League of Legends r.

Spytaj Riot: Film? Czat głosowy? Zestawy przedmiotów?

Riot: W tym tygodniu powracamy do kilku z najpopularniejszych pytań, które stale dostajemy, powiemy co nieco o zestawach przedmiotów, filmie League of Legends i kilku innych rzeczach. Ważna uwaga: nie zaszkodzi ponownie zadać pytania, jeśli sądzicie, że odpowiedź wymaga aktualizacji!

Riot:

Kiedy w nowym kliencie pojawi się narzędzie kreatora zestawu przedmiotów?

Mówiliśmy już o tym w Spytaj Riot, ale oto aktualniejsza odpowiedź:

Na wczesnym etapie alfy klienta ogłosiliśmy, że nie zamierzamy odtworzyć narzędzia kreatora zestawów przedmiotów z klasycznego klienta (chociaż zaktualizowany klient wciąż obsługuje niestandardowe zestawy przedmiotów). Gracze gorąco prosili nas o przemyślenie tej decyzji, zatem to zrobiliśmy. Obecnie zamierzamy odtworzyć narzędzie kreatora zestawów przedmiotów, ale jeszcze nie zaczęliśmy nad tym pracy, dlatego może to nastąpić po pewnym czasie od zakończenia wymiany klasycznego klienta. Ta kwestia powróciła na naszą listę rzeczy do zrobienia, ale pierwszeństwo wciąż ma wymiana klasycznego klienta.

Cactopus, starszy scenarzysta


Dlaczego zwroty są ograniczone do trzech na konto? Czy kiedykolwiek podniesiecie ten limit?

Zawartość League of Legends ma być z zasady udostępniana na stałe. Jednak chcemy, by gracze byli zadowoleni z zawartości, którą kupują, dlatego opracowaliśmy funkcję zwrotów, która zapewnia każdemu graczowi rozwiązanie w tych rzadkich sytuacjach, gdy kupili zawartość i szybko tego pożałowali oraz są pewni, że nigdy więcej nie będą chcieli używać tej zawartości. Wielu graczy nigdy nie skorzystało z przysługujących im zwrotów, podczas gdy inni z czasem wykorzystali jeden, dwa lub trzy z nich.

Ustaliliśmy limit trzech zwrotów i wciąż uważamy, że jest to wartość właściwa (która daje graczom możliwość zwrotu zakupów, ale także chroni cały system przed nadużyciami). W przeszłości badaliśmy przyznawanie większej liczby zwrotów, ale przekonaliśmy się, że większość graczy woli raczej otrzymywać darmową zawartość, dlatego każdego roku stale zwiększamy ilość zawartości, którą gracze otrzymują za samo granie w grę. Zarówno zwroty, jak i darmowa zawartość, wiążą się ze znaczącym kosztem dla Riot, dlatego musimy naprawdę skupić się na tym, co stanowi dla nas najwyższy priorytet, aby móc dostarczać graczom dobrą zawartość i chronić nasze funkcjonowanie jako firmy.

Jednak mimo że aktualnie nie mamy w planach wprowadzenia większej liczby żetonów zwrotu w 2017 roku, jest to coś, czemu będziemy nadal przyglądać się w przyszłości, gdy więcej graczy wykorzysta limit trzech zwrotów.

HIPPALUS, dyrektor eCommerce


 

Co dokładnie muszę robić, żeby wygrywać więcej fragmentów klucza? Od tygodni nie dostałem ani jednego.

Na początku tworzenia Warsztatu hextech sprawdziliśmy kilka systemów łupów w innych grach, aby zyskać pojęcie o ich działaniu. Zauważyliśmy trend twardej monetyzacji — w bardzo wielu przypadkach gra dawała skrzynię, ale ostatecznie trzeba było zapłacić, żeby ją otworzyć. Z punktu widzenia gracza to było słabe, więc niemal od razu stwierdziliśmy, że chcemy, by gracze mogli zdobywać hextechową zawartość bez konieczności płacenia.

Z drugiej strony, rozdawanie co miesiąc milionów skórek mogłoby szybko ograniczyć nasze inwestycje w lepsze serwery, wyważanie gry i rozwijanie innych funkcji, które sprawiają, że gra staje się coraz lepsza dla wszystkich graczy (niezależnie od tego, ile na nią wydają). Idąc tym torem myślenia, zdecydowaliśmy się na fragmenty klucza, które stanowiły sposób zapewniający równowagę w rozdawaniu darmowej zawartości w tempie, które jest sensowne dla wszystkich graczy i zapewnia uczucie satysfakcji, bez względu na to, czy ktoś gra mało, czy dużo.

Gracze mieli ten system do swojej dyspozycji przez większą część roku i zauważyliśmy, że niezależnie od tego, ile fragmentów i skrzyń dostają, wciąż mówią: „Dostaję za mało”. Ten problem można częściowo rozwiązać za pomocą klarowniejszego systemu komentarzy, ale nie da się go uniknąć całkowicie. Kto by nie chciał dostawać więcej darmowych rzeczy?

Podstawowe zasady wypadania fragmentów kluczy są następujące:

  1. Fragmenty kluczy wypadają tylko po zwycięstwach.
  2. Częstość wypadania fragmentów kluczy zależy od cyklicznie resetującego się licznika czasu związanego z danym graczem, podobnie jak w przypadku skrzyń. Na początku cyklu częstość wypadania jest większa i stopniowo maleje wraz ze wzrostem całkowitej liczby fragmentów kluczy, które gracz otrzymał w cyklu, zanim nastąpi reset.
  3. Możliwe jest zdobycie 4 kluczy (12 fragmentów) w ciągu 4 tygodni. To odpowiada liczbie skrzyń, które gracze mogą zdobyć.
  4. Istnieje zasada chroniąca przed pasmem braku szczęścia, która określa maksymalną liczbę zwycięstw między wypadnięciami fragmentów klucza.
  5. Gracze dostają małą premię do szansy wypadnięcia fragmentu, jeśli grają w grupie umówionej.

Chociaż te zasady nieźle działają, zdecydowanie jest co ulepszać. Przyglądamy się pewnym możliwościom dalszego rozwoju tego systemu, ale nie jesteśmy jeszcze gotowi podzielić się wszystkimi szczegółami.

Jak zawsze doceniamy wszelkie komentarze, jakie nam przysyłacie na ten temat, i mamy nadzieję, że w ciągu zeszłego roku wszyscy dostaliście masę wspaniałych łupów.

SOCRATES, twórca memów (systemy stanu gry)


Czy „Mój sklep” kiedykolwiek wróci?

Tak! „Mój sklep” był niedostępny podczas tegorocznego Festynu Księżyca, ponieważ na razie zaktualizowany klient nie obsługuje tej funkcji, ale zamierzamy udostępnić ją w nowym kliencie w bliskiej przyszłości. W tej chwili skupiamy się na stabilności i wydajności klienta, szczególnie na słabszych maszynach. Gdy uznamy, że zaktualizowany klient działa jak należy, wrócimy do pracy nad dodatkowymi funkcjami, takimi jak „Mój sklep”.

BUBOBUBO, kierownik zespołu ds. dochodów


 

Jeśli tak bardzo cenicie grę zespołową, to dlaczego jesteście przeciwni czatowi głosowemu? Dzięki niemu gry stałyby się bardziej skoordynowane.

W przeszłości nasz stosunek do komunikacji głosowej wynikał ze zwiększonego prawdopodobieństwa występowania przypadków negatywnego zachowania. Od tego czasu przemyśleliśmy całą sprawę i choć istnieją pewne wyzwania, które musimy przezwyciężyć (np. chcemy, aby czat głosowy pozostał opcjonalny), to zależy nam na wprowadzeniu tej funkcji.

Uważamy, że League jako rozgrywka drużynowa powinna nagradzać koordynację, a czat głosowy jest w tym bardzo przydatny. Na poważnie zajmiemy się tym prawdopodobnie dopiero, kiedy wyjdzie stabilna wersja aktualizacji klienta League, abyśmy nie musieli robić tego dwa razy. Mamy nadzieję, że te informacje jasno przedstawiają nasz punkt widzenia w tej kwestii. Gdy przyjdzie czas, podzielimy się z wami dalszymi szczegółami.

New001, starszy producent


 

Czy kiedykolwiek zrobicie film osadzony w świecie League of Legends? A może długie odcinki filmowe?

Marzymy o filmach osadzonych w świecie League of Legends i o tym, by zobaczyć, jak nasi ulubieni bohaterowie ożywają na ekranach kinowych, ale historia filmów opartych na grach wideo uczy pokory. W większości przypadków nie były zbyt dobre. Chociaż kryjący się w nas zapaleńcy nie mogą się doczekać, by rzucić się do robienia filmów, zdecydowanie nie jest to coś, do czego należy się rzucać.

Co wcale nie znaczy, że nie badamy możliwości. Po prostu snucie opowieści filmowej wymaga innych umiejętności niż snucie opowieści w grach, dlatego pracujemy nad rozwojem tych umiejętności i uczymy się po drodze. Mamy masę zdolnych ludzi, którzy intensywnie eksperymentują z różnymi formatami opowiadania fabuły i zdecydowanie jest nadzieja, że pewnego dnia ujrzymy owoce tych eksperymentów na dużym ekranie (albo na małym ekranie, cokolwiek będzie miało więcej sensu). Szukamy także sposobów lepszego dzielenia się wszystkimi historiami, które już opowiedzieliśmy i będziemy nadal opowiadać, na przykład za pomocą niedawno uruchomionego Uniwersum.

Najważniejsze dla nas jest to, by wszelkie przeniesienia League of Legends na inne media zachowały wierność źródłu i poszanowanie dla pasji do gry oraz jej uniwersum, które wszyscy dzielimy. To wielkie wyzwanie, ale myślimy, że możemy je podjąć, jeśli zainwestujemy czas w naukę, jak zrobić to należycie.

RYZE, współzałożyciel Riot Games


 

Jak, waszym zdaniem, Riot Games i League of Legends będą wyglądać za 10-15 lat?

Gdy 10 lat temu Ryze i ja założyliśmy Riot i zaczęliśmy tworzyć League of Legends, nie przypuszczaliśmy, że League i Riot osiągną w przyszłości obecną formę. Każdego dnia zdumiewa nas głębokie zaangażowanie społeczności, zarówno w kwestiach gry, jak i wzajemnych relacji. Jako Rioterzy zawsze całym sercem poświęcaliśmy się wspieraniu i ulepszaniu League of Legends i chociaż przez to poświęcenie Riot stworzył tylko jedną grę — za co bywa krytykowany — sądzimy, że niesamowicie ważne jest zbudowanie fundamentu, który umożliwi nam stworzenie wspaniałych gier i doznań w przyszłości.

Udzielenie konkretnej odpowiedzi na postawione pytanie jest trudne z kilku powodów. Po pierwsze, stale przyglądamy się licznym pomysłom na gry, które naszym zdaniem mogłyby cieszyć się zainteresowaniem graczy przez 5 lub więcej lat, ale nie jesteśmy jeszcze gotowi, by rozmawiać o jakimkolwiek z tych projektów. Po drugie — i co ważniejsze — planujemy nasz rozwój jako firmy nieco inaczej niż inni. Nie kierujemy się zewnętrznymi „celami biznesowymi”, takimi jak „wyprodukować x gier w ciągu 5 lat” albo „osiągnąć zysk X do 2020 roku”. Nas motywuje nieustanna chęć tworzenia istotnych doznań, które spełnią oczekiwania poważnych graczy i których, naszym zdaniem, gracze chcą doświadczać.

Pomysły to łatwa sprawa — wszyscy mają świetne pomysły na gry, które zapewne byłyby zabawne, gdyby stały się rzeczywistością — naprawdę trudną częścią jest faktyczne skonstruowanie niesamowitego produktu i zrealizowanie pomysłu na tyle dobrze, by zapewniane wrażenia rzeczywiście odpowiadały potencjałowi, jaki posiadał początkowy pomysł. Gdzie MMO w świecie League of Legends?! Gdzie film pełnometrażowy w świecie League of Legends?! Te pomysły wyglądają pięknie, dopóki pozostają w sferze naszych wyobrażeń, ale zrealizowanie pełnego potencjału pomysłów, takich jak te, jest bardzo trudne.

A zatem co z przyszłością League of Legends i Riot? Kilka rzeczy wiemy na pewno. Nadal będziemy doskonalić League of Legends jako doznanie całościowe — kontynuujemy rozwijanie nastawionego na rywalizację aspektu gry, jednocześnie stale wzbogacając jej uniwersum. Nadal będziemy doskonalić i rozwijać ekosystem e-sportu League of Legends, starając się dbać o to, aby League pozostało globalnym sportem przez kolejne pokolenia. Marzymy o stworzeniu kilku innych gier poza League, które być może spodobają się graczom. Podobnie jak w przypadku League of Legends, mniej przejmujemy się ich atrakcyjnością dla odbiorcy masowego, natomiast pragniemy skoncentrować się na szerokim wsparciu grona odbiorców, których dana gra będzie starała się zachwycić.

Jako firma stawiamy sobie za zadanie nieustanne podnoszenie poprzeczki, jeśli chodzi o gry, zawartość i usługi, które dostarczamy. Dlatego wraz ze zdobywania wiedzy i rozwojem, chcemy wciąż doskonalić się w każdym wymiarze. W przyszłym Riot jedno nigdy się nie zmieni — odbiorcy, dla których tworzymy te doznania: realizujący swoją pasję gracze, dla których gry generalnie stanowią znaczącą część życia. To dzięki pasji i głębokiemu zaangażowaniu społeczności League, zarówno samo League, jak i Riot, istnieją dzisiaj. Mamy nadzieję, ze uda się nam spełniać oczekiwania wszystkich graczy również w przyszłości i zapewniać im nowe przeżycia.

Jako gracz i członek Riot mam wielką nadzieję, że będę mógł nadal być świadkiem, jak gracze i gry ogólnie wywierają nieustanny wpływ na świat. W ciągu kilku kolejnych dekad nastąpi wiele niesamowitych zmian w dziedzinie gier. Mamy nadzieję, że znajdziemy nowe sposoby zachwycania i docierania do graczy na całym świecie, w miarę jak gry będą odgrywały coraz bardziej znaczącą rolę na światowej arenie.

TRYNDAMERE, współzałożyciel Riot Games