W lutym Riot zapowiedział, że będzie pracować nad zwiększeniem wpływu topa na grę. Pracowano nad tą kwestią przez dwa miesiące.
Artykuły powiązane:
- Riot uważa mid za pozycję o największym wpływie na grę. Szykują się poprawki związane z topem
- W jaki sposób Riot chce zwiększyć wpływ topa na grę?
To koniec prac nad topem
Meddler poinformował, że wprowadzone zmiany zgodnie z założeniem zmodyfikowały rozgrywkę na topie:
- Zwiększyła się liczba graczy wybierających topa (jest to teraz pozycja o przeciętnej lub nieco powyżej przeciętnej częstotliwości wyboru – zależnie od regionu i poziomu gry).
- Zwiększył się wpływ linii na grę – w większości gier obecnie to właśnie top niszczy pierwszą wieżę.
- Top lanerzy zadają więcej obrażeń w teamfightach.
- Top lanerzy zdobywają więcej zabójstw.
Cel został więc osiągnięty. Z tego powodu Riot na razie kończy pracę nad górną aleją.
Jakie zmiany związane
z topem wprowadzono?
Przedmioty
Blade of the Ruined King (10.5)
- Ataki podstawowe zadają dodatkowe obrażenia fizyczne równe 8% aktualnego zdrowia celu ⇒ 8% aktualnego zdrowia celu w przypadku bohaterów walczących na dystans, 12% aktualnego zdrowia celu w przypadku bohaterów walczących w zwarciu.
Death’s Dance (10.6)
- Przepis: Caulfield’s Warhammer + Pickaxe + Vampiric Scepter + 625 szt. złota ⇒ Caulfield’s Warhammer + Aegis of the Legion + Vampiric Scepter + 500 szt. złota.
- Statystyki: 80 pkt. obrażeń od ataku, 10% skrócenia czasu odnowienia ⇒ 50 pkt. obrażeń od ataku, 30 pkt. pancerza, 30 pkt. odporności na magię, 10% skrócenia czasu odnowienia.
- Przechowuje 30% wszystkich otrzymywanych czystych obrażeń i zadaje je w postaci nieuchronnych obrażeń rozłożonych w czasie ⇒ Przechowuje 20% wszystkich otrzymywanych czystych obrażeń w przypadku bohaterów walczących wręcz (30% w przypadku bohaterów walczących z dystansu) i zadaje je w postaci nieuchronnych obrażeń rozłożonych w czasie
Ravenous Hydra(10.5)
- Kradzież życia: 12% ⇒ 18%.
- Promień użycia: 400 jedn. ⇒ 450 jedn.
- Centralny punkt użycia: 125 jedn. odległości przed tobą ⇒ w zasięgu ataku podstawowego (maks. do 200 jedn.).
Titanic Hydra(10.5)
- Obrażenia umiejętności biernej głównego celu: 5 pkt. (+1% maksymalnego zdrowia używającego) ⇒ 5 pkt. (+1,5% maksymalnego zdrowia używającego).
- Obrażenia umiejętności biernej pobliskich celów: 40 pkt. (+2,5% maksymalnego zdrowia używającego) ⇒ 40 pkt. (+3% maksymalnego zdrowia używającego).
Systemy
Teleport (10.6)
- Czas odnowienia: 360 sek. ⇒ 420-240 sek. (na poziomach 1-18).
- Przyznaje 30-50% prędkości ruchu na 3 sek. po ukończeniu Teleportacji w zależności od poziomu bohatera (zwiększa się o 10% na 6. i 11. poziomie).
Opancerzenie wieży (10.5)
- Nagroda za płytę: 120 szt. złota ⇒ 160 szt. złota.
- Opancerzenie wieży otrzymuje 17% mniej obrażeń od ataków dystansowych bohaterów.
- Opancerzenie i odporność na magię zewnętrznej wieży: 40/80/120/160/200 pkt. (przy braku 0-4 płyt) ⇒ 15/50/85/120/155 pkt. (przy braku 0-4 płyt).
- Odporność pawęży: 35 pkt. za każdego pobliskiego wrogiego bohatera oprócz pierwszych dwóch ⇒ 45 pkt. za każdego pobliskiego wrogiego bohatera oprócz pierwszych dwóch.
- Opancerzenie i odporność na magię zewnętrznej wieży po opadnięciu pancerza: 40 pkt. (bez zmian).