r.

Sivir po buffach drugim strzelcem w grze!

Ostatni patch wprowadził jedną małą, ale (jak się okazało) kluczową zmianę dla Sivir. Buffy zmieniły jej wpływ na grę powodując, że Pani Wojny znów stała się Zwycięska. Przyjrzyjmy się bliżej jej liczbom.

Na początku przypomnijmy sobie, co Riot zmienił w Sivir w patchu 6.4:

Sivir Icon

sivir-ricochet  W – Rykoszet

Jeżeli główny atak Rykoszetu będzie trafieniem krytycznym, wszystkie odbicia także będą trafieniami krytycznymi

Sivir w czołówce strzelców

Co powoduje buff na Rykoszecie? Jej obrażenia podczas teamfightów stają się większe. Łatwiej i szybciej można wyczyścić całą falę minionów. Ta pozornie mała zmiana spowodowała olbrzymie zmiany w popularności Sivir.

Zaraz po patchu jej pickrate wzrósł. Nie jest to co prawda popularność podobna do sezonu 5tego, kiedy #justasivircomp był popularnym tagiem, który prześmiewczo opisywał, co trzeba zrobić, aby wygrywać gry. Niemniej jednak tendencja jest wzrostowa.
Sivir pickrate

Bardziej interesująca jest zmiana we współczynniku zwycięstw. Przed patchem 6.4 wynosił on średnio 48,5%. Zobaczmy jak ta sytuacja prezentuje się obecnie. Aby jednak liczby mówiły więcej skupmy się na każdej lidze z osobna.

  • Brąz – 52.2%
  • Srebro – 52.7%
  • Złoto – 53%
  • Platyna – 52,2%
  • Diament, Master + Challenger – 51,9%

Jak widać liczby uległy drastycznej zmianie i po uśrednieniu Sivir posiada 52,4% winratio, co czynią ją drugim ADC w grze. Pierwsze miejsce dalej należy do Gravesa53,3% zwycięstw.

Dla sprawdzenia czemu w Diamencie winratio jest niższe niż w brązie postanowiłem sprawdzić innych popularnych ADC oraz krótko przeanalizować, dlaczego te konkretne picki posiadają dany procent zwycięstw w wyższych ligach. Dane te brałem tylko dla pozycji Strzelca.

  • Ashe – 53,2% – twarde globalne CC oraz wiele spowolnień
  • Corki – 50,4% – caster, dobry poke dzięki swoim rakietom, mieszane źródła obrażeń
  • Ezreal – 50,4% – blue build pozwalający na wygodne kitowanie przeciwników
  • Graves – 51,6% – dobry burst, wysokie przeliczniki na każdej ze swoich umiejętności, obrażenia obszarowe
  • Kalista – 52,9% – postać bardzo wymagające, pozwalająca na kitowanie, dobrą kontrolę smoków i baronów, wymaga dobrej synergii z supportem, a w jej przypadku Kalista staje się królową dolnej linii
  • Kog’Maw – 52,2% – obecnie po nerfie, jednak mimo wszystko jego Attack Speed przy dobrej drużynie, która potrafi go obronić pozwala mu królować
  • Twitch – 51,6% – moim zdaniem styl gry podobny do Quinn (asasyn ADC), co może powodować problemy w dostosowaniu się do gry przeciwko niemu
  • Varus – 54,3% – podobnie jak w przypadku Ashe, CC + zasięg, pozwalające na bezpieczną walkę na dystans

Pozostali bohaterowie posiadali winratio poniżej 50% lub ledwo ponad je (Draven, Jhin).

Jak widać w wyższych ligach jest czwórka postaci, która statystycznie sprawuje się lepiej niż Sivir, co jednak nie czyni jej bardzo dobrym Strzelcem. Myślę, że te 4 postacie oferują coś innego od siebie. Większość z nas nie gra na poziomie najlepszych graczy na serwerze, więc nie warto wzorować się pickami z najwyższych szczebli drabinki rankingowej. Sivir jest dużo prostsza w obsłudze w porównaniu do tych kilku wymienionych wyżej postaci.

Podsumowanie

Patrząc na ogół zebranych danych, a także biorąc pod uwagę prostotę samego bohatera – jego skillfloor – polecam granie Sivir. “Press R to win” jest lepszą gwarancją zwycięstwa, niż zagrania a’la pro gracz na np. Vayne. Liczby mówią same za siebie. Po prostu decydując się na Sivir łatwiej jest nam nią manewrować, pozycjonować się i wykorzystać jej potencjał. Dodając do tego fakt, iż w Platynie oraz niżej, komunikacja oraz teamplay nie stoją na wysokim poziomie, mogę śmiało stwierdzić, że jest to dobry champion na kolejkę rankingową.

Dane zostały pobrane ze stron League of Graphs oraz op.gg

[latest_posts category=”leagueoflegends” count=”9″]