Poznaliśmy pierwsze informacje na temat zmian przedmiotów w przedsezonie 2021.
Statystyki i efekty
Leczenie i Głębokie Rany
- Głębokie Rany – ze względu na częstą obecność leczenia w grach – stały się niemalże obowiązkowym wyborem, a nie sytuacyjnym. Z tego powodu Riot planuje ograniczyć leczenie w runach, przedmiotach i postaciach – by Głębokie Rany pojawiały się rzadziej.
- Głębokie Rany mają być bardziej skuteczne w kontrowaniu silnego leczenia, ale mniej skuteczne na początku gry.
Zmiana skrócenia czasu odnowienia w przyspieszenie umiejętności
- Skrócenie czasu odnowienia zostanie przerobione tak, by jego wykorzystanie było bardziej elastyczne.
- Nowy parametr to przyspieszenie umiejętności – podobnie jak skrócenie czasu odnowienia, dzięki niemu będzie możliwe częstsze rzucanie zaklęć. Ma być jednak bardziej wyrazistą opcją przy budowaniu zestawu przedmiotów.
- Przyspieszenie umiejętności kumuluje się linearnie (skrócenie czasu odnowienia – wykładniczo: im więcej skrócenia czasu odnowienia zdobędziecie, tym bardziej rośnie jego wartość). Oznacza to, że operuje ono liniowym modelem skalowania (10 przyspieszenia umiejętności to 10% więcej rzuconych zaklęć, 20 – 20% więcej zaklęć itd.).
- Przyspieszenie umiejętności nie ma limitu.
Nieustępliwość
Nieustępliwość jednak nie dostanie zmian związanych z podrzuceniem
Nieustępliwość będzie skracać czas podrzucenia.Nadal nie będzie działać na efekty przemieszczania (odrzucenie lub przyciągnięcie).Te umiejętności, w przypadku których zredukowanie ich czasu trwania byłoby negatywne dla ich funkcjonowania (np. R Vi), zostaną zmodyfikowane na podrzucenie i przygwożdżenie.
Przedmioty do dżungli
- Riot szykuje aktualizację przedmiotów do dżungli.
- Przedmioty do dżungli będą przedmiotami początkowymi, które nie wymagają żadnych dodatkowych inwestycji – jak w przypadku supportów.
Przedmioty dla strzelców
- Pojawi się więcej wyborów strategicznych, a zredukowany zostanie problem konieczności zakupu niektórych przedmiotów.
- Podstawowe statystyki obrażeń zostaną zintegrowane z przedmiotami sytuacyjnymi – by móc je wybierać bez konieczności poświęcania obrażeń.
- Pojawią się przedmioty, które pozwolą strzelcom na wybór narzędzi pozwalających im przetrwać bez wsparcia za pomocą skoordynowanych działań drużyny. Ma to nieco zwiększyć samodzielność strzelców (ale nie całkowicie ją wymusić – wciąż ma to być klasa, która wymaga pomocy zespołu), jednak będzie to wymagało poświęcenia obrażeń.
- Strzelcy mają mieć większy wpływ na grę przy posiadaniu jednego przedmiotu. Wciąż mają mieć największy potencjał pod koniec gry, jednak mają stać się bardziej konkurencyjni, mając jeden przedmiot.
- Zlikwidowane zostaną pewne luki przedmiotów (np. przedmiot dla strzelców dający pancerz i AD, opcje dla strzelców posługujących się zaklęciami).
Przedmioty dla magów
- Magowie zyskają większy wybór pierwszego przedmiotu.
- Pojawią się nowe efekty dla magów dalekosiężnych, które podkreślą ich wyjątkowy zasięg i umiejętności.
- Pojawią się także przedmioty z przyspieszeniem umiejętności.
Przedmioty dla wojowników i zabójców korzystających z mocy umiejętności
- Powstanie nowa klasa przedmiotów dla tych bohaterów: otrzymają oni dopasowane przedmioty na wczesnym etapie budowania zestawu (hybrydy łączące obrażenia i wytrzymałość, przedmioty niedodające many).
- Bohaterowie ci mają pod koniec gry decydować, czy chcą dokończyć zestaw przedmiotami dla obrońców, czy przedmiotami z mocą umiejętności.
Przedmioty dla wojowników z obrażeniami od ataku
- Pojawią się dopasowane opcje defensywne (poza Gruboskórnością Steraka i Tańcem Śmierci).
- Przedmioty podstawowe będą bardziej zróżnicowane, by wymusić podejmowanie decyzji na wczesnym etapie tworzenia zestawu.
Przedmioty dla zabójców z obrażeniami od ataku
- Zabójcy będą mieć większy wybór przedmiotów sytuacyjnych.
- Zabójcy zyskają konkretne przedmioty na późny etap gry, a nie tylko opcje dla innych klas bohaterów.
Przedmioty dla obrońców
- Obrońcy zyskają więcej możliwości dostosowania się do strategii drużyny, żeby mogli dopasować swój zestaw przedmiotów tak, by odpowiednio wspierać zespół (np. inicjacja, ochrona sojusznika).
- Pojawi się więcej odporności na magię.
- Obrońcy mają stać się bardziej użyteczni dzięki przedmiotom, które podkreślą ich atrybuty poza obroną.
- Powstają 1-2 przedmioty, które przydadzą się obrońcom na późnym etapie gry.
Przedmioty dla zaklinaczy
- Zaklinacze otrzymają przedmioty, które umożliwią większą różnorodność zestawów.
- Rzadko używane przedmioty zostaną ulepszone.
- W jednym zestawie przedmiotów zaklinacza powinny pojawiać się 1-2 przedmioty z aktywnym użyciem – Riot będzie więc próbował zmienić te efekty tak, by budowanie ich wymagało konkretniejszego wyboru.
- Przedmioty mają zyskać bardziej wyraziste mocne strony – będą bardziej wyspecjalizowane i będą posiadać konkretne przeznaczenie.