r.

Zmiany strzelców – szczegóły nt. Caitlyn

W jednym z poprzednich artykułów wspominaliśmy o najbliższych planowanych reworkach (klik!). Wśród nich znalazła się m.in. aktualizacja strzelców. Gracze jednak chcą konkretów - zapytali o Caitlyn.

Odpowiedzi udzielił CertainlyT:

“W rzeczy samej, zmienimy trochę rzeczy u Caitlyn, co będzie częścią przedsezonowej aktualizacji strzelców. Żadna z jej umiejętności nie wymaga jednak pokaźnych zmian. Jak wiele osób wspomniało, gra nią jest przyjemna i funkcjonalna na serwerach Live. Po prostu trudno zidentyfikować sytuację, kiedy byłaby ona dobrym wyborem zamiast innych strzelców.

Oto lista rzeczy, którymi się teraz zajmujemy. Kolejność zależy mniej więcej od tego, na czym się skupiamy najbardziej:

  1. Udoskonalenie identyfikacji strategii Caitlyn jako skupionej na kontroli strefy/pushowania, podkreślając wartość jej pułapek. Udoskonalenie identyfikacji tematycznej jako strzelca wyborowego przez podkreślenie jej precyzji i zasięgu.
  2. Nadanie głębi jej stylowi gry przez podkreślenie czasu strzału i wyboru celu. Powinniście odróżnić osobę, która zagrała Cait 30 gier od tej, która wybrała ją tylko w 5.
    Chcemy to osiągnąć przez wynagradzanie dobrego planowania i oceny sytuacji, a nie czystą zmianę mechaniki.
  3. Zachowanie/ulepszenie jej cech charakterystycznych, m.in. przez ulepszenie jej pułapek, w zamian za odebranie jej roli dobrego tank bustera, porównując ją do mniej bezpiecznego strzelca.
    Upewnienie się, że ma dostęp do ofensywnych nagród, które powinna kupować za to bezpieczeństwo, np. przez Wystrzel Sieć [E].
  4. Stworzenie ograniczonej przestrzeni w jej wczesnej presji, żeby więcej bohaterów – odpowiednio granych – mogło walczyć przeciwko niej w fazie laningu.
  5. Używanie tej przestrzeni w celu większego poczucia wygody z nią jako potencjalnym zabójcą na linii.”

 

Jeden z użytkowników zaproponował, aby – jeśli Caitlyn zabije cel swoim ultem – 3 kule odbijają się od niego i uderzają 3 najbliższych wrogów, zadając im maksymalne obrażenia procentowego HP. W celu zbalansowania jej, obniżono by jej bazowe AD o 2. CerainlyT przyjął ten pomysł z entuzjazmem:

“To by ciekawie współgrało z jej innowacyjną “mini-grą w policjantów i złodziei”, która powoduje, że jej atak na najbogatszego przeciwnika przywraca jej 10% brakującego życia. Ta mini-gra jest uruchamiana za każdym razem, gdy drużyna Caitlyn zabija smoka.”

 

Co sądzicie o takich zmianach i intrygującym pomyśle?

 

Źródło: http://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/gameplay-balance/EHnxLwry-meddler-is-caitlyn-on-your-marksman-update-list