League of Legends r.

Rework Xina: znamy szczegóły! Dalekozasięgowe ataki i ult z bezpieczną strefą

Już w tym cyklu PBE zobaczymy rework Xina. Czego możemy się spodziewać? Oto przedsmak zmian, zaserwowany przez samego autora aktualizacji - Riot Xenogenica (jest to jednocześnie jego pierwszy projekt w Riocie!).

Cele reworku

Riot zwrócił uwagę na to, że wielu graczy czerpie radość z gry Xinem Zhao, więc ważne było zachowanie tych mechanik, za które jest on lubiany. Dlatego też pozostawiono w większości nietknięte jego Q oraz E.

Główne zmiany, które twórcy chcą zawrzeć w kicie Xina, to:

  • Zapewnienie graczom więcej znaczących i ciekawych decyzji niż tylko rozumienie, kiedy engage’ować.
    Xin Zhao ma zbyt mało możliwości, by pokazać swoje umiejętności, dlatego należy dać graczom szansę na odróżnienie na nim poziomu maestrii.
  • Danie Xinowi unikalnej osobowości w Lidze Legend.
    Bycie mistrzem walki włócznią nie zgrywało się z mechaniką. Zdecydowano więc, że otrzyma on nową umiejętność, która zapewni mu atak ze znacznej odległości oraz zmodyfikowanego ultimate’a, który pomoże mu rozpoczynać walki 1v1 nawet w trakcie teamfightów.
  • Sprawienie, by był elastyczniejszy.
    Użyteczność Xina Zhao rozkładać będzie się zarówno we wczesnej, jak i w późniejszej fazie gry. Ma on również otrzymać narzędzia umożliwiające mu walkę od tyłu.
  • Uczynienie Xina przydatniejszym w teamfightach.
    Szanse na udane zniszczenie szyków w większości polegają na jego statystykach oraz na tym, czy przeciwnik ma odpowiednie możliwości do nakładania CC. Postanowiono zapewnić graczom Xina Zhao więcej decyzji niż powyższa, aby wraz z rozwojem gry mógł on nadal być przydatny dla teamu.

Podsumowanie zmian

Nowy pasywDetermination (Determinacja)

Nowa umiejętność bierna to stary pasyw [W] Okrzyku bojowego: co 3 atak podstawowy Xin Zhao przywraca mu zdrowie oraz zadaje dodatkowe obrażenia.

Nowe WWind Becomes Lightning (Wiatr staje się błyskawicą)

Dwuetapowy atak włócznią: Xin najpierw wykonuje szerokie cięcie przed sobą, a następnie – dalekozasięgowe pchnięcie.

Cięcie zadaje obrażenia w stożku przed Xinem.

Pchnięcie zadaje obrażenia zwiększające się wraz z zasięgiem i spowalnia uderzone cele na 1,5 sekundy.

Zmienione E

Dash do wybranego celu, po którym Xin otrzymuje zwiększoną prędkość ataku (przeniesiono ten bonus z aktywnego użycia obecnego [W] Okrzyku bojowego).

Zmienione R – Crescent Guard (Półksiężycowa straż)

Xin wykonuje szerokie cięcie włócznią (po okręgu), odrzucając wrogów i zadając obrażenia. Odrzucenie nadal nie dotyczy ostatniego celu, którego zaatakował lub do którego przyciągnął się Seneszal Demacii.

Nowość: Przez 3 sekundy po rzuceniu ulta Xin tworzy strefę dookoła siebie (przemieszczającą się wraz z Xinem), która blokuje obrażenia zadawane mu przez bohaterów spoza tego obszaru (oznacza to, że jeżeli przeciwnik znajduje się na tym terenie, może zadawać obrażenia Xinowi). Czas trwania tego stanu delikatnie się wydłuża z każdym atakiem Xina na wrogim bohaterze. Wrogowie mogą bez problemu poruszać się po bezpiecznej strefie. Xin jest w niej podatny na CC – odporność dotyczy wyłącznie przyjmowanych obrażeń. Jeżeli więc np. Lux rzuci na Xina Q, będąc poza jego bezpieczną strefą, Xin zostanie unieruchomiony, ale nie zmniejszy się jego poziom zdrowia.

Obszar ten ma być na tyle duży, żeby wrogi ADC mógł w niego wejść i znajdować się poza zasięgiem AA Xina, jednocześnie go atakując.

Głównym celem tej zmiany było umożliwienie Xinowi odrzucenia wrogów poza jego głównym celem i zyskanie odporności na obrażenia od każdego atakującego go poza wyznaczoną okrągłą strefą, żeby mógł skupić się na walce 1v1 z wybraną ofiarą – przynajmniej dopóki pozostali bohaterowie nie pojawiliby się wystarczająco blisko.

 

Riot Xenogenic poinformował także, że Xin otrzymał kilka nowych animacji, efektów dźwiękowych i wizualnych, a także ikon. Rozmiar aktualizacji jest zdecydowanie mniejszy niż pełne VGU, jak np. u Warwicka, ale twórcy starali się nieco poprawić Xina dźwiękowo i wizualnie. Rioter dodał również, że po reworku postać ta może być grana jako czysty szturmowiec (diver) lub zwadźca (skirmisher) z nieco tankowatym buildem (klasy i podklasy w League of Legends: klik!).