r.

Podstawy Hearthstone’a: którym typem jest Twój deck?

Poprzednim razem było omówienie pojęć związanych z grą. Są jednak jeszcze pewne rodzaje talii, które częściej lub rzadziej widuje się w grze. Poznaj ich podstawowe typy i dowiedz się, czym jeden deck różni się od drugiego!

Początkujący gracz może nie odróżniać rodzajów talii, jednak po rozegraniu X gier zacznie zauważać pewien schemat. Czym więc się charakteryzuje każdy deck?

Poznaj cechy wyróżniające każdy deck!

  • Aggro – ta talia będzie za wszelką cenę próbowała przejąć i utrzymać inicjatywę. Grając agresywnym deckiem najczęściej trzeba szybko zamknąć grę, bo… w późniejszym etapie tak dobrze sobie nie poradzimy. Trzeba jednak zwrócić uwagę, że talia Aggro nie równa się zasypaniu przeciwnika stronnikami o niskich kosztach i statach! Są również warianty, które w early zdobywają przewagę, a później grają karty będące większym zagrożeniem, które trudniej usunąć. Przykładem może tu być Chillwind Yeti chillwind-yeti, które w 4 turze jest jednym z silniejszych stronników.
  • Control – talia kontrolna, dość dobrze sobie radzi, gdy tylko się ustatkuje w grze. Założeniem tej talii jest przeżycie początkowych faz gry i zagranie silniejszych kart w późnym jej etapie. Warunkiem zwycięstwa jest tu zagranie takich kart jak Ysera ysera albo Lord Jaraxxus lord-jaraxxus i zmiażdżenie wroga. Na początku istnienia HS-a, ta talia była często mylona z Midrange, którego opis znajdziesz niżej.
  • Midrange – wiele decków tego typu niesłusznie jest mylona z Kontrolnymi. Szczerze mówiąc, różnica między nimi jest niewielka i trzeba ją podkreślić! Talia typu Midrange cechuje się próbą wyciągnięcia z każdego zagrania maksimum wartości. Dla przykładu, Argent Commander argent-commander albo buffowanie stronników. Jeśli Twój deck ma za zadanie grać solidnie od początku do końca i wykończyć przeciwnika coraz większymi obrażeniami, to jest to właśnie Midrange. Podstawowa cecha takiej talii to to, że przeciwko Kontrolnym gra się agresywnie, a przeciwko Agresywnym – kontrolnie, jeśli zależy nam na wygranej.
  • Combo – najtrudniejszy rodzaj talii, ponieważ twórcy gry starają się je jak najszybciej unieszkodliwiać nerfami. Najbardziej znanym deckiem Combo jest stary hunter, którego weterani tej karcianki mogą pamiętać. Dodatkowo, tego typu talie mają ciężko, gdy w grze jest więcej Tauntów albo Ice Block ice-block.
  • Aggro-control – ten typ decku widzi się częściej w HS, niż MTG. Taki deck będzie używał słabszych stworów, które jednak mają za zadanie zalać stół i wykończyć wroga jak najszybciej. Jest on nieco wolniejszy od zwykłego Aggro, ale będzie miał lepsze szanse z większą ilością decków. Klasy używające broni dobrze się sprawują z taką talią – mogą atakować stwory twarzą i przez to oszczędzić swój stół. Spora część decków uznawanych za kontrolujące stół są wariacjami typu Aggro-control. Ich celem jest zdominowanie gry i blokować zagrania przeciwnika coraz to bardziej opłacalnymi wymianami.
  • Tempo – najtrudniejsza talia do zbudowania. Jest dość niekonwencjonalna, a opiera się głównie na używaniu kart dających przewagę. Jej zadaniem jest wyrzucenie na stół 1-2 kart będących zagrożeniem, np. Mana Wyrm mana-wyrm, a następnie nie dopuszczenie do usunięcia ich przez przeciwnika. W takich taliach często widzi się karty typu Freezing Trap freezing-trap i Frost Nova frost-nova. Co prawda, one nigdy nie stworzą zbyt dużej przewagi, jednak są idealne, jeśli Twój Mana Wyrm potrzebuje jeszcze 1-2 kolejek. Idealny deck Tempo składałby się z kart takich jak Mana Wyrm, Faerie Dragonfaerie-dragon i King Mukla king-mukla i czarów, które te stwory utrzymają dostatecznie długo przy życiu.
Źródło

[latest_posts category=”hearthstone” count=”6″]