League of Legends r.

Klasy i podklasy w League of Legends

W League of Legends mamy obecnie 6 głównych klas. Choć podział mógłby wydawać się prosty, niektóre postacie trudno jest odpowiednio zakwalifikować. Pamiętajmy też, że jedna postać może należeć do kilku klas lub podklas jednocześnie (zależnie od roli, buildu etc.) - jak jednak wygląda główny podział?
Na podstawie: http://i.imgur.com/g2QNRiM.png

Pogromcy (slayers)

  • Przykładowe postacie:

  • Rola: ekstremalnie szybkie eliminowanie celów (głównie 1v1).
  • Zalety: ogromne obrażenia, często możliwość wykonywania combo skillami.
  • Wady: niska wytrzymałość.
  • Zabójcy lub zwadźcy.

Zabójcy (assassins)

  • Przykładowe postacie:

  • Rola: eksterminacja jednego celu i szybka, efektowna ucieczka.
  • Zalety: ekstremalnie szybkie obrażenia i dość spore możliwości ucieczki.
  • Wady: często trudni do opanowania, mała wytrzymałość.

Zwadźcy (skirmishers)

  • Przykładowe postacie:

  • Rola: eksterminacja możliwie wielu celów.
  • Zalety: silne umiejętności, które mogą służyć w defensywie oraz ofensywie.
  • Wady: często trudni do opanowania, mała wytrzymałość i niska odporność na nerfy.

Magowie (mages)

  • Przykładowe postacie:

  • Rola: osłabianie przeciwnika i zadawanie obrażeń.
  • Zalety: duże obrażenia, często różnego rodzaju CC.
  • Wady: raczej niewielka przeżywalność.
  • Magowie eksplozywnimagowie bitewni lub magowie dalekosiężni.

Magowie eksplozywni (burst mages)

  • Przykładowe postacie:

 

  • Rola: szybkie wykończenie pojedynczego wroga, zwłaszcza tego squishy (np. ADC).
  • Zalety: bardzo silne umiejętności, duże CC.
  • Wady: miewają problemy z postaciami z dużą przeżywalnością.

Magowie bitewni (battle mages)

  • Przykładowe postacie:

 

  • Rola: zadawanie ciągłych obrażeń w walce, rozłożonych w czasie.
  • Zalety: dość wysoka przeżywalność, często posiadają leczenie i mobilność.
  • Wady: stosunkowo niewielki zasięg.

Magowie dalekosiężni (artillery mages)

  • Przykładowe postacie:

  • Rola: zadawanie dużych obrażeń z większej odległości.
  • Zalety: bardzo duży zasięg i wysokie obrażenia.
  • Wady: niska przeżywalność, jeśli zbliżą się do wroga; niewielka mobilność.

Kreatorzy (controllers)

  • Przykładowe postacie:

  • Rola: ochrona sojuszników, powstrzymywanie przeciwników od ataku (bez zadawania większych obrażeń).
  • Zalety: defensywne, użytkowe umiejętności.
  • Wady: raczej niewielka ilość HP.
  • Zaklinacze lub zakłócacze.

Zaklinacze (enchanters)

  • Przykładowe postacie:

  • Rola: wzmacnianie i chronienie sojuszników.
  • Zalety: tarcze, uzdrowienia, wzmocnienia, dobre peelowanie wroga.
  • Wady: niewielkie obrażenia, słabi solo.

Zakłócacze (disruptors)

  • Wcześniej: magowie kontrolujący
  • Przykładowe postacie:

  • Rola: kontrola przeciwników i przebiegu walki.
  • Zalety: duże CC, obrażenia zasięgowe.
  • Wady: niezbyt mobilne, przeciętna przeżywalność.

Obrońcy (tanks)

  • Przykładowe postacie:

  • Rola: przyjmowanie obrażeń i odciąganie uwagi od sojuszników.
  • Zalety: dużo HP, wysoka wytrzymałość.
  • Wady: średnia mobilność, mała liczba obrażeń.
  • Inicjatorzy lub Strażnicy.

Inicjatorzy (vanguards)

  • Przykładowe postacie:

  • Rola: inicjowanie walki.
  • Zalety: w skillsecie często: stuny, umiejętności obszarowe bądź zmniejszające mobilność; często niebanalne obrażenia.
  • Wady: mniej bądź brak zdolności aktywnie chroniących innych (jak tarcze czy wzmocnienia).

Strażnicy (wardens)

  • Przykładowe postacie:

  • Rola: wzmacnianie sojuszników w sposób poprawiający ich wytrzymałość (jak tarcze).
  • Zalety: dużo możliwości wzmacniania sojuszników.
  • Wady: brak ofensywności (zazwyczaj jeden skill jak ult) niewynikającej z niekonwencjonalnego buildu.

Wojownicy (fighters)

  • Przykładowe postacie:

  • Rola: przyjmowanie oraz zadawanie bądź zadawanie oraz przyjmowanie obrażeń.
  • Zalety: możliwość budowania się pod obrażenia lub wytrzymałość.
  • Wady: niska mobilność, często mały zasięg skilli.
  • Molochy lub szturmowcy.

Molochy (juggernauts)

  • Przykładowe postacie:

  • Rola: zadawanie oraz przyjmowanie obrażeń.
  • Zalety: obrażenia oraz wytrzymałość.
  • Wady: niska mobilność, mały zasięg skilli.

Szturmowcy (divers)

  • Przykładowe postacie:

  • Rola: przyjmowanie oraz zadawanie obrażeń.
  • Zalety: wytrzymałość oraz obrażenia.
  • Wady: niska mobilność, mały zasięg skilli.

Strzelcy (marksmen)

  • Przykładowe postacie:

Xayah

  • Rola: bombardowanie wroga pociskami z odległości.
  • Zalety: brak bezpośredniej konfrontacji, często niebanalne ulty połączone ze sporymi obrażeniami.
  • Wady: mało wytrzymali, bardzo zależni od przedmiotów, wymagają najwięcej skupienia, a ich gra często jest decydująca.
  • Są dość odmienni, stąd brak podziału na podklasy (patrz: Jinx, Ezreal a Kog’Maw).
Źródła:
http://na.leagueoflegends.com/en/news/game-updates/gameplay/dev-blog-classes-subclasses
https://www.reddit.com/r/leagueoflegends/comments/65qzmz/color_wheel_of_leagues_champion_classes/