League of Legends r.

Wsparcie gracza stwierdziło, że użytkownik powinien zrobić dyskusję na Reddicie o LeaverBusterze. Więc to zrobił

Wsparcie gracza nie zawodzi z odpowiedziami - tym razem odesłało użytkownika na Reddita, by stworzył dyskusję z innymi graczami na temat LeaverBustera - i być może w ten sposób dotarł do twórców systemu.

Shyvaku to jeden z graczy, który rozegrał grę z otwartą aplikacją Blitz.gg, która co chwilę crashowała mecze i doprowadziła do LeaverBustera. Początkowo nie wiedział on, że przyczyną problemów jest aplikacja – dlatego jej nie wyłączył. Gdy się zorientował, gdzie znajduje się źródło, skontaktował się ze Wsparciem, opisując swój problem.

Pomijając standardową odpowiedź związaną z aplikacjami third-party, Support odesłał gracza… na Reddita – by przedyskutować system i potencjalnie dotrzeć do osób, które go tworzą.

Więc Shyvaku podążył za radą Wsparcia i stworzył odpowiedni wątek. I rzeczywiście wypowiedzieli się w nim rioterzy…

Riot o LeaverBusterze

Jak jest określana intencja gracza?

Trudno określić czyjąś intencję. Jedyne, co można robić w grze, to obserwować zachowanie tej osoby. Gracz opuścił grę z powodu ragequitu czy niedziałającego Internetu? Miał słaby wynik, ponieważ feedował, popełnił kilka błędów, a może po prostu trafił mu się gorszy mecz? LeaverBuster to system, który operuje stopniami niepewności (podobnie jak model uczenia maszynowego, który ma wykrywać prawdopodobieństwo, że ktoś zreagequitował). Musi on zbadać, jaki poziom pewności intencji jest wystarczający, by nagrodzić lub ukarać gracza.

System działa na wynikach fałszywie dodatmich i fałszywie ujemnych. Jeśli ragequitujesz, system określi Cię jako fałszywie ujemnego i otrzymasz niewielką karę. Jeśli trafi on w osobę fałszywie pozytywną, karę otrzyma niewinna osoba. Spodziewana wartość zmieni się zależnie od wskaźnika wartości fałszywie pozytywnych lub ujemnych. Główne założenie jest takie, że wynik fałszywie pozytywny jest mniej przyjemny dla gracza niż fałszywie ujemny, dlatego ważne jest, by nie karać niewinnych graczy.

Frustracja niewinnych graczy jest więc całkowicie zasadna. Riot cały czas pracuje nad ulepszaniem tego systemu.

Dlaczego tracimy LP lub ich nie otrzymujemy, nawet jeśli nasza drużyna wygra?

Jeśli opuścisz mecz w samym środku i nie wrócisz, niezależnie od intencji Twoja drużyna jest postawiona w niezręcznej sytuacji. Jeśli się z nią zmierzy i wygra taką grę, robi to wrażenie – ale nie można przyznać im więcej LP, bo mogłoby to prowadzić do nadużyć (specjalne AFK-owanie, żeby zdobywać więcej LP na innym koncie). Dlatego należy ukarać AFK-ującego gracza tak, jak on ukarał drużynę (niezależnie od przyczyny bycia AFK). Zanim zaczniesz grę, powinieneś się upewnić, że masz do niej odpowiednie warunki. Oczywiście, są okoliczności niezależne od nas – jednak nadal nie zmienia to faktu, że nieobecność jednego gracza jest problematyczna dla czterech innych. W przypadku większych problemów zadziała system unikania porażki (globalne problemy techniczne, błędy serwera etc.).

Nawet jeśli opuścisz grę, a potem do niej wrócisz, nie można tego tak łatwo wybaczyć: nadal Twoja drużyna miała utrudnione zadanie, niezależnie od Twoich intencji. W takim wypadku nie stracisz LP, jeśli po prostu zagrasz dalej i pomożesz teamowi wygrać. W tym wypadku system ponownie musi określić intencję gracza, który powraca. Sprawdza więc czas zagrany po powrocie, liczbę minionów, zmiany K/D/A, poziom na końcu gry i porównuje z resztą zespołu. Cały system LB opiera się na badaniu, z jakiego powodu ktoś opuścił grę. W końcu nie każdy, kto wraca do meczu, chce pomóc drużynie – czasami gracze wracają dla niepoznaki i  np. spacerują po jungli.