r.

Co tam u Mordekaisera?

Mordekaiser jest championem, który całkowicie zdominował fazę picków i banów w trakcie tegorocznych Mistrzostw Świata. Obecnie jednak znajduje się w cieniu innych postaci. Riot Games zastanawia się, co dalej zrobić z jednym z oryginalnych Juggernautów.

Dziś na H2P przeczytaj też:

 

Mordekaiser – Żelazny Upiór

Mordekaiser

Jak poinformował nas kilka dni temu Statikk, Riot postanowił wypróbować eksperymentalną metodę przeglądu najważniejszych zmian, które zostaną wprowadzone do rozgrywki. Na pierwszy ogień zdecydowano się wrzucić Mordekaisera.

Patch, w którym zaprezentowano nam Juggernautów, spowodował, że postać do tej pory niemalże niespotykana na Summoner’s Rift, stała się najczęściej wybieranym lub banowanym championem w całej grze. Taki obrót sytuacji oczywiście spowodował kolejne osłabienia umiejętności Mordekaisera, spychając go ponownie w cień innych bohaterów.

Statikk w swoim poście na oficjalnym forum League of Legends zaprezentował cele, rzeczy działające, obawy, a także planowane kolejne kroki w kontekście zmian Żelaznego Upiora.

  • Cele:
    • Umocnienie miejsca Mordekaisera wśród Juggernautów (mała mobilność, ogromne ilości obrażeń)
    • Stworzenie możliwości odegrania innej roli aniżeli strzelca
    • Dodanie nowego strategicznego znaczenia smokowi
  • Rzeczy obecnie działające:
    • Silne oraz słabe strony Mordekaisera odpowiadają profilowi Juggernauty
    • Dostarcza nowego i unikalnego sposobu gry na dolnej alei
    • Smok w rękach Mordekaisera zapewnia dodatkową zabawę
  • Obawy:
    • Zbyt silna wczesna faza rozgrywki
    • Trudność w grze przeciwko Mordekaiserowi na linii spowodowana bardzo dużymi możliwościami przetrwania
    • Wysokie przeliczniki pod AP w szczególności na [R]
    • Zbyt mała widoczność trzeciego ataku na [Q]
    • Wytrzymałość jest zbyt zależna od efektu „kuli śnieżnej”
    • Kontrola ducha wymaga usprawnień
    • Pasywny bonus zdobywania doświadczenia może nie być najlepszym rozwiązaniem
  • Kroki do podjęcia:
    • Zmniejszenie wytrzymałości we wczesnej fazie rozgrywki oraz poprawienie możliwości rozwoju postaci w jej trakcie
    • Zmiany w smoku, którego znaczenie miałoby być większe wraz z rozwojem meczu
    • Wyrównanie obrażeń zadawanych przez [Q], więcej obrażeń na pierwszym uderzeniu, a mniej na trzecim
    • Zwiększenie znaczenia umiejętności wykorzystania pasywu oraz [E] Mordekaisera w celu budowania wytrzymałości na linii oraz podczas walk

W trakcie dyskusji o potencjalnych zmianach Mordekaisera zauważono, że trudno jest znaleźć optymalny build do tej postaci. Przede wszystkim jest to spowodowane tym, że obecnie Żelazny Upiór największe obrażenia zadaje budowany z itemami pod AP. Powoduje to jednak, że jego wytrzymałość jako Juggernauty po prostu nie istnieje.

Statikk w swojej odpowiedzi wyjawił, że istnieją plany zakładające możliwość hybrydowej budowy Mordekaisera. Przede wszystkim, celem zmian miałoby być stworzenie alternatywnej drogi dla postaci. Wszystko jednakże jest we wstępnej fazie rozwoju i na chwilę obecną jest jeszcze wiele niewiadomych.

Osobiście nie pałam żadną miłością do Mordekaisera. Przegrałem przez niego wiele rankedów zarówno na Summoner’s Rift, jak i Twisted Treeline. Pokrzyżował mi on także plany na kilku turniejach, przez co na nagrody mogłem popatrzeć tylko z odległości. Gdyby to zależało tylko ode mnie, ta postać razem z kilkoma innymi zostałaby usunięta usunięta z gry!

Jedno jednak jest pewne, Mordekaisera czekają zmiany. Może Wy macie jakiś pomysł, który sprawiłby, że ta postać byłaby bardziej zbalansowana i częściej używana przez graczy. Piszcie o tym w komentarzach!

P.S. Pamiętajcie o jednym, Mordekaiser es numero uno!