League of Legends r.

Sylas – przeliczniki i ciekawostki na temat postaci i ultów ★ (Podkręcony) ARURF+ w patchu 9.2! ★ Ult Nami nie będzie mógł być castowany na minimapie ★ Nowe historie: Ashe, Tryndamere, Sivir

Przeliczniki Sylasa, szczegóły na temat jego ulta i kilka (a właściwie trochę więcej) słów o URF-ie.

Dzisiejsze nowości:

★ Sylas – przeliczniki i ciekawostki na temat postaci i ultów

Zobacz też:

Przeliczniki

Statystyki bazowe

  • Bazowe HP: 585
  • Przyrost HP: 85
  • Regeneracja HP: 1,9
  • Przyrost regeneracji HP: 0,2
  • Bazowe AD: 55,04
  • Przyrost AD: 3
  • Bazowa mana: 280
  • Przyrost many na poziom: 50
  • Pancerz: 32
  • Przyrost pancerza: 3
  • Odporność na magię: 32,1
  • Przyrost MR: 0,5
  • Zasięg autoataku: 175
  • Prędkość ruchu: 340
  • Bazowy AS:
  • Przyrost AS na poziom: 3,5

Umiejętności

 Pasyw: Petrucytowa Eksplozja

CD: 16/15/14/13/12

Po rzuceniu zaklęcia następny atak podstawowy Sylasa zakręci łańcuchami wokół niego, zadając obrażenia magiczne pobliskim wrogom ([100% całkowitego AD] (+5/8/10/13/15/18/20/23/25/28/30/33/35/38/40/43/45/48) (+20% AP)).

 Q: Smagnięcie Łańcuchem

CD: 9/8/7/6/5

Koszt: 50/55/60/65/70

Sylas smaga swoimi łańcuchami, zadając obrażenia wrogom (45/70/95/120/145 (+60% AP) i nieznacznie ich spowalniając o 15/20/25/30/35% na 2 sekundy. Po 0,5 sekundy miejsce, w którym łańcuchy się zbiegają, wybucha, zwiększając spowolnienie o 50% i ponownie zadając obrażenia wrogom równe 45/70/95/120/145 (+60% AP).

Eksplozja zadaje 60% obrażeń minionom.

 W: Królobójca

CD: 14/13,5/13/12,5/12

Koszt: 50/55/60/65/70

Sylas rzuca się na cel i wymierza mu potężny cios, zadając obrażenia magiczne równe 60/90/120/150/180 (+55% AP)  i lecząc się za 50/100/150/200/250 (+40% AP). Jeżeli wróg ma poniżej 40% zdrowia, obrażenia są zwiększone do 90/135/180/225/270 (+83% AP) , a jeżeli to Sylas ma poniżej 40% zdrowia, to uzdrowienie także będzie zwiększone do 100/200/300/400/500 (+80% AP).

 E: Ucieczka/Uprowadzenie

CD: 10

Koszt: 55/60/65/70/75

Sylas doskakuje i osłania się tarczą równą 60/90/120/150/180 (+90% AP) na 2 sekundy.

Przez chwilę może użyć tej umiejętności ponownie i uderzyć swoimi łańcuchami, ogłuszając na 0,5 sekundy, zadając obrażenia magiczne równe 50/65/80/95/110 (+20% AP) i przyciągając się do pierwszego trafionego przeciwnika.

  R: Przejęcie

CD: 85/50/15

Koszt: 75

Sylas przejmuje wrogą superumiejętność na własny użytek.

Wrogowie wciąż mogą używać swoich superumiejętności, gdy Sylas je zabierze. Sylas może zabrać superumiejętność wrogowi, kiedy tylko Przejęcie jest gotowe, ale po tym przez 200% cooldownu superumiejętności wroga nie może przejąć superumiejętności od tego samego przeciwnika (min. 20 sekund).

Sylas przekształca niehybrydowe przeliczniki AD w przeliczniki AP, dając 0,5 AP za 1 bonusowe AD i 0,4 AP za 1 całkowite AD.

