r.

Czy Zyra znowu zdominuje środkową aleję?

Obecnie Zyra pojawia się głównie jako support na dolnej alei, choć przecież kiedyś często wybierano ją również na inne linie. Czy Wiedźma Cierni odzyska dawną sławę?

Ostatnio dość głośno jest o Wiedźmie Cierni. Pisaliśmy już o jej planowanych zmianach na patch 5.18 (klik); na serwerze testowym pojawiają się również pierwsze zmiany. Okazuje się, że takowe weszły także do dzisiejszego PBE (klik)! Nie mówię tu o modyfikacji jej [R], ale o nowej sztucznej inteligencji (AI) dla jej roślin. Co konkretnie stało się z Zyrą? Na pytanie to odpowiedział m.in. Meddler:

Celem roślin powinno teraz być to, co ostatnio Zyra auto atakowała, a nie to, w co uderzała wcześniej. Istnieje również nieco lepsza interakcja między nimi a zacienionymi obszarami mapy. Ponadto, powinny teraz być bardziej wrażliwe na znajdowanie i śledzenie celów. Może pojawić się kilka innych delikatnych spraw, które mogły mi umknąć.

Wczoraj testowałem nowe AI Zyry i faktycznie wydaje mi się ono rozsądniejsze. Nie odczułem dramatycznej różnicy, więc nie jestem pewien, czy w ogóle wiedziałbym o zmianach, gdyby mi o nich nie powiedziano.”

 

zyra6small_by_alexaasen-d915q64

 

Więcej informacji podał CertainlyT:

“Działanie roślin Zyry nie będzie szczególnie inne. Dla ciekawskich – oto obecna zasada ich wybierania priorytetowych celów:

  1. Kiedy jakaś jednostka tauntuje roślinę (np. Shen), niezależnie od jej zasięgu – rośliny będą się po prostu jej przyglądać, jeśli znajdzie się ona poza ich zasięgiem
  2. Priorytet ataku mają bohaterowie, których Zyra auto atakowała w ciągu ostatnich 3 sekund
  3. Priorytet ataku mają bohaterowie, którzy byli ostatnio atakowani przez jakąkolwiek roślinę
  4. Bohaterowie w odległości 350 jednostek od rośliny – dla porównania, 350 to rozmiar [E] Lee Sina i [R] Evelynn – priorytet mają znajdujący się najbliżej
  5. Priorytet mają jednostki (które nie są bohaterami) ostatnio auto atakowane przez Zyrę
  6. Jakakolwiek jednostka w zasięgu (priorytet ma najbliższa).

Zmiany w 5.18 obejmują:

  • 2 i 5 – skupiają się teraz na “ostatnim auto ataku”, a nie “najbliższej jednostce”, co pozwala Zyrze na lepsze kierowanie roślin do celów o wyższym priorytecie;
  • rośliny nie będą przerywać ataków na niewidzialnych jednostkach (np. na championach w zacienionych częściach mapy);
  • rośliny nie będą już pomijać ataków podczas pojawiania się (co powodowało długie opóźnienie przed pierwszym faktycznym atakiem);
  • rośliny będą szybciej się przemieszczać do celu, który później mają zaatakować, więc będziesz lepiej widział, jak Twoje działania wpływają na ich priorytety.”

 

zyra___fan_art_by_paulo_peres-d830l75

 

Określił też dalsze prace nad tą bohaterką:

“Naprawiamy błędy związane z AI roślin – m.in. ich ignorowanie blisko znajdujących się wrogów lub atakowanie jednostki, podczas gdy Zyra auto atakowała inną.

Buff ulta Zyry ma ją umocnić jako potencjalną kontrę na bohaterów z silnym engagem. Jeśli zaatakujesz jej drużynę, lepiej dla Ciebie, abyś działał bardzo szybko – w przeciwnym wypadku będziesz narażony na CC na 3.25 sekundy. SmashGizmo odpowiada za zmianę tego, ale myślę, że to pasuje do jej taktycznej osobowości.”

 

Dodał również:

To buff zarówno do grania Zyrą solo, jak i na duo linii. Jeśli chcesz grać nią na midzie – zrób to! Nie ma co mówić, że zmiana ta jest dla którejkolwiek opcji gorsza.

Wciąż jednak uważamy, że Zyra powinna się czuć “wspierającym wyborem na mida” (wysokie CC, jak na tę rolę) i w dużym stopniu – supportem (wysokie obrażenia, jak na tę rolę).”

 

Co sądzicie o takich zmianach? Czy Zyra wróci na mida? A może nadal jest lepsza jako support?

 

 

Źródła:
http://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/gameplay-balance/EjtVw5RB-meddler-what-exactly-did-the-zyra-ai-tweaks-touch-up-on?comment=0000

http://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/gameplay-balance/4EZ0EVA9-518-zyra-changes-im-confused?comment=0014