Wszyscy znamy Sorakę jako jednego z najlepszych uzdrowicieli. Dodatkowo po wprowadzeniu zmiany na Spirit Visage i Ancient Coin (Starożytna Moneta) jej umiejętności leczenia drastycznie wzrosły! Spirit Visage zostało zreworkowane w następujący sposób: zmieniono z +20% z własnych efektów leczących na +20% wszystkich efektów leczących. Oznacza to, że jeżeli masz w drużynie Sorakę i zbudujesz Spirit Visage, będzie Cię ona uzdrawiać 20% więcej. Natomiast Nomad’s Medalion (Medalion Nomada) przywraca 10hp za każdego zabitego stwora przeciwnika.
A teraz trochę matematyki. Załóżmy, że użyliśmy 2 pkt na regenerację zdrowia w masterkach i mamy 0 AP.
- Soraka Level 1 – 4.5 (2.5 bazowej) regeneracji zdrowia na 5s = ~1hp/s,
- Soraka zaczęła z Starożytną Monetą która daje +5 hp za każdą śmierć stwora przeciwnika,
- Soraka Level 1 – poziom zdrowia ~580HP,
- Pierwszy poziom leczenia Soraki daje sojusznikowi 120HP i kosztuje sorakę ~58HP (10% maksymalnego zdrowia),
- Stwory pojawiają się co 30s i jest ich 6.
Można więc policzyć, że:
- 1hp na sekundę * 30s = 30hp – bazowa regeneracja zdrowia.
- 6 potworów * 5hp za każdego z Starożytnej Monety = 30hp
Wynik: 60Hp na 30 sekund, to znaczy, że nasz koszt leczenia całkowicie się zwróci po każdej fali. Dodatkowo należy pamiętać, że trafiając z [Q] na pierwszym poziomie otrzymamy dodatkowe 25HP.
Na piątym poziomie z zakupionym Medalionem Nomada (+10Hp za śmierć stwora wroga ) – dostajemy 100HP na 30s, używając tylko 83Hp (10% max hp soraki). Należy pamiętać, że w tym momencie nasz Heal jest już na poziomie co najmniej 3 – co oznacza że leczymy sojusznikowi 180HP.
Co to oznacza w praktyce? Oznacza to, że leczymy sojusznika raz na 30s nie tracąc przy tym życia!
A teraz coś dla prawdziwych fanów leczenia! Wyobraźmy sobie, że mamy dodatkowo żółte runy na regenerację zdrowia. Na pierwszym poziomie będziemy mogli uleczyć swojego sojusznika 3 razy! A na 5 poziomie 2 razy! Pamiętajcie, nie wliczam w to używania Potionów, ani przywracania zdrowia z [Q]. Na lini jesteśmy niemal niezwyciężeni, nasz sojusznik może pozwolić sobie spokojnie na przyjmowanie obrażeń i wymianę z przeciwnym ADC.
Teraz porównajmy nasz Ultimate z nowym Spirit Visage.
- Z [R] na 1 poziomie leczymy 180 zamiast 150 + 55%AP,
- Z [R] na 2 poziomie leczymy 300 zamiast 250 + 55%AP,
- Z [R] na 3 poziomie leczymy 420 zamiast 350 + 55%AP.
Załóżmy jeszcze, że sojusznik jest poniżej 40% swojego życia, wtedy dostanie dodatkowi 50% więcej zdrowia.
- Z [R] na 1 poziomie leczymy 270 zamiast 225 + 82%AP,
- Z [R] na 2 poziomie leczymy 450 zamiast 375 + 82%AP,
- Z [R] na 3 poziomie leczymy 630 zamiast 525 + 82%AP.
Podsumowanie:
Nasz sustain na lini jest niemal nie do przebicia dzięki Starożytnej Monecie. W późniejszym etapie, po złożeniu przez sojuszników Spirit Visage leczymy ich o 20% mocniej. Możemy sami regenerować swoje zdrowie z [Q], posiadamy globalnego Heala z [R] i jedynego w grze obszarowego silence z [E]. Nasz czas odnowienia leczenia na ostatnim poziomie wynosi tylko 2s. Niesamowite prawda?
Gorąco zachęcam spróbować! Dajcie znać w komentarzach jak Wam poszło.
Źródło: Reddit