Ciekawostki na temat postaci i ultów

Specjalne interakcje:

Voiceover:

Przedstawiamy Wam zbiór informacji na temat nowej postaci, które ujawnili rioterzy na Reddicie, Twitterze i forum gry:

  • Sylas i Neeko byli tworzeni w podobnym czasie. Obie postacie testowano we wspólnych grach!
  • Sylas jest określany przez Riot Morta jako AP skirmisher/bruiser; przez Blake’a Smitha – jako diver/assassin.
  • Sylas otrzymuje nie tylko aktywne możliwości użycia ultów wroga, ale też wszystkie pasywy, które do tych ultów należą.
  • Jeśli zdarzy nam się grać One For All z dziesięcioma Sylasami, właściwie nie będziemy mieli ultów do kradnięcia.
  • Najtrudniejsze do zrealizowania ulty należały do Heimerdingera, Kayna i Jayce’a.
  • Jeśli Sylas zultuje klona Shaco lub ducha pochodzącego od Mordekaisera, nie ukradnie ulta.
  • Sylas był tworzony jako mid laner lub jungler.
  • Praca nad Sylasem trwała około roku.
  • Twórcą gameplayu Sylasa jest Blake Smith (Squad5lol).
  • Łańcuchy Sylasa zostały stworzone przez Duranda – tego samego, który stworzył Galio.

Kilka słów o ultach Sylasa:

  • Annie: Sylas rzuca Tibbersa, ale nie ma dostępu do pasywu Annie – co oznacza, że Tibbers nie zestunuje wroga.
  • Nidalee, Elise, Jayce: Sylas może użyć ich ulta i zmienić swoją postać (w przypadku Jayce’a otrzyma jego zasięgową formę). Po zmianie postaci może korzystać z ich umiejętności w tej formie. Będzie to aktywne, dopóki nie dezaktywuje postaci.
    • Przykład: Jeśli więc Sylas zmieni się w pumę, może korzystać z umiejętności Nidalee w formie pumy.
  • Shyvana: Na ulcie Sylas zamienia się w smoka i może używać smoczych umiejętności Shyvany – do końca trwania tej formy. Umiejętności z bonusowym skalowaniem AD mają wtedy w zamian mniejsze przeliczniki AP.
  • Kayn: Sylas otrzymuje ult z takimi wzmocnieniami, jakie posiada Kayn (czerwony/niebieski Kayn).
  • Kalista: Gdy w przeciwnej drużynie znajduje się Kalista, Sylas zaczyna grę z Black Spear w wyposażeniu. Już na początku gry może więc połączyć się z którymś z sojuszników, by potem wykorzystać go podczas ulta skradzionego Kaliście.
  • Udyr: Sylas normalnie korzysta z Phoenix Stance, który stackuje się z Petricite Burst (pasywem Sylasa).
  • Karma i Heimerdinger: Sylas może użyć ich ultów, by wzmocnić jedną z ich umiejętności (Q, W, E).
    • Przykład: Jeśli Sylas wybierze Heimerdingera i użyje ulta, a następnie np. Q – postawi wzmocnioną wieżyczkę.
    • Przykład: Jeśli Sylas wybierze Karmę i użyje ulta, a następnie np. E – może dać wzmocnioną tarczę kilku osobom (jeśli są w odpowiedniej odległości od siebie).
  • LeBlanc: Sylas kradnie ostatnią użytą przez LB umiejętność.
  • Teemo i Corki: Sylas otrzymuje ich ulty z maksymalną liczbą ładunków (7 rakiet od Corkiego, 3 grzybki od Teemo).
  • Shaco: Mamy wtedy dwóch Sylasów (nie dwóch Shaco czy Sylasa i Shaco).
  • Illaoi: Sylas spawnuje macki i zadaje obrażenia obszarowe.
  • Cho’Gath: Sylas również otrzymuje dodatkowe zdrowie i… zwiększa swój rozmiar. To będzie ciekawe – grać superdużym Sylasem…
  • Zoe: Sylas po prostu skacze do przodu, a potem się wraca.
  • Sylas: Jeśli Sylas użyje swojego ulta na przeciwnym Sylasie, otrzyma ostatni skradziony przez niego ult.
    • Przykład: Sylas A gra przeciwko Sylasowi B. Sylas A kradnie ulta Yasuo (sojusznika Sylasa B). Sylas B kradnie ulta Sylasa A i dostaje ult Yasuo (czyli swojego sojusznika – co w normalnej grze nie jest możliwe).

Informacja na podstawie filmowego teasera Sylasa:

  • Orianna: Sylas najpierw rzuca kulkę Orianny w odpowiednie miejsce (za pomocą Q?), a następnie ultuje.

A jeśli martwicie się, że Sylas będzie zbugowany…

★ (Podkręcony) ARURF+ w patchu 9.2!

Pamiętacie zapowiedź nadchodzącego URF-a? Wreszcie otrzymaliśmy więcej szczegółów. Podzielił się nimi Riot Wrekz, członek zespołu odpowiadającego za tryby gry.

Nowy ARURF+ będzie dostępny podczas wydarzenia Lunar Revel. Na pewno nieco zmieni się mapa – stare zdobienia zostaną odświeżone, a obok fontanny pojawi się armatka dla bohaterów (prawdopodobnie taka, z jakiej korzystaliśmy na Nexus Blitz).

Zmiany gameplayu

ARAM-owe rerolle

Podczas ARURF-a będziemy mogli korzystać z rerolli – takich jak na ARAM-ie. Jeśli zużyjesz swój reroll, otrzymasz nową losową postać, a stara będzie mogła zostać wybrana przez innych graczy.

Armatka dla bohaterów

Przy każdej fontannie znajdzie się armatka, z której będziemy mogli skorzystać podobnie jak na Nexus Blitz. Wrogowie zostaną ostrzeżeni o miejscu lądowania w ich pobliżu.

Epickie stwory

Baron pojawi się w 10 minucie. Drużyna, która go zabije, otrzyma zarówno buff Barona, jak i Heralda (jednocześnie!).

Smoki zostaną zastąpione jednym specjalnym – URF’d Elder Dragon. Pojawi się on w 6 minucie. Drużyna, któa go zabije, otrzyma buff Starszego Smoka oraz stack każdego ze zwykłych smoków.

Lepsza współpraca na linii

Kiedy miniony umrą, dostaniesz złoto – niezależnie od tego, czy je lasthitowałeś, czy nie (w drugim przypadku na razie jednak nie wiadomo, czy będzie to pełna kwota). Będziesz mógł więc kupować przedmioty nawet wtedy, gdy waveclear Twojego sojusznika będzie lepszy.

Golden Spatula Club – 1250 RP

Golden Spatula Club to nowy, specjalny klub, który będzie dostępny podczas eventu. Dołączenie da Ci:

  • jeden losowy skin boost podczas każdej gry (tylko dla Ciebie),
  • jeden dodatkowy reroll podczas każej gry (maksymalna liczba to dwa),
  • trzy losowe “champion finishery” (im więcej osób z Twojej drużyny należy do klubu, tym lepsze będą finishery),
  • specjalne prowokacje dla minionów.

Inne zmiany

Nerfy dla postaci, które okazały się najsilniejsze podczas ostatniego ARURF-a:

  • Sona:
    • HP: 480 → 460
    • HP na poziom: 77 → 50
    • Pancerz: 3,3 → 3
    • Obrażenia: -10%
  • Karthus:
    • HP: 528 → 450
    • HP na poziom: 87 → 65
    • Obrażenia: -15%
  • Wukong:
    • AD na poziom: 4 → 3
    • Bazowe AD: 68 → 63
    • HP na poziom: 85 → 70
    • Obrażenia: -10%
  • Rumble:
    • HP: 589 → 550
    • HP na poziom: 85 → 65
    • Obrażenia: -10%
  • Ryze:
    • Obrażenia: -10%
  • Jax:
    • HP: 592 → 550
    • HP na poziom: 85 → 60
  • Fiora:
    • HP na poziom: 85 → 60
    • Prędkość ataku na poziom: 3,2 → 2,5
  • Zed:
    • HP: 582 → 550
    • HP na poziom: 85 → 60
    • Obrażenia: -10%

Buffy dla postaci, które okazały się najsłabsze podczas ostatniego ARURF-a:

  • Tahm Kench:
    • Prędkość ruchu: 335 → 340
    • HP: 538 → 600
    • HP na poziom: 102 → 120
    • Obrażenia: +20%
  • Kalista:
    • AD na poziom: 3,6 → 7
    • Obrażenia: +20%
  • Rek’Sai:
    • HP: 570 → 600
    • HP na poziom: 85 → 100
    • AD na poziom: 3,35 → 4,5
    • Pancerz: 33 → 38
    • Prędkość ataku na poziom: 2 → 3
  • Katarina:
    • HP na poziom: 92 → 105
    • Prędkość ruchu: 340 → 345
  • Ornn:
    • HP: 565 → 600
    • HP na poziom: 95 → 105
    • Prędkość ruchu: 335 → 340
  • Evelynn:
    • Prędkość ruchu: 335 → 345
    • Obrażenia: +10%
  • Zac:
    • HP na poziom: 95 → 105
    • Pancerz: 33 → 38
    • Pancerz na poziom: 3,5 → 4,5
    • Odporność na magię na poziom: 1,25 → 1,75

Wszystkie postacie będą dostępne – również Sona, Ryze, Karthus i Teemo (zazwyczaj byli wyłączeni).

Wczesny surrender

Nieanonimowo można się poddać już w 8 minucie. Normalny surrender będzie dostępny od 10 minuty.

Wczesny Homeguard

Homeguard będzie dostępny od samego początku meczu.

Bonusowe obrażenia dla wież

Wieże będą niszczone szybciej dzięki dodatkowym obrażeniom z URF-owego efektu Awesome Buff of Awesomeness.

Usunięty Teleport

Teleport nie będzie dostępny ze względu na obecność armatki.

★ Ult Nami nie będzie mógł być castowany na minimapie

Riot Meddler zapowiedział, że w planach jest zmiana związana z ultem Nami: wyłączenie możliwości castowania za pomocą minimapy. Zmiana ma zmniejszyć ryzyko omyłkowego rzucenia umiejętności w przeciwną stronę. Plany nie dotyczą wyłącznie Nami: rioter pyta użytkowników o to, które postacie ich zdaniem również powinny przejść taką zmianę. Proponowani są: Zac, Lux, Jhin, Draven, Ezreal, Jinx.

Istnieje podejrzenie, że castowanie na minimapie może zostać wyłączone w ustawieniach gry. Oznacza to, że moglibyśmy kompletnie wyłączyć rzucanie czarów za pomocą minimapy.

★ Nowe historie: Ashe, Tryndamere, Sivir

Biografia Ashe, Lodowej Łuczniczki

Czego dowiadujemy się z nowej biografii?

  • Matką Ashe jest Grena, przywódczyni plemienia Avarosan, pragnąca odnaleźć Tron Avarosy – mityczną górę skarbów i magicznych przedmiotów; Ashe nie chce przejąć roli przywódczyni plemienia.
  • Ashe jest zrodzoną z lodu członkinią kasty wojowników, która posiada zdolność korzystania z mocy Prawdziwego Lodu (do tej kasty należy również Sejuani).
  • Dawniej Ashe i Sejuani się przyjaźniły, skończyło się to, gdy Grena obraziła babkę Sejuani.
  • Grena i większość jej plemienia zginęła podczas jednego z najazdów; Ashe uciekła.
  • Kierując się wiedzą matki, Ashe odnalazła domniemany grób Avarosy i jej magiczny łuk z Prawdziwego Lodu, którym zamierzała pomścić swoją matkę.
  • Broń sprawiła, że Ashe była postrzegana jako uosobienie bądź reinkarnacja Avarosy; pomogło jej to w nawiązaniu wielu sojuszy z różnymi plemionami.
  • Do plemienia Avarosan zechciał dołączyć Tryndamere, biedny włóczęga. Z powodu jego żywotności i stylu walki podejrzewano, że został dotknięty czarną magią. Ashe zaoferowała małżeństwo natury politycznej, z czasem zaczęło rozkwitać między nimi uczucie.

Link do całości: klik!

Biografia Tryndamere’a, Króla Barbarzyńców

Czego dowiadujemy się z nowej biografii?

  • Tryndamere pochodził z biednego, jednak bardzo bojowo nastawionego plemienia.
  • Pewnego dnia jego plemię nawiedziła “rogata postać skąpana w świetle księżyca w pełni”, z którą Tryndamere próbował walczyć, przez co prawie zginął.
  • Do życia przywrócił go gniew, jakiego nigdy wcześniej nie doświadczył: zapragnął pomścić zniszczenie swojego klanu oraz pogwałcenie jego własnej wojowniczej dumy.
  • Tryndamere, udowadniając swoją siłę pomiędzy Avarosanami, zyskał miano czempiona Ashe, która “potrzebowała kogoś, kto mógłby sprostać kolejnym śmiałkom gotowym starać się o jej rękę i władzę”.

Link do całości: klik!

Biografia Sivir, Pani Wojny

Czego dowiadujemy się z nowej biografii?

  • Rodzinę Sivir zamordowało plemię Kthaonsów.
  • Sivir zrekrutowała się jako przewodnik grupy najemników sławnej Ihy Ziharo (która później przypisywała sobie jej zasługi).
  • Postanowiła ją zaatakować i przejąć jej pozycję; nie zabiła jej, a porzuciła na pustyni.
  • Sivir pracowała jako przywódczyni grupy najemników; podczas jednej z misji miała odnaleźć ostrze znane jako Chalicar, którego później używała jako swojej broni.
  • Sivir miała pomóc Cassiopei w splądrowaniu zaginionej stolicy Shurimy. Wielu najemników Sivir zginęło w pułapkach.
  • Cassiopeia zdradziła Sivir, wbijając jej nóż w plecy. Cassiopeia użyła Chalicara do otwarcia drzwi grobowca, nieumyślnie aktywując klątwę – stała się pół wężem, pół człowiekiem.
  • Krew Sivir rozbudziła ducha Azira, który użył uzdrawiających wód, aby odczynić śmiertelną ranę Sivir.
  • W mieście Vekaura spotkała Xeratha, który chciał zakończyć istnienie rodu Azira raz na zawsze, jednak przetrwała dzięki pomocy Nasusa i Taliyah.

Link do całości: klik!

Opowiadanie o Ashe: Trudniejsza ścieżka

Streszczenie:

  • W plemieniu Avarosan trwał Festiwal żniw.
  • Ashe zaprezentowała możliwości swojego łuku, łuku Avarosy, stworzonego z Prawdziwego Lodu, na co tłum skandował jej imię. Wierzono, że Ashe jest wcieleniem Avarosy.
  • Na Festiwalu żniw pojawiła się także wojmatka Hildur Svarhem, przywódczyni plemienia Idących za Śniegiem, którzy kilka miesięcy wcześniej wyrżnęli w pień plemię Avarosan.
  • Chciała wyzwać Ashe na pojedynek jako fałszywą prorokinię, jednak zwątpiła, gdy zobaczyła to, co robiła z łukiem. Ofiarowała jej swój topór, Joutzmór.
  • Ashe powitała ich w plemieniu Avarosan.

Link do całości: klik!

Opowiadanie o Sivir: Próba masek (autor: Jared Rosen)

Streszczenie:

  • Pijąc herbatę, Sivir spoglądała na pierścień, który wywoływał w niej wizje: widziała starego rybaka, który uratował ją, gdy wpadła do morza.
  • Znalazła pierścień, wykopując go w lesie. Ilekroć go wyrzucała, zawsze do niej wracał, pojawiał się w domu. Ilekroć na niego patrzyła, powracała wizja.
  • W kolejnej wizji ujrzała, jak rybak zaczął wyciągać z morza wieżę, fortecę, słońce. Jego włócznia uwolniła się z wody wraz z drewnianą maską, którą Sivir założyła w dzień poprzedzający krwawą noc.
  • Gdy nastaje krwawy księżyc, Sivir czuje, że “jest i nie jest sobą”. Ma halucynacje, widzi martwe ciała. Z wody wyłania się wielki skrzydlaty demon w skórze człowieka i z ostrzem w dłoni.

Link do całości: klik!

★ A na koniec…

Sylas w wersji poro. Widzieliście już wszystko.

Źródło: https://twitter.com/wandakunpls/status/1082712356340277249