Mordekaiser jest championem, który całkowicie zdominował fazę picków i banów w trakcie tegorocznych Mistrzostw Świata. Obecnie jednak znajduje się w cieniu innych postaci. Riot Games zastanawia się, co dalej zrobić z jednym z oryginalnych Juggernautów.
Dziś na H2P przeczytaj też:
- Niesamowita animacja Poppy
- Najlepsze bany w patchu 5.23
- Sprzeczności w LoL-u
- Hunt Event! Nie u nas…
- Gambit sprzeda swoje miejsce w LCS?!
- Nowy item i zmiany Talona
Mordekaiser – Żelazny Upiór
Jak poinformował nas kilka dni temu Statikk, Riot postanowił wypróbować eksperymentalną metodę przeglądu najważniejszych zmian, które zostaną wprowadzone do rozgrywki. Na pierwszy ogień zdecydowano się wrzucić Mordekaisera.
Patch, w którym zaprezentowano nam Juggernautów, spowodował, że postać do tej pory niemalże niespotykana na Summoner’s Rift, stała się najczęściej wybieranym lub banowanym championem w całej grze. Taki obrót sytuacji oczywiście spowodował kolejne osłabienia umiejętności Mordekaisera, spychając go ponownie w cień innych bohaterów.
Statikk w swoim poście na oficjalnym forum League of Legends zaprezentował cele, rzeczy działające, obawy, a także planowane kolejne kroki w kontekście zmian Żelaznego Upiora.
- Cele:
- Umocnienie miejsca Mordekaisera wśród Juggernautów (mała mobilność, ogromne ilości obrażeń)
- Stworzenie możliwości odegrania innej roli aniżeli strzelca
- Dodanie nowego strategicznego znaczenia smokowi
- Rzeczy obecnie działające:
- Silne oraz słabe strony Mordekaisera odpowiadają profilowi Juggernauty
- Dostarcza nowego i unikalnego sposobu gry na dolnej alei
- Smok w rękach Mordekaisera zapewnia dodatkową zabawę
- Obawy:
- Zbyt silna wczesna faza rozgrywki
- Trudność w grze przeciwko Mordekaiserowi na linii spowodowana bardzo dużymi możliwościami przetrwania
- Wysokie przeliczniki pod AP w szczególności na [R]
- Zbyt mała widoczność trzeciego ataku na [Q]
- Wytrzymałość jest zbyt zależna od efektu „kuli śnieżnej”
- Kontrola ducha wymaga usprawnień
- Pasywny bonus zdobywania doświadczenia może nie być najlepszym rozwiązaniem
- Kroki do podjęcia:
- Zmniejszenie wytrzymałości we wczesnej fazie rozgrywki oraz poprawienie możliwości rozwoju postaci w jej trakcie
- Zmiany w smoku, którego znaczenie miałoby być większe wraz z rozwojem meczu
- Wyrównanie obrażeń zadawanych przez [Q], więcej obrażeń na pierwszym uderzeniu, a mniej na trzecim
- Zwiększenie znaczenia umiejętności wykorzystania pasywu oraz [E] Mordekaisera w celu budowania wytrzymałości na linii oraz podczas walk
W trakcie dyskusji o potencjalnych zmianach Mordekaisera zauważono, że trudno jest znaleźć optymalny build do tej postaci. Przede wszystkim jest to spowodowane tym, że obecnie Żelazny Upiór największe obrażenia zadaje budowany z itemami pod AP. Powoduje to jednak, że jego wytrzymałość jako Juggernauty po prostu nie istnieje.
Statikk w swojej odpowiedzi wyjawił, że istnieją plany zakładające możliwość hybrydowej budowy Mordekaisera. Przede wszystkim, celem zmian miałoby być stworzenie alternatywnej drogi dla postaci. Wszystko jednakże jest we wstępnej fazie rozwoju i na chwilę obecną jest jeszcze wiele niewiadomych.
Osobiście nie pałam żadną miłością do Mordekaisera. Przegrałem przez niego wiele rankedów zarówno na Summoner’s Rift, jak i Twisted Treeline. Pokrzyżował mi on także plany na kilku turniejach, przez co na nagrody mogłem popatrzeć tylko z odległości. Gdyby to zależało tylko ode mnie, ta postać razem z kilkoma innymi zostałaby usunięta usunięta z gry!
Jedno jednak jest pewne, Mordekaisera czekają zmiany. Może Wy macie jakiś pomysł, który sprawiłby, że ta postać byłaby bardziej zbalansowana i częściej używana przez graczy. Piszcie o tym w komentarzach!
P.S. Pamiętajcie o jednym, Mordekaiser es numero uno!