League of Legends r.

Znowu Król Poro? Riot odpowiada!

Tematem dzisiejszego Spytaj Riot są: smerfy, rotacyjne tryby gry i poprawianie Ryze’a. Zapowiada się ciekawie!

Dlaczego Legenda o Królu Poro i Wyniesienie pojawiają się tak często w porównaniu z innymi rotacyjnymi trybami gry?

Wciąż staramy się tworzyć nowe tryby gry i publikować je dla was tak często, jak jesteśmy w stanie (w tym roku opublikowaliśmy już tryby Krwawy Księżyc i Mroczna Gwiazda). Niestety nie jesteśmy w stanie przygotowywać trybu takiego jak Mroczna Gwiazda co miesiąc. A ponieważ chcemy, żeby w międzyczasie coś się działo, przywracamy w weekendy niektóre z naszych sprawdzonych, ulubionych trybów (Wyniesienie i Król Poro), dzięki czemu nadal macie dostęp do czegoś fajnego, gdy chcecie zrobić sobie przerwę od zwykłej gry. Uważamy, że to lepsza alternatywa, niż nie mieć zupełnie nic do grania w okresie między publikacjami kolejnych dużych trybów. Być może niektórzy z was pamiętają, że faktycznie przed wprowadzeniem rotacyjnych trybów właśnie w ten sposób traktowaliśmy tryby gry i po udostępnieniu każdego z nich następował długi okres ciszy (około 3 miesięcy). Teraz wciąż macie coś fajnego do zabawy na weekend, nawet jeśli jest to coś, co już dobrze znacie.

Ponadto konsekwentnie poszerzamy nowego klienta o co bardziej udane starsze rotacyjne tryby gry (Jeden za Wszystkich, Hexakill), ale praca przy projektowaniu gier czasami idzie wolno. Robimy to równolegle z przygotowywaniem naszych nowych trybów (Krwawy Księżyc i Mroczna Gwiazda). Dobra wiadomość jest taka, że w nowym kliencie działają już Niszczące Boty Zagłady! Nowsze tryby są wbudowywane w nowego klienta od zera, więc nie wymagają wiele programowania i znacznie łatwiej jest je przywrócić (Krwawy Księżyc właśnie został opublikowany, a Mroczna Gwiazda pojawi się ponownie wkrótce).

L4T3NCY, główny projektant ds. rotacyjnych trybów gry

Co Riot myśli o smerfach? Czy smerfing powinien być dozwolony w nastawionej na rywalizację grze, takiej jak League?

Rozmawialiśmy o tym wcześniej (trochę), ale koniec końców moja opinia jest taka, że smerfy przynoszą więcej szkody niż pożytku. Sens gry nastawionej na rywalizację powinien polegać na tym, że system dobierania zapewni wam przeciwnika, z którym macie uczciwą szansę wygrać. A gdy gracze w jednej z drużyn nie są na poziomie, który deklarują, wówczas ten sens idzie w diabły.

Jednak nie podjęliśmy bardziej stanowczych działań przeciwko smerfingowi (pomijając wyzwanie, jakim jest całkowite wykluczenie tego procederu), ponieważ istnieje kilka całkiem ważnych powodów, dla których gracze decydują się zakładać konta smerfów. Trzy najważniejsze z nich to:

  1. Chcę grać ze znajomym na innym poziomie umiejętności. League bardzo to ogranicza, więc łatwiej po prostu założyć nowe konto.
  2. Chcę wypróbować nowego bohatera lub rolę, nie ryzykując spadkiem swojego ELO.
  3. Borykam się z awansowaniem w rankingach, maestrii bohatera czy podobnych i tęsknię za czasem, gdy postępy były naprawdę szybkie.

Jeśli wymyślimy dobre rozwiązania tych problemów (a mamy kilka pomysłów, które zgłębiamy), wówczas będziemy bardziej zdecydowanie utrudniać zakładanie nowych kont wyłącznie w celu ukrywania swojego faktycznego poziomu umiejętności.

Ghostcrawler, dyrektor ds. projektowania gry

Dlaczego tak trudno dobrze wyważyć Ryze’a?

Ryze jest trudnym do wyważenia bohaterem ze względu na te elementy jego zestawu, dzięki którym w określonych okolicznościach sprawuje się znacznie lepiej niż w innych.

Czynniki kluczowe:

  • Superumiejętność Ryze’a zdecydowanie faworyzuje koordynację drużyny. Dlatego Ryze sprawdza się znacznie lepiej w drużynach zorganizowanych niż w losowo dobranych grupach.
  • Przy szybkim połączeniu z serwerem Ryze zyskuje więcej mocy niż prawie wszyscy pozostali bohaterowie.
  • Ryze ma długą, stromą krzywiznę maestrii. Oznacza to, że średnia różnica skuteczności między nowym a doświadczonym graczem Ryze’a jest znacznie większa niż w przypadku większości bohaterów.

Gdy wszystkie te czynniki się zbiegają, Ryze staje się wyjątkowo silny, dlatego musimy przynajmniej spróbować go jakoś wyważyć. Ale jeśli przeprowadzimy wyważenie dla Ryze’a, który gra w zorganizowanej drużynie, przy dobrym połączeniu i przez kogoś, kto rozegrał nim ponad 100 gier, wtedy będzie miał naprawdę duże problemy w przypadkowej drużynie przy średnim połączeniu i grany przez kogoś, kto rozegrał nim tylko kilkanaście gier. Oczywiście takie różnice dotyczą w pewnym stopniu wszystkich bohaterów, ale w przypadku Ryze’a ta sytuacja jest znacznie mocniej zarysowana niż u prawie każdego innego bohatera.

Meddler, główny projektant rozgrywki

Macie jakieś plany osłabienia Fakera? Nie ma na niego żadnej kontry i okropnie walczy się z nim w alei.

Niezła próba, Crown.

Rumtumtummers, redaktor naczelny