League of Legends r.

Zmiany w wydawaniu patchów w S8? Czy można zmienić/dodać głosy bohaterów?

Czy zmieni się coś w sposobie wydawaniu patchów w następnym sezonie? Czy można zmienić/dodać głosy bohaterów? Mamy odpowiedzi!

Możliwe zmiany w patchach rozgrywki w przyszłym roku

Ostatnio zastanawialiśmy się, czy na początku przyszłego roku spróbować przyjąć trochę inne podejście do publikowania patchów do gry. Na chwilę obecną wszystkie patche są do siebie podobne. Myśleliśmy jednak, żeby zacząć wypuszczać na zmianę duże i małe patche. Małe zawierałyby tylko zmiany wyważające te rzeczy, które muszą być jak najszybciej zmienione (np. bardzo silni lub bardzo słabi bohaterowie) lub bardzo proste zmiany, które nie wprowadzają za dużo utrudnień i nie wymagają szczególnego testowania (np. zmiany bazowych statystyk).

Z drugiej strony duże patche zawierałyby większe zmiany wyważające, miniaktualizacje, zmiany przedmiotów, run itd. Ogólna ilość zmian pozostałaby w miarę taka sama, ale bardziej skoncentrowana. Jednym z największych plusów takiego rozwiązania jest to, że mielibyśmy możliwość poświęcenia więcej czasu na długotrwałe rozwiązania problemów i mniej na krótkoterminowe poprawki, które nie zawsze rozwiązują fundamentalne kwestie. Jednym z minusów byłoby to, że niektóre sprawy byłyby rozwiązywane wolniej niż miało to miejsce do tej pory. Jesteśmy ciekawi, jaka jest Wasza opinia na ten temat.

Zmiany głosu bohaterów

Otrzymujemy od was dużo opinii na temat zmian i poprawek, które chcielibyście zobaczyć, jeśli chodzi o umiejętności bohaterów, obrazki ekranu ładowania, efekty wizualne w grze, dźwięki umiejętności itd. Zazwyczaj możemy wprowadzać te sugestie w życie, szczególnie jeśli są to drobne i szybkie zmiany. Niestety, głosy bohaterów zazwyczaj są wyjątkiem od reguły, dlatego stwierdziliśmy, że warto poruszyć ten temat.

Jeśli chodzi o niemal wszystkie inne elementy gry, możemy dość łatwo sami je modyfikować we wszystkich językach. Pracujący w Riocie graficy zajmujący się efektami wizualnymi mogą dostosować efekty zaklęć, autorzy tekstów mogą zmienić biografie bohaterów, projektanci mogą popracować nad wyważeniem itd. Dubbing nie jest już jednak tak prosty, gdyż korzystamy z pomocy aktorów, którzy nie pracują u nas i mają też inne zobowiązania. Proces ten jest więc dość skomplikowany dla czegoś tak banalnego, jak zmiana jednej kwestii. Musimy dobrać czas, który będzie pasować rzeczonym aktorom i zaprosić ich do studia nagraniowego. Jest to dodatkowo utrudnione faktem, że pod jednego bohatera głos podkłada wielu aktorów — każdy w innym języku, w którym można grać w grę. Czasem rzeczywiście jesteśmy w stanie dodać lub zmienić jakąś kwestię (np. jeśli i tak już nagrywamy dodatkowy materiał na zwiastun bohatera czy coś podobnego; nie ma wtedy problemu, żeby nagrać coś dodatkowo). Ogólnie rzecz biorąc, jest to jednak niewykonalne, co nas bardzo smuci, szczególnie jeśli ktoś zasugeruje naprawdę odjechane pomysły.