale jej większość. Warto tu zaznaczyć, że podczas używania tej umiejętności od spawnu do spawnu, pojawia się animacja ultimate’u. Jednak nie zadaje ona żadnych obrażeń. Być może jest to błąd i zostanie naprawiony w najbliższych aktualizacjach.
  • Makoa nie potrafi złapać hakiem i odciągnąć w inne miejsce ultującego Jenosa.
  • Jeśli zestunujesz Jenosa w chwili, gdy ten posiada przeciwnika uniesionego za pomocą Void Grip, to nie przerwiesz tym trwania tej umiejętności. Zestunowanie, odciągnięcie Jenosa – Void Grip wciąż będzie działać.
  • Tarcze (jak Fernando, Makoy) nie blokują obrażeń z arcyzdolności Jenosa.
  • Jenos potrafi użyć Void Grip na przeciwnym Jenosie, który też użyje tej umiejętności na nim, w tym samym czasie.
  • Ash potrafi wypchnąć przeciwnika znajdującego się pod wpływem Void Grip (jeśli podejdzie wystarczająco blisko, by znaleźć się w odpowiednim zasięgu do wykonania odepchnięcia).
  • Torvald potrafi użyć swojej arcyzdolności, kiedy znajduje się pod wpływem Void Grip.
  • Jenos, posiadając item Nimble (Zwinność) – zwiększający prędkość poruszania się – na poziomie III i używając umiejętności Stellar Wind [F], potrafi poruszać się niemal tak szybko, jak zwykły wierzchowiec. Prędkość konia wciąż tutaj wygrywa, jednak w niewielkim stopniu.
  • Jenos wciąż potrafi unieść przeciwnego Viktora lub Jenosa za pomocą Void Grip, gdy ci używają umiejętności do szybkiego poruszania się [F] (Hustle u Viktora i Stellar Wind w przypadku Jenosa).
  • Kiedy używasz emotki i zostaniesz podniesiony przez Void Grip, nie przerwie to animacji tej emotki.
  • Counter [PPM] Zhina nie blokuje obrażeń pochodzących z Void Grip. Tak samo jest w przypadku Reversal [Q] Androxusa.
  • Jeśli Jenos wyultuje na drugiego Jenosa w tym samym czasie… żaden z nich nie umrze, jeśli mieli maksymalną ilość zdrowia.
  • Maeve potrafi wydostać się z Void Grip dzięki Nine Lives [Q], jeśli posiada Kartę Legendarną Artful Dodger (która sprawia m.in., że użycie umiejętności Nine Lives uwalnia od efektów CC).

Napiszcie, jak podobały Wam się powyższe informacje. Która najbardziej Was zaskoczyła? Jaka okazała się najciekawsza? Być może część z nich zauważyliście sami, podczas rozgrywki. Podzielcie się swoimi przemyśleniami w komentarzach.