Overwatch r.

Developer Update – Popular Community Topics

Overwatch przede wszystkim tworzą gracze i nie można lekceważyć ich głosu. Z tą myślą Jeff Kaplan pojawia się w najnowszej wiadomości od twórców, mówiąc o najpopularniejszych tematach wśród społeczności.

Zespół Overwatch często podkreśla, że kieruje się zasadą trójkąta. Jednym z wierzchołków jest feedback od graczy, który oczywiście nie jest jednogłośny, kolejnym statystyki i ostatnim sam zespół. Każdy z tych filarów jest ważny i każdy wnosi coś od siebie. W dzisiejszym Developer Update skupimy się głównie na feedbacku i tym co jest na ustach graczy, ale nie tylko:


Walka z toksycznością działa

Ostatnimi czasy temat ten stał się jednym z głównych w Blizzardzie. Wprowadzono wiele zmian w systemie reportowania, co przyniosło już pierwsze rezultaty. Między innymi, dodano opcję zgłaszania na konsolach, gracze którzy wykazują się toksycznością są ostrzegani o ewentualnym wyciszeniu czy nawet banie, co jeśli nie spotka się z żadna zmianą zachowania jest natychmiast egzekwowane. Pojawiły się również wiadomości z informacją, czy zostały podjęte działania przeciwko zgłoszonej przez Was osobie, co przywróciło nieco wiarę, że system kar działa. Ale jak to wpłynęło na grę?

  • 17% mniej przypadków obraźliwego słownictwa na czacie.
  • 20 % więcej zgłoszeń.

Czy to dużo? Nie do końca i Blizzard zdaje sobie z tego sprawę, ale jest to dobry początek i na pewno będą wdrażane kolejne usprawnienia, przeciw toksyczności w grze. Jedno z nich zdradził nam Jeff, które już jest wdrożone. Zespół Overwatch przegląda social media takie jak np. YouTube w poszukiwaniu przykładów złego zachowania i nawet jeśli taki gracz nie został zgłoszony, Blizzard się nim zajmie.

Ciężki przypadek balansu

Jak wspomniałem “zasada trójkąta” jest tutaj nad wyraz ważna. Problem w balansie, a właściwie jego zmianach jest taki, że społeczność jest bardzo podzielona. Jest cała masa mniejszych grup, które mają swój punkt widzenia na jakąś postać, mapę, styl gry itd. I trzeba to wszystko złożyć w jakąś spójną całość. I oto najbliższe zmiany.

Łaska

Zmiany Łaski trochę się skomplikowały. Zmieniono jej zdolność specjalną ze wskrzeszenia na Walkirię (wiecie o co chodzi) niestety wskrzeszenie, które miało być po prostu drugorzędną zdolnością, stało się drugim ultem. Znerfiono je, ale nadal jest ten problem, że z aktywną Walkirią tworzą zbyt mocną parę. Dlatego nerfy idą dalej. Są nadal testowane, ponieważ jeśli pójdą zbyt daleko stanie się ona po protu niegrywalna. Popadniemy z jednej skrajności w drugą. O jej nadchodzących zmianach pisaliśmy już wcześniej, dlatego jeśli chcecie więcej informacji wejdźcie w ten link.

Złomiarz

Nie jest w tak skrajnej sytuacji jak koleżanka powyżej, po prostu jego mina zostanie osłabiona. Im dalej będziecie od eksplozji tym mniej obrażeń otrzymacie. Po prostu Blizzard chce, aby ta umiejętność była mniej randomowa. Jeśli chcecie więcej informacji, wejdźcie w ten link powyżej.

Hanzo

Największym problemem Hanzo (oprócz jego “mainów”) jest strzała rozpryskowa. Jest to w rzeczywistości bardzo silna umiejętność, która potrafi one-shotować każdego, nawet tanka. Gdy atakuje was przeciwna Smuga czy Genji, cokolwiek mobilnego wystarczy strzelić sobie w ziemię mniej więcej koło celu i rozprysk go zabija. Nie jest to do końca normalne, zważywszy an to że taką przykładową Orisę wykończymy w podobny sposób. Często nawet randomowo wystrzelona zabija kogoś. Blizzard ma całą listę pomysłów czym zastąpić te umiejętność, jednak najpierw będą trwały prace nad zbalansowaniem jej, jeśli to nie przyniesie rezultatów, możemy spodziewać się nowej zdolności. Szczegółów jeszcze nie znamy. O potencjalnym reworku Hanzo pisaliśmy już wcześniej, więc znowu chętnych odsyłam tutaj.

Mei

O Mei również jest dość głośno. Jej pick rate jest strasznie niski. W wyższych dywizjach praktycznie jej nie ujrzycie. Blizzard planuje pewne zmiany, które mają na celu uczynienie jej bardziej wartościową. Statystyki wobec niej są bardzo mylące, ponieważ jest to sytuacyjna postać, która nawet jeśli będzie mocna nie będzie często wybierana. Póki co również nie ma żadnych konkretów. Jedynie wiemy, że jest na celowniku.

Symmetra

Podobnie jak w przypadku Mei, jest sytuacyjnym bohaterem. Blizzard uważa, że nie potrzebuje większych buffów. Ewentualnie drobniejszych zmian.


To były najczęściej pojawiające się postaci wśród zapytań graczy. Pamiętajcie, że wszyscy mamy wpływ na balans gry, dlatego nie bójcie się zgłaszać Blizzardowi swoich uwag i propozycji.

Pozostaje nam czekać na więcej informacji. Pamiętajcie też, że nerfy Łaski i Złomiarza są już na PST i możecie sprawdzić jak wyglądają one w praktyce.

Macie swoje uwagi odnoście bohaterów